Milyen minőségűek a csepel acél vázai?
Torpedo 3* - at néztem ki, de haver azt mondta ez ilyen hurka váz, nem olyan merev mint egy aluváz.
De ha mondjuk egy neuzer whirwind vázat veszek az ugye alu az is közel 10-11kg mint a csepel torpedo.
De tartóságba az acélnak kell jobbnak lennie. Vagy tévedek?
alumínium váznál ha bármi hiba van (repedés, anyagfáradás stb), sokkal nehezebb javítani, mert fogyó elektródás hegesztőanyag kell hozzá, + speciális hegesztőgép is.
Emellett az alumínium sokkal merevebb, durvább terepen valamivel nagyobb az esélye, hogy törik/reped. Cserébe az alumínium nem rozsdásodik, így normál aszfalt vagy bicikli úton tovább fogja bírni, mert nem eszi szét a rozsda.
Acélváz valamivel rugalmasabb, hiba esetén könnyebb javítani (pl repedés behegesztése, letört alkatrész újrahegesztése, stb). Terepre (downhill, földutak, stb) a ruganyossága miatt jobb. Nagy hátránya a rozsdásodás, itt már figyelni kell, hogy legyen rajta festék, a sarat időről időre le kell róla pucolni, stb. Ebből a szempontból alu váz nagyon igénytelen, össze kis pocsolyán áthajtasz és kész.
Ha aszfaltra veszel biciklit normál felhasználásra, akkor mindenképp aluminium a nyerő, ha 50%-ban földutakon, durvább terepen is járkálsz vele, akkor acélváz.
Csak viszonyításképp: Nekem volt egy acélvázas bringám, 5 évig húzta aztán szét ette belülről a rozsda, menthetetlen volt. Jelenleg egy 14 éves biciklim van, a vázon meg a váltókon kívül kb minden cserélve volt már rajta, de mivel alu még mindig megy. Én az esetek 90%-ában aszfalton vagy bicikli úton megyek vele.
Durva! és köszönöm, hogy leírtad!
Asztfaltra használnám, túrázni, országútizni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!