Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Miért jó egy országúti kerékpá...

Miért jó egy országúti kerékpárra tárcsafék?

Figyelt kérdés
Esetleg jobb mint a dobfék?

2016. febr. 11. 16:07
 1/7 anonim ***** válasza:
100%

Hogy jön ide a dobfék? 😂

Amúgy szerintem egy nagy szarság, amivel akarnak egy kis plusz pénzt beszedni mivel újítás, de ha belegondolsz mindennel ellenkezik amire eddig hajtottak főleg a vázgyártők: Aerodinamika? Gallyra b@ssza... Súly? Biztos létezik belőlük is könnyű, de azért csak könyebb egy sima felnifék. A csavarodást meg szerintem csak drága vázaknál tudják rendesen csökkenteni. És értelme sincs amúgy, azok a gumik már csúsznak egy patkóféknél is, és szerintem nem érezhetően adagolhatóbb.

2016. febr. 11. 16:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 danielg válasza:
Szerintem is hülyeség. Inkább cyclo cross bringára érdemes felrakni a sár miatt.
2016. febr. 11. 17:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
Leginkább az élsportban van jelentősége, mert a karbon felnis kerekeket hatékonyabban lehet fékezni. Lakossági felhasználásra én inkább csak marketingfogásnak tartom, de biztos van olyan amatőr bringás, aki megesküdne rá, hogy létfontosságú. Esetleg még 1000 m feletti magasságban, esős éghajlaton is hasznos lehet.
2016. febr. 11. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim válasza:
A tárcsafék nagyon jó, nekem hidralikus van. Egy kis mozdulattal, erő nélkül satufék. csak drága nekem 45 ezerbe fájt darabonként. De biztos van olcsóbb is.
2016. febr. 11. 19:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
100%
Más se hiányozna nekem, mint hogy 70-80-nal jövök a dombról és kis kis mozdulattal, erő nélkül satufék.
2016. febr. 11. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 Wadmalac ***** válasza:

A tárcsafék egy küllőgyilkos dolog. Minél nagyobb a kerékátmérő, annál inkább. Fel kell mérni, van-e értelme egyáltalán. Országútira állatira nincs. A kéttengelyes fékpatkók normális fékbetéttel minimum úgy fognak vizesen, mint szárazon. Itt tehénlepény méretű sárgölöncökkel nem kell küzdenie a féknek (itt merül fel, hogy cyclocrossnál lehet értelme a tárcsának), max kis por vagy nedves útnyálka, azt meg legyőzi a patkófék is.

Esetleg ott lehet előny, ha a fékfelületre vízréteg tud fagyni, de így 25 év versenyszerű országútizás alatt egyszer sem jártam.

Próbálkoztak országútin Maguráék a hidraulikus felnifékkel is, az sem terjedt el, szerintem a tárcsafék is erre a sorsra fog jutni (mármint országútin).


Egy full karbon keréknél lehet értelme, de küllős keréknél többet árt, mint használ.

2016. febr. 12. 14:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 tothp ***** válasza:

Pro és kontra:

Pro: jó drágán el lehet adni, erős mint a disznó, kompozit felnik nem szeretik a surlódó fékpofákat. esőben is jól működik.

Kontra: versenyen ha defekted van és a neutrál kocsinál épp nincs tárcsás cucc, mit csinálsz?


A küllögyilkolásról annyit: pont annyira gyilkolja, mint a hajtás egy sprintekkel, hegyihajrákkal teli etapon. nem jellemző. Sokkal jobban nyírja a küllöket a dinamikus oldalirányú terhelés.

2016. febr. 13. 09:03
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!