Átlagban mi tesz egy kerékpárt nehézzé? Mekkora az egyes kerékpár-alkatrészek átlagos súlya nagyjából?
Sok helyen keresgéltem, de nemigen találtam konkrétumokat ezzel kapcsolatban.
Számomra azért lényeges kérdés, mert van két kerékpárunk, egyik a feleségemé (újabb, aluvázas, könnyű, mint a madártoll), és egy nekem (régi, acélvázas, de inkább ólomnak érződik). Megelégeltem, hogy ennyire rettenetesen nehéz a járgány, és azt gondoltam, a váz anyaga lehet a bűnös, de jobban utánajárva, egy acél és egy aluváz között 1-2 kiló a különbség. Szeretném alkatrészenként lecserélni a saját bringámat, de ötletem sincs, mi miatt ilyen nehéz, feleslegesen nem szeretném szétszedni és darabonként lemérni...
Az olcsó teleszkóp/acél első villa 2,7kg (pl. Suntour XCT) egy jó simán van 1,5kg (RS Recon).
Régi kerékszett 7-8kg, egy újabb 3-4. Még a gumikon is lehet 10 dekát is spórolni!
Nyeregcső és kormány alu 30 deka, acél 50 deka..
Hajtómű, fogaskeréksor 10-15deka különbség.
Hamar összejön a ballaszt anyag!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!