Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Megkockáztassam munkába...

Attilav kérdése:

Megkockáztassam munkába járásra is használt kerékpáromon a tubeless rendszer használatát?

Figyelt kérdés

Nagyon tetszik a TLR rendszer, egyes fórumok szerint jobban védett a szúrásos és felütéses defektek ellen mint a belsős.

Itt pl nagyon pozitívan nyilatkoznak róla:

[link]


2014-es Gepida Sirmium 650b kerékpárom van. Elég akkor a felnire feltekernem mondjuk a stan's tubeless szalagot, beleraknom a szingó szelepet, a szerelőpaszta és defektgátló lötty használatával a leírásoknak megfelelően felrakni egy TLR gumit ?

Most 2.2-es Xking gumi van fenn. Milyen hasonló kaliberű TLR gumit tudtok ajánlani ? Napi 12km munkába és vissza ingázásra megkockáztassam a TLR rendszert ? Mik a tapasztalataitok, mekkora esélyem van a defektre?



2016. máj. 6. 20:16
 1/6 anonim ***** válasza:

Én ezt az egész hercehurcát, amit itt leírtál kihagynám. Rendes defektvédős belső és külső kombóval, vastag felniszalaggal évek óta semmi gondom! 1x vettem defektgátló sprayt.. megette a belsőt 1 hónap alatt, pedig igencsak drága volt!

Vagy igazi tubeless szett vagy maradjon a régi! Nekem ez a tubeless ilyen költekezek, mert megtehetem dolog. Ültem már tubeless gépen, nem volt se jobb, se tartósabb! Viszont drágább javíttatni!


Nekem most meglepően olcsó CST kevlárral erősített félterep külsőm van, kék felniszalag (márkára nem emlékszek 1000-1200/db) és Maxxis freeride belsők. Rubena DH se rossz.. 3,5-4 bar közt szeretem murván és városban. Keményebbel jobb pattogni földúton!

2016. máj. 6. 21:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:

Azért a felni tubelessre konvertálása nem annyira macerás, ez alapján a videó alapján:

https://www.youtube.com/watch?v=Q89NTR2yNyc

Elvileg elég a Stan's tubeless öntapadós felniszalag, egy felnibe csavarható szingószelep, szerelőpaszta helyett elvileg jó a szappanos víz. Meg persze kell a defektgátló folyadék. Lehet hogy kísérletképpen kipróbálom. A stan's felniszalag belsővel is használható ha netán mégse válna be a tubeless rendszer.


Melyik cst külsőt használod ?

2016. máj. 6. 22:02
 3/6 A kérdező kommentje:

Találtam egy egész korrekt magyar leírást a belső nélkülivé konvertálásról: [link]

Elvileg még TLR képes gumi sem szükséges, a lényeg hogy a köpeny hajtogatható kivitelű legyen, kellően vastag oldalfallal. Pl a CST Beater C1876 hajtogatható változata viszonylag olcsón beszerezhető, lehet hogy megfelel a célnak.

2016. máj. 6. 23:29
 4/6 Wadmalac ***** válasza:

Persze, nagyon dicsérik mindenhol, talán a kígyómarásos defekt ellen tényleg kicsit jobb, mint a belsős, de nagy lekoppintástól meg akkor a drága tubeless külsőd megy tönkre, míg belsősnél ilyenkor a külső nem szokott sérülni.


Az az igazság, hogy az igazi különbség valójában a súlyban és a gördülési súrlódásban van. Mindkettő csak a profi sportban lehet jelentős előny.

2016. máj. 9. 12:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

1. vagyok

Mi a helyzet, megcsináltattat végül?

2016. máj. 20. 10:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
1-es: egyelőre nem. Nagyon drágák a tubeless gumik. Viszont nem kell gumiszalag, hanem elég a felnire tekerni a joe's no flats vagy stan's tubeless rim tape-t és berakni a felnibe egy szelepet. Gumiszalaggal ha minden igaz nem kell vesződnöm. Egyelőre kivárok, és ha lesz pénzem ilyen hóbortra akkor megcsináltatom. A stan's tubeless felniszalag dobozán az áll hogy kerekenként 5gr, ez mindenképp jóval könnyebb mint egy belső. A gördülő tömeg jelentősen csökkeni fog az átalakítással elméletileg. Kérdés hogyha nem vagyok versenyző megérzem e ezt. Mondjuk gondolom a gördülőtömeg csökkenés csak hosszú 50-10km túránál érezhető, talán nem fog zsibbadni a combom :))
2016. máj. 20. 16:22

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!