Milyen ÚJ bicót vegyek max 120 000 Ft-ért?
Leginkább városban használnám, de fontos lenne, hogy bírja néha a nehezebb terepet és a túrákat. Ennyi pénzért, újonnan egy minőségi cross-trekkingben gondolkoznék.
Jelenleg a DEMA Port 3.0-ra esne a választás, de most utánanéztem és elég sok negatívumról olvastam vele kapcsolatban.
Esetleg tudtok hasonló árban minőségi bicót ilyen felhasználásra?
Merida Crossway 05 V vagy Merida Crossway 10 V? (esetleg a 15 V is beleférhet)
Nekem ugyan idén még nem aktuális, talán-talán jövőre, de én is errefelé tekintgetek.
Kicsit definiáld mit jelent a "néha" a "nehezebb terep" és a "túra". A válaszod függvényében vagy lehet ajánlani egy használható kerékpárt, vagy nem.
A vázzal valószínűleg egyébként nem nagyon lesz gondod, viszont a gyenge teleszkóp, az alsó kategóriás váltó és hajtókar hamar megadhatják magukat, ha nem felhasználásnak megfelelően kezeled.
Használt biztos nem jó? Újonnan nevenincs cuccokkal kapsz, használtan Rock Shox Reba teleszkóp és XT váltó van ennyiért! Testbike bolhán pont ma láttam több, kifejezetten jó állapotú bicajt..
Amúgy jófélék azok a Meridák, amit írt az 1., de ők is annyira gagyi cuccot adnak 120 körül az új bicajokra.. :(
Ebben az árkategóriában én a Kross márkájú bringák közül válogatnék: [link]
Én is most állok bringavásárlás előtt, nekem ezt ajánlotta egy olyan ismerős, aki a fél életét kétkeréken tölti. Ez az üzlet pedig megbízható is.
Oké. Ilyen árban szabadidős bringát vesz az ember, hétvégente teker, esetleg egyszer-kétszer hét közben, nyáron meg csinál vele egy Balaton-kört is. Na, meg persze jár vele a melóba. Ilyen árban nem lesznek valóban komoly alkatrészek a bicóban, de kérdés az, hogy kellenek-e egyáltalán? (Nem azt mondom, hogy hulladékból van az egész, mert ez sem fekete-fehér dolog, általában a legalapabb cuccoknál azért jobb alkatrészeket raknak egy ilyen bringába). Egy olyan ember, aki csak tekerni szeretne a városban, meg aszfalton, esetleg egy kis terepen (a szegélyeket és a kátyúkat is beleértve), annak egy ilyen bicaj oké. Esetleg megteheti azt is, hogy a kopó alkatrészeket időközben jobbakra cserél(tet)i.
Én is cross-trekkinget nézegetek, pontosabban most már inkább talán fitness-brinyót, mert nekem a teleszkóp teljesen fölösleges, a földutakat egy sima merev villa is elbírja, hegyről le és terepvadulás nálam nem játszik, és azért azt mondja minden tapasztaltabb bicajos, hogy ilyen árkategóriában a teleszkóptól ne nagyon várjunk semmit.
És valóban, elsősorban a teleszkóp, a váltó és a hajtókar (meg maga a pedál) az, ami kényes pont egy ilyen bicajon, de azért ennyi pénzért nem hulladékot raknak rá, szóval ha a bicajt rendeltetésszerűen használják (mármint észben tartják, hogy nagyjából milyen célra is szolgál az adott kategória), pár szezont ki kell bírnia. Nekem például, mint mondtam, a teleszkóp kiesik, számomra fölösleges súly, nekem fontosabb a dupla falú felni és valami jobb külső (esőben-hóban tekerek).
Használt bringát én sem vennék szívesen, sosem tudhatja az ember, hogy mi az, amit megvesz, könnyű nagy pofonba beleszaladni (akár szó szerint is).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!