Szeretnék biciklit vásárolni a jövő hónapban, de nem értek hozzá. Mit kell nézni rajta, mi a fontos? 16/L
Merida Juliet széria? 2015-ös 6.20-D vagy 6.40-D antracit színben (lilás, fehér teleszkóp) 120-160eFt vagy a 2016-os fehérben, sárgás színben vagy almazöldben is jól néz ki! A váz nagyon erős, jól kanyarodik!
Annyi a lényeg, hogy kerékpárüzletből legyen. GTX nem kerékpár! Decathlonban amit most reklámoznak 60ért, akár az is vállalható, de nem egy nagy valami..
Alu váza legyen, 26" vagy 27,5" kerékmérettel. 160-170cm-hez M-es méretű (17-18,5") váz kell.
A hajtás Shimano vagy Sram. Első fogaskerekekből 3db legyen rajta, hátul 8-9 elég. Min. FC-M131 hajtókar legyen. Magasabb számozás jobb! Hátul Shimano Acera legyen minimum! Alivio, Deore, Deore XT előny! Sram X3-X5 van az olcsóbbakon. Fékből jobb a hidraulikus tárcsafék, de mechanikus se rossz, ha jó szériát választasz.
A fékkart lehessen könnyen behúzni, akár 1-2 ujjal is, azok jobb minőségűek általában!
RST teleszkópost ne vegyél. Suntour van általában bennük. XCT-XCM-XCR így mennek felfelé minőségben az olcsó kategóriában.
Jobb a 100mm rugóutas teleszkóp, mint a 80mm. Biztos mentek majd kirándulni is, földúton, kátyúkra sokkal kényelmesebb! Nem rázza ki a kezedből a kormányt!
A kormány Ahead legyen, ne olyan hurka vékony ahol 1 darabban van a lefelé bedugott cső és az előre hajló darab (stuccni).
Kalkuláld bele, hogy kell majd csengő 500Ft, rendes lámpa 5-5eFt, prizma 600Ft, kulacs 3000Ft, sárvédő 6000Ft és sok apróság is. Sisakot is jó venni 8-15 ezerért, mert sok a hülye az utakon! Az olcsóbb sisak nem jó, mert ütésnél eltörik és felszúródik rá a fejed!
Kerékből mindenképp duplafalú felnis legyen!!! Alexrims, DT van az igényesebb, de olcsóbb kategórián, az megfelelő!
A küllők legyenek jól rögzítve, ne lehessen könnyen nyomkodni!
Alu pedál tartósabb, 2-3eFt cserélni, de nem fog ráállásnál letörni!
Miért fontos, hogy duplafelnis legyen?
És a teleszkópnak mi a szerepe?
8. vagyok A duplafalú felni jobban bírja az ütést! Mikor felmész egy padkára, belemész egy lyukba, rámész egy kőre.. mindig megütődik a kerék, hogy felpattanjon rá. A dupla falú erősebb, masszívabb, mint a szimpla! Magyarul mondva nem lesz benne olyan könnyen nyolcas, mert erősebb!
Teleszkóp meg naugyan minek? :) Ez aranyos! Arra, amire minden rugós felfüggesztés! Ha macskakövön, egyenetlen úton, gödrökön, kátyúkon, kutyákon mész keresztül, akkor a fel-le lengése csillapítja a fel-le mozgást, ahogy az út dobál, kissé kisimítja neked az utat. Nem fáj a kezed, ujjaid, a könyököd, vállad, hátad, nem szorítod a kormányt, mert nem rázza ki a lelked az út, nem lesz ízületi gyulladásod, hosszú távon a porckopás esélye is csökken! Kíméli a gumikat, magát az egész első kereket, mert ahogy felmész valamire felfelé nyomja a kereket, a teleszkóp rugó összenyomódik, az ezüst szár besüllyed a lenti csőbe és leveszi a terhelést a felniről, agyról! A vázra se jut annyi erő, így tartósabb lesz. Meg persze sokkal kényelmesebb tekerni, könnyebb tartani a sebességet, nem esel el olyan könnyen a rázástól!
Kb. 1kg-al nehezebb a sima egybeöntött villánál, de érezhetően jobb!
Ha olyat veszel amiben lock-out van, azt le lehet zárni egy gombbal vagy tekerővel. Ha nincs rugózásra szükséged (extra sima országúton, hegynek felfelé), akkor csak eltekered és nem rugózik, olyan, mintha normál merev villa lenne benne! Már a nagyon olcsó Suntour XCT-k közül is van ilyen modell! Sőt, a súlyodhoz is be lehet állítani, hogy ne pattogjon vagy ne érezd keménynek! Próbálj ki egymás után egy sima merev vázat és egy rugósat kátyún, érzed majd, miről van szó! Bicajboltban és a Decathlonban is lehet tesztkört menni!
80 és 100mm út közt az a 2cm annyit tesz, hogy nagyobb göröngyöt tud kimozogni! Legyen 100-as, hidd el jobb! Úgyse mozognak ki az olcsók ennyit csak papíron! :)
Igazi teleszkóp 70-100eFt és az felett van, az kimozogja, finomabb mozgású, precízebb, bonyolultamm szerkezet.. De ésszerű, hogy sajnos mikor 200eFt vagy az alatti a bicaj, nyilván nem telik a keretből olyanra! De gyárilag még 500 ezres bicajba is olcsót tesznek, mert másból kell a jobb.. egy igazi hegyről állat módon lejövős fék is min. 50eFt/db+tárcsák+apróságok.. A lényegre térve: első körben azért ne hulladék legyen benne, mert arra hamar vagy sokszor költeni kell! Amiken ilyen fekete porszívócső gumiborítás van, az nem teleszkóp! Az dísz ill. ipari hulladék!
23l
Bocs, itt 4. bagyok, elnéztem! :D Még az is fontos lehet, hogy karban legyen tartva minden. Egy olcsóbbra többet kell költeni, így nem mindig olcsó! Fékállítás 800-1500Ft, fék légtelenítés olajcserével 5eFt, váltóállítás 3-800Ft/db... ha nagyon olcsó fémhuzal (bovden) van befűzve, akkor hetente/havonta viheted be állítgatni, el is hajolhat a váltó akár egy reggeli sietségben az ajtóhoz odakoccolástól! Gagyi kerekek centrírozása (nyolcas kiszedése) 2-3eFt/db.. Ezekhez jön még, hogy mivel csaj vagy, ráadásul nem 2 millióért veszel valamit, így megpróbálnak hülyének nézni és esetleg elállítják! (Tapasztalat)
Ezért is jobb olyat venni, amihez nem kell csak évente 2x nyúlni! :) Meg persze gumicserekor! Defektvédett külső se rossz.. az vastagabb anyagú, hogy ne lyukadjon könnyen! Pótbelső 1-2eFt, azért nem mindegy hogy évente vagy hetente kell kivenni és cserélni, esetleg ragasztgatni! Zár is kell, mert még a legjobb barátnőd is el akarja majd vinni, az is 10-20 ezer.. Még lehet, eszembe jut valami.. :D Kérdezz bátran!
Legroom miként gondolodom.
1. Magyar gyártmányt vennék. A neten találsz többet is. Nem reklámozok.
2. Cross (esetleg Trekk) bicajt vennék arra a célra amit írtál.
3. Elmennék egy nagyobb magánkereskedésbe és kérdeznék, sokat. Amíg nálad a pénz addig válogathatsz és kérdezhetsz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!