Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Meg lehetne ezt így oldani?

Meg lehetne ezt így oldani?

Figyelt kérdés

Ha vásárolnék egy MTB kerékpárt 29-es kerékkel aminek általában a hátsó fogaskeréksora 11-es fogszámmal kezdődik, középen a lánctányér pedig 42 fogú.

De ha a 42 fogú lánctányért kicserélném például egy 48 (esetleg 50?) fogúra ebben az esetben egy elég gyors MTB kerékpárom lenne ami jó terepre és az országúton is gyors lenne.

Meg lehet ezt így oldani?


2016. szept. 11. 17:22
 1/4 Alex Fly ***** válasza:

Nemcsak meg lehet oldani, de már régóta megvan. A Shimano pl. az (MTB) hajtóműveinek el szokta készíteni a trekking verzióját 48-38-28 fogszámmal. Elvileg semmi akadálya nincs annak sem, hogy outi hajtóművet szerelj egy MTB-re, a gyakorlatban viszont nem sok értelme lenne: egyrészt outin sem mindig nyélen rakja az ember, másrészt egy 29-er keréknek a gördüési ellenállása nem teljesen azonos egy outi kerékével. Persze ha lecseréled a külsőt egy slick trekkingre, az sokat segít -ám ezzel a terepezési képességét áldozod fel. És természetesen a kerékpár geometriája, felépítése sem alkalmas arra, hgy outiként száguldj vele.

Ha a durva terepezés nem célod, akkor az emített trekking áttételezés egy vállalható kompromisszum lehet, főleg ha a külsőket is lecseréled egy trekkingre.

2016. szept. 12. 08:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:

Van egy országúti kerékpárom (peugeot). Első lánckerék 52 fogú a hátsó fogaskeréksor 11-tól kezdődik. Van egy MTB kerékpárom is ami 48-14-es áttételű és 26-os kerekű.

Viszont a környékünkön kevés olyan útszakasz van ahol az országúti igazi előnyeit ki tudnám használni ezért többször járok a széles kerekű MTB-vel. Őszintén az országútit féltem a rossz - kátyús - gödrös utakon. Használtan vettem és szinte teljesen fel van újítva -új kerekek - új lánc- fogaskeréksor - fék stb... - sokba került de nem annyiba mint egy új. A montival bátrabban tekerek a rosszabb utakon ha azokon hajtok. Ezért gondoltam arra, hogy egy 29-es monti hajtásrendszerét alakítanám át úgy, hogy aszfalton is gyors legyen viszont a rosszabb utakon is bírja a strapát. A montit 90%-ban csak a rossz aszfaltos - kátyús úton használom.

2016. szept. 12. 09:29
 3/4 anonim ***** válasza:
#1 - Ja, az én KTM Chronosomon is egy 26-36-48-as XT hajtómű van. Meg is van az eredménye, alig használom a nagy tányért :) Pedig nem érzem, hogy kifejezetten gyenge lennék, igazából a legtöbb átlag biciklisnél gyorsabb vagyok (meg például most szombaton is lenyomtam egy Balatonkerülést), de 28-30-nál sosem szoktam gyorsabban tekerni. Persze világosan látom, hogy az erőnlétem is korlátoz (de főleg inkább a 94 kiló :) ), mert hosszú emelkedőkön még mindig nem vagyok elég gyors, de ettől függetlenül egyszer kipróbálnék egy hozzám passzoló országútit, hogy érzem-e a más geometriából fakadó hatékonyságbeli különbséget.
2016. szept. 12. 09:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 Wadmalac ***** válasza:
A cserének nincs akadálya, előfordulhat, hogy kénytelen leszel a láncot hosszabbra cserélni, hogy ne terheld túl a váltót.
2016. szept. 12. 11:49
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!