Szükséges utána állítani?
Azért kérdezném mert kb 1 hónapja vásároltam egy új MTB - Merida márkájú kerékpárt. Valahol olvastam itt, hogy ha a kerék ki van véve és kézzel körbeforgatjuk a tengelyt annak nem szabad "ropogósan" körbeforogni hanem a legkisebb akadás nélkül kell forognia.
Viszont emlékszem rá, hogy amikor megvettem az új kerékpárt az első kerék gyors kioldóját kissé szorosabbra állítottam de amikor kioldottam a gyors kioldót a kerék tengelyét párszor körbeforgattam kézzel.
Ekkor éreztem, hogy kissé "ropogósan" enyhén szorosan forog csak a tengely - viszont a kereket visszatéve a helyére nem szoros különösebben - aránylag könnyen körbeforog.
Én a gyári kónusz beállításhoz nem nyúltam. Ezért kérdezném, hogy a kerék csapágyak beállítását kell-e ellenőrizni vagy állítani egy új márkásabb kerékpár esetén vagy azt gyárilag már beállították (talán valamilyen géppel) és állítást már nem igényel?
Idegesít, hogy lehet hogy kissé szoros az első kerekem kónusza.
Közben a mai nap kerékpározás közben az utcán megláttam az egyik ismerőst aki az egyik közeli kerékpár szervizben dolgozik.
Elmagyaráztam neki, hogy mi a helyzet és miért aggódok.
Megpörgette a kereket és azt mondta semmi gond vele. Az, hogy kissé szoros a kónusz nem számít új kerékpárnál mert a golyók az új kónuszba egy vájatott vágnak maguknak kopás közben. Az új kónuszon kis felületen érintkezik a golyó ami ennek következtében gyorsabban kopik addig míg egy pár tizedes vájatott nem csinál magának a golyó - ekkor már nagyobb felületen érintkezik a kónusszal.
Azt mondta a kerékpár szerelő, hogy új kerékpároknál ezért nem is szokták a gyári beállításokat állígatni.
Lehet, hogy ez már szőrszálhasogatás, de én mindig úgy állítottam be a kónuszokat, hogy a kereket kivéve legyen egy iszonyat pici kotyogása, amit aztán a gyorszár meghúzása vett ki nullára. Persze volt vele pöchölés rendesen, de így biztosan a legjobb gördülésem volt kotyogásmentesen.
Ezt persze utána új kónuszok-golyók esetén legalább még egyszer meg kellett csinálni pá száz km után.
Csak aztán a két kerekem lecserélődött Mavic Ksyriumra, ami ipari csapágyas.
Most építek egy trekkinget, ami Claris agyakat kapott, itt újra eljátszom ezt a kónuszállítást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!