Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Ha két MTB-nek azonos a...

Ha két MTB-nek azonos a tömege de az egyik acél és a másik alumínium akkor miért az utóbbi ajánlják túrázni?

Figyelt kérdés

Alumínium = 4-5 év és kuka reccs, cserbenhagy az otthonodtól km-re


Acél = akár 10-20 év múlva is bringa.



Szóval néztem egy Montana MTB-t első telszkópos Aluvázas tulaj szerint 15kg körüli.


A saját retro MTB-m merev vázas is 15kg...



Szóval miért?


2016. jún. 26. 14:57
 1/8 anonim ***** válasza:
Acélvázat csak a gyenge és beszálló kategóriás komolyabb felszereltségű mtbkre gyártanak . A váltó rendszere hajtóműve fékek , teló kerekek agyak minősége jobb az aluvázasoknak . 120 kg-ig terhelésre készülnek a vázak , de ezek is többet bírnak . Ritkán mennek szét pár év alatt . A megkímélt bringák 20 évig használhatók , de a folyamatos használat pár dolgot kivéve mindent tönkre tesz .A fejlesztéseket könnyítéseket is érdemes követni . Retro vázak nem kényelmesek , az új acélok is ovál csővel modernebb formában készülnek . Alut a rozsda nem eszi . Az elméleti előny az acélnál a könnyebb hegeszthetősége , de nálam ha eltörne vennék egy új vázat ( vagy bringát, attól függ öregek e a többi kiegészítői). ) nem foglalkoznék vele . Lehet egy tv előfizetésnek is 50 - 200 csatornája , egyszerre egyet nézünk is nincs kihasználva a kapacitás .
2016. jún. 26. 20:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:

" Acélvázat csak a gyenge és beszálló kategóriás komolyabb felszereltségű mtbkre gyártanak ."


Tom Richey, Colombus... Akik acél vázzal foglalkoznak nem erről híresek.

2016. jún. 26. 20:31
 3/8 anonim ***** válasza:
Ezen a soron akadj fel , a többit meg se értetted ezek szerint .
2016. jún. 26. 20:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
Most ugyan egy karbon vázas KTM bicóm van, de az előző egy 98-as cromo vázas Magellan Crux volt (illetve még megvan, nem fogom húszezerért eladni) és hát, én még mindig nem nagyon értem ezt az aluváz dolgot. A Crux acélváza valami 1800g körül van, egy ilyesmi kategóriájú aluváz nemigen könnyebb szerintem, esetleg 1-200 grammal, de simán nehezebb is lehet. A merevsége biztos nagyobb, de kérdés, hogy ez jó-e, ez legalább nem ráz szét.
2016. jún. 27. 00:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:

Te nem érted!


Ki beszél most az aluváz felszereltségéről? Akármilyen Shimano deore cuccot felrakhatsz egy acél vázra is.


A puszta vázról van szó!

2016. jún. 27. 10:26
 6/8 Alex Fly ***** válasza:

Komoly túrázók általában az acélt favorizálják. Nézd meg az erre szakosodott gyártók kínálatát (pl. Surley, Dawes, stb.), tele van acélgépekkel. Az alu jó a sportra, a merevsége ott előnyként jelentkezik a túrával ellentétben; a tartósságot pedig feláldozzák a hatékonyság rovására.

Persze az is tény, hogy jelenleg az aluváz a divat, abból nagyobb a választék és általában olcsóbbak is. De napi használat esetén a gyártónak előnyös az alumínium, nem a felhasználónak.

2016. jún. 27. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
Túrázni több 10kg cuccot is viszel, az acélvázra jobban lehet pakolni, azt jobban bírja. Az alu montim 150kg-ig terhelhető, arra hova pakolnád a 2 sátrat, a házat és a fél disznót? Az aluváz előnye nem is igazán a súlya, hanem a terepen a csavarodást, felütéseket bírja jobban. Fordulékonyabb, különlegesebb formákat tudnak kialakítani!
2016. jún. 27. 11:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 Wadmalac ***** válasza:

Egy alu és egy acél váz közti tömegkülönbség 2-3 kg-nál nem több, általában még annyi sem. Ha az alu vázat telepakolod kőnehéz alkatrészekkel, ugrott az előny.

Az acél vázra felszórt noname lemez-műanyag alkatrészek meg lehetnek könnyűek, de nulla strapabírósággal.


Éppen ezért nincs értelme annak, hogy egy 15 kg-os alu és ugyanolyan tömegű acélvázas bringát így, a felszereltség részletezése nélkül összevess.


Az alu súlyelőnye nem jön ki, ha a felszereltségnél nem ügyelsz ugyanúgy az alkatrészek tömegeire, illetve leehtőséget hagy arra, hogy az ugyanolyan tömeget masszívabb alkatrészekkel érd el, mint acélnál.

A modern, minőségibb Cr-Mo vázak egyébként tömegben nem rosszabbak az alunál.


Az alu igazi lényege egy nagyobb merevség a könnyű acélvázaknál. Ezt nem lehet elmagyarázni, ezt érezni kell. Egy gyérebb acélváz ugyanazzal a tömeggel nyeklik-nyaklik alattad, érezhetően kígyózik a terhelésváltásokra, míg az alu merev, mint egy betonkocka, nem lopja az erődet felesleges oldalirányú rugalmas hajlásokkal, ettől jobban kontrollálható a viselkedése nagy terheléseknél és sebességeknél.


Persze valamit valamiért, a merevség nagyobb törékenységgel jár együtt. De ez csupán annyit jelent, hogy ahol egy acélváz maradandóan elgörbül, ott egy alu eltörik. Persze balesetnél ez jelent némi előnyt az acél részére, de a végeredmény így is, úgy is kuka.


A mai alu ötvözetek és a jó hőkezelések már elég jó élettartamot biztosítanak. Egyáltalán nem igaz, hogy 4-5 év alatt tönkremegy. Persze, ha megreccsented egy 5 méteres csőrös ugrással, azt lehet, hogy fél év múlva bosszulja meg.


Én alu-párti vagyok, nem annyira a vázak súlya miatt, hanem a merevség miatt. Nem vagyok éppen pillesúlyú, az acél és CrMo oúti vázaim nagytempójú kanyardöntésnél mind átmentek kétnyomon haladó járműbe, vagy alul-, vagy túlkormányzottá váltak, kivétel nélkül, nyeregből kiállva meg kígyóztak össze-vissza.

Alu vázzal a leghalványabb deformáció sem érződik, pedig nem kerültem át közben pehelysúlyba.

2016. jún. 27. 11:38
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!