Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Miért "pattog" a lánc/váltó?

Miért "pattog" a lánc/váltó?

Figyelt kérdés

Országúti biciklim van és a legnehezebb fokozaton

(elől legnagyobb, hátul legkissebb) fogalmam sincs mit csinál, de szerintem pattog a lánc vagy a váltó.


Mikor nekilendülök akkor fogjamagát és "üresbe" teszi 1 mp re az egész hajtást.


Úgyértem hogy mikor megtekerem akkor a taposásom közben olyan hangot ad ki mint ha eltört volna (nem tört el) vagy mint ha ropogna és közben a lábamat lejjebb engedi.


De akkor is csinálja ezt mikor csak csiga tempóban megyek.


Basszus... Nagyon nehezen tudok fogalmazni.:(

Sok problémám volt már emiatt.

Állítgattam a H-L és egy olyan csavart amiről fogalmam sincs mit csinál.


A "H" csavar állítása után nem csinálja annyiszor, de mikor gyorsan megyek baromi idegesítő és hátráltató.


2016. márc. 17. 19:37
 1/5 anonim ***** válasza:

H= high

L= low


Végállásállitó csavarok.

Legnagyobb és legkisebb fogaskeréknél kell állitani, ez akadályozza meg, hogy tulmenjen a lánc a fogakon.


Egyébként nem tudom mi lehet a gond, de valszeg ak váltóbeállitás lesz

2016. márc. 17. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

Tudom mi az az L és a H :)


Csak a 3. csavar ismeretlen számomra.


Egyébként tuti hogy a beállítással van a baj, de nem biztos hogy eltudom magyarázni a szerelőnek.


De ő állványon csinálja a dolgokat és állványon nekem sem csinálja.

2016. márc. 17. 20:22
 3/5 anonim ***** válasza:

Nekem ez úgy hangzik így látatlanba, mintha a bowdenfeszességgel lenne a gond, tehát a váltó nem tudja egyértelműen a helyére rakni a láncot, ezért időnként megugrik. Itt van egy kis oktató videó, hátha segít, de ha nagyon elcsavargattad volna a dolgokat akkor lehet jobban jársz ha szervizes csinálja meg.

https://www.youtube.com/watch?v=WwDyEiUlja0

2016. márc. 17. 21:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:

Köszönöm.


Holnap meg is nézem. :)


Tisztában vagyok a csavarok funkcióival, de azzal az eggyel nem amiről beszéltem. :D


Egyébként az fontos hogy nekem fokozatmentes a váltókarom.


Én állítom be hogy éppen hol legyen a váltó.


De akárhogy próbálom ugyan ezt csinálja.


A bowdenfeszesség lenne a megoldás?


Na ahoz nem értek. :D


Nem tudom hogy lazítani vagy feszesíteni kellene.

2016. márc. 17. 22:16
 5/5 Alex Fly ***** válasza:

A 3. csavarral a váltótest helyzetét állítod.

A bowdenfeszességnek indexnél van jelentősége, frikciónál a váltórugó feszíti.

Az általad említett jelenséget okozhatja a láncnyúlás, kopás, a racsni fáradásais.

2016. márc. 18. 08:31
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!