Mire kell figyelnem vázváltókar cserélésnél?
Ha fékváltókart veszel, azon 1db kormány bilinccsel rögzíted a fékkart és a váltókart, mert egybe van építve. Arra figyelj, hogy a markolatot még rá lehessen dugni a kormányra és kézre essen a fékkar.
Ha külön veszel fékkart és váltókart, akkor általában belülre szokták tenni (nekem legalábbis úgy van) a váltót, de mindenképp kényelmes legyen elérni!
Első-hátsó karok ugyanazon az oldalon legyenek felrakva, ne rossz oldalra tedd!
Az alkatrészek úgy legyenek összeválogatva, hogy kompatibilis legyen minden mindennel. Legjobb megvenni egy teljes szettet, esetleg a hátsó váltóból magasabb kategóriát venni! MTB-hoz ne országútihoz ajánlott váltót vegyél.. ezek ilyen apróságok, de jobb figyelni!
Szükséged lesz elég nagy erőre és célszerszámokra (pl. fogaskeréksor leszedéséhez, kiütni a váz sérülése nélkül a hajtókarnál a csapágyat), ha nincs menj bicajboltba. Ott segítenek ár kategóriát és modelleket kiválasztani, megrendelik, felteszik, beállítják!
Nem derült ki, hogy egyenes mtb vagy koskormány van, szóval országútis vagy monti fékváltókar lesz.
Mindkettő esetén ez kerül a vázváltókar helyére, ebbe jön be a bowdenház a fékváltókartól:
Fontos, hogy kettő- vagy háromtárcsás hajtókarod van, mindkettőhöz másik fékváltókar dukál. Fokozatszámmal kell rákeresni, 2X8, 2X9 stb, vagy 3X8, 3X9 stb.
Mountainbike fékváltókarban is létezik kéttárcsás hajtókarhoz való kar, Clarisban például:
Amennyiben egyenes kormány, tehát mtb váltókarról van szó, én javasolnám, hogy ne fékváltókart vegyél, hanem külön fékkart és váltókart. Akkor tudod változtatni a fékkar és váltókar egymáshoz képesti helyzetét, mert nem biztos, hogy amit a mérnök kitalált, neked is pont kézre áll. Ja meg persze akkor nem vagy rászorítva a Shimano fékkarra, aminél ezer jobb van a piacon (pl. a fokozat nélkül állítható Acor, Avid karok, pl. [link]
Ja hoppá, fontos, Shimano, SRAM és Campagnolo közt a kompatibilitás alapból nem létezik. Tehát pl. Campa fékváltókar Shimano váltóval és sorral nem fog működni. Mint ahogy nyolcas váltókat hetes sorral sem.
Persze mindenre van megoldás, de ha nem akarsz sokat mókolni, akkor inkább ügyelj a kompatibilitásra vásárláskor.
Szintén fontos: váltókar bekötése szigorúan SP-s (hosszirányú szálas) bowdenházzal. A fékváltókartól a vázig is, nem csak a hátsó váltónál a kis hurkot.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!