Fixi biciklin hova tennétek féket?
Ahogy egy F1-es versenyauto se a kozutakra van kitalalva, ugyan ugy a palyakerekpar is csak velodromba valo.
Fixi egy palyakerekpar, tehat a kozutakon semmi keresnivaloja ... korulbelul annyira nem, mint ha a vitorlasomra kerekeket szerelnek es jo szelbe szaguldoznek a koruton.
Tehat a konkret kerdesre visszaterve: "Fixi biciklin hova tennétek féket?" ... valasz: sehova, mert a fixi kerekparok palyara keszulnek es nincs rajtuk fek. Egyaltalan nincs rajtuk fek!
De tovabbmegyek > az attetel is teljesen mas, mint az utcai gepeken. Bevan szijjazva a labad, az indulashoz betolnak es kigurulod a lassulast. Ez a fixizes!
Én nem tudom belátni, miért is lenne akkora bűn egy közforgalomban használt fixire rászerelni két féket. Mármint persze mániákus fixis szemüvegen át nézve, mert KÖHÉM rendelet szerint éppen a hiánya a bűn.
A pályakerékpár meg nem egyenlő a fixivel. A fixi egy, az amerikai gyorsfutárok által kreált kategória, aminek az alapja a lekopasztott falubájk, MTB vagy trekking és a pályakerékpár hajtásláncának összeházasítása.
És papírforma szerint tényleg fék nélküli, de nem ettől fixi. A fék hiánya már csak a kopasztás eredménye. És közúti forgalomban akkora ordenáré marhaság, mint pólóban, glottgatyában, strandpapucsban, bukó nélkül ülni egy speedbike-ra.
Sokan csinálják, mert ez a hülye hype benne, amit még az a mérhetetlenül lapos mozifilm is támogat (még le is hülyézik benne azt, aki féket használ és persze úton-útfélen szereli meg elesik miatta), aminek le sem írom a címét, nehogy még több ilyen hülyét generáljon.
Előadják, hogy fék nélkül, csak skiddelve bringázni egy iszonyatosan zseniális művészeti forma.
"ha előre teszem akkor leejtőn betöröm a fejem"
A fixi és a pályabringa is sík terepre van kitalálva. Egy darab fék vészfékezésnél xart sem ér, ha elöl próbálsz elegendő fékerőt produkálni, átdob a kormányon, ha hátul, csak farolás lesz, nem lassulás. Vészfékezni még két fékkel is jókora rutint igényel, jól szabályozott fékerő-elosztást első-hátsó közt, megfelelő súlypont-hátrahelyezést. Egy fékkel vagy fék nélkül gyorsan megállni csak a busz fenekén csattanva fogsz.
Fék kell és kész. Elöl és hátul is.
A fejbetörés ellen meg javasolnám a bukót, nem fék helyett, mellé.
A fixi=fixed gear tehát nincs szabadonfutó! A fixi is single speed mert 1 sebességes! Ha már így okoskodsz.
Amúgy elég előre fék ha szabályos akarsz lenni mert a másik skid.
Ha már kötözködés: létezik örökhajtós agyváltó kerékpárra, tehát lehetséges váltós örökhajtós biciklit építeni.
A kifejezéseken meg hülyeség összeveszni, az a lényeg, hogy fék nélküli biciklivel a pályán kell menni, a fékessel meg lehet a közúton is. Hogy ki mit nevez ebből fixinek, az oly mindegy a közlekedésbiztonság szempontjából.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!