Miket kell tudnom az országúti kerékpárról és hogyan tudom elkezdeni?
Milyen szinten érdekel elsősorban? Versenysport, szabadidő vagy közlekedés?
A keskeny külsőknek, a jellegzetes testtartásnak és a nagy áttételnek köszönhetően igen gyorsan lehet vele haladni más bringákhoz képest. De nem olyan fordulékony és a fékezésre is oda kell figyelni, ezért elsősorban nem városi közlekedésre való.
Egy új bringa ára 200 ezer fölött van, használtan 40-60-ért már lehet jókat venni.
Kezdetnek vegyél egy olcsó, használt acélvázas, vázváltós biciklit, amin hozzásszoksz az érzéshez és kicst megerősödsz és egy-két szezon múlva vehetsz valami drágábbat. Márka lényegtelen, a felszerelést kell nézni. Azért a Favoritot, Csepelt, meg a Neuzert kerüld.
""Azért a Favoritot, Csepelt, meg a Neuzert kerüld.""
Elnézést kedves előző válaszoló, de nekem Favorit országútim van már legalább 20-25 éves kerékpár! Heti 3-4 alkalommal használom 30-40 kilométert megyen vele általában. Saját sportolási és egészség megőrzés céljából és semmi gond vele. Miért lenne a Favorit rossz kerékpár és miért kell kerülni???
""Miket kell tudnom az országúti kerékpárról és hogyan tudom elkezdeni?""
Ne ezen az oldalon érdeklődj és kérj tanácsokat az országúti kerékpározással kapcsolatban. Pláne ha még kezdő vagy - mert a kezdővel a legkönnyebb elhitetni a butaságokat.
Ezen az oldalon tipikus hozzá nem értő amatőrök vannak akik összevissza zagyválnak baromságokat példa erre az 1-es és 3-as válasz is.
Keres fel olyan oldalakat amelyeken évek óta kerékpározással - versenyzéssel foglalkozó emberek írják tapasztalataikat - ott kérdezősködj és hidd el kielégítő értelmes válaszokat kapsz nem ostobaságokat.
"Mert a favorit az orszagutik tesco-bringaja...minden xar, igenytelen, konehez..."
Ez azért durva általánosítás.
A 80-as évek végén kezdtünk országútizni haverokkal, egynek volt Favoritja, a többieknek Csepel, Liyang, sőt, volt egy Raleigh, hát magasan a Favorit volt a legkönnyebb mind közül. az én akkori 5 gangos Csepelemnél a 10 sebességgel megáldott Favorit kerek egy kilóval volt könnyebb. Ja ne feledjük, a Csepelek akkor krómozott acél, a Favoritok már alu sárvédőkkel készültek.
A 630-622 váltás az ÖSSZES akkori, nálunk járatos bringánál probléma volt, csak a szovjet csodák hordoztak valami sörösdoboz-aluból készült, MAJDNEM 622-es felniket. Majdnem, mert szemre akkora volt, de a 622-es gumi lefordult róla.
A Favorit a "keleti" bringák közt először jött értelmes alu felnikkel, a fékpatkói mai szemmel műszaki viccek, de semmivel sem voltak rosszabbak az akkori Weinmann, Altenburger patkóknál.
De ez mind off.
Ezek a bringák említésre sem szabad, hogy kerüljenek, ha vérbeli oútizást akar valaki kezdeni. Nem azért, mert xarok voltak a maguk idejében, hanem, mert a maguk ideje 30 évvel ezelőtt kifutott.
És ma is igaz, hogy egy gyártó típusnév kimondása SEMMIT sem mond a bringáról.
Csepel váz, Shimano váltók. Na ezzel semmi nem derült ki a lóról. Mert a Csepel jelentheti az ősrégi 630-as kályhavas vázat, meg a pár évvel ezelőtt gyártott F.Moser koppintás double butted CrMo-t is.
A Shimano meg gyárt TY szetteket (de minek) meg DI-2-t is.
Kezdő országútizásra zsebtől függően alkalmas lehet egy megkímélt régi MALI, full 300EX cuccokkal, meg jobb pénzből egy 3-4 éves Sora szettes, fékváltókaros aranyosság is.
eGyébként a Neuzer lefikázása is sima márkasovinizmus. 8-10 éve gyűröm a Whirlwing alu vázukat és a 120 kilóm alatt is betonstabil. Nem is épp pehelysúly, de amikor egy kulacs víz 1 kg, hát én inkább a merev vázat választom, nem a grammbajnokot.
Elnézést mindenkitől, akinek becsméreltem a KGST legfényesebb csillagát, a Zsiguli is milyen jó volt, sőt, még most is az...
Azok, amiket Csepel/Favorit országútiként hirdetnek, jellemzően túrabiciklik, sárvédővel, csomagtartóval, dinamóval, acél kerekekkel (amin alig fog a fék) és hosszú láncvillával. Lehet ezeket használni évekig, de nem azt jelentik, amit ma vagy 10 éve egy országúti.
A Neuzer meg azért kerülendő, mert azt az igényt szolgálja ki, hogy bemegy a magyar a boltba és "van egy százasa versenybiciklire". És ennek van alárendelve, hogy a lehető legolcsóbb alkatrészeket teszik a vázra.
@Wadmalac: gondolom te sem a gyári alkatrészeket használod a Whirlwind vázon. De te értesz is hozzá, hogy milyen alkatrészeket tegyél rá. De hirdetésben, boltok, webshopok kínálatában csak szirszarral szerelt bicikliket fogsz találni.
Bár nem tudom, hogy jön ide, de én is leírom, hogy nekem is van egy kb. 25 éves KTM Strada ejtőpapucsos acélvázas országútim karbon villával, 105-ös agyakkal és integrált hajtóművel, a többi összetevője a gyári Exage 500EX. És annyiba volt nagyjából, mint egy Neuzert kitolni a kereskedőtől.
Ezért nem szabad egy márkanév alatt többet érteni egy váznál. Mert qrvára nem mindegy, milyen alkatrészekkel van szerelve. És sajnos egy "kezdő" az olyan kijelentésből, hogy "a Neuzer szar", arra fog jtuni, hogy SEMMIT nem mer megvenni, aminek a vázán ez a felirat van.
El kell felejteni az ilyen márkanevezett minősítéseket bringák esetén, mert semmit nem mond a kerékpár felszereltségéről, minőségéről.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!