Használt kerékpár, vagy a régi felújítása?
Sajnos nincs sok pénzem, jelenleg maximum 30ezer forintot tudnék kerékpárra költeni. Ebből vagy tescósat tudnék venni - amit nem szeretnék, úgy néznek ki, mint ami az első kör után kiesik az ember alól -, vagy nagyon olcsó használtat.
Eléggé lutri a dolog...
Felhoztam vidékről a régi kedves bringámat, de anyámék éveken át az esőben fagyban rohasztották... ahhoz képest egészen jó állapotban van, de nyilván a bowdenektől kezdve a fék és váltókarokat azonnal cserélni kell, új gumibelső, elöregedett a köpeny is... és nem ártana neki egy kis fény sem. Lakásban élve helyem sincs szerelni, és erre sincsen nagyobb keretem, de most már megőrülök bringa nélkül, kell valami megoldás.
Ti melyiket választanátok?
Attól függ, milyen a régi bringád, van amit megéri felújítani, van amit nem. Ha a vázat nem bántod, akkor nagyjából 10-20 ezer között meg tudod ejteni a felújítást. Főképp az új külsőktől függ az ára a dolognak. Ja, meg munkadíj, ha nem te csinálod.
30k körül lehet kapni használtan értelmes régebbi montikat, amik összehasonlíthatatlanul jobbak a tesco-soknál.
Köszönöm a választ!
A régi bringám egy nagyon-nagyon régi merevvázas Phoenix monti. Szeretem, mert apukámtól örököltem, sok emlék köt hozzá, és van benne anyag bőven, a vázon egy mini kis rozsdafolton kívül egyáltalán nem látszik, milyen mostoha körülmények között volt eddig. A fénye sajnos megkopott már, legalább egy kis lakk kijárna neki. A szerelése sajnos nem lenne könnyű, a csavarok már igencsak beszorulhattak az elmúlt kb. 15-20 évben :D Eddig egyáltalán nem kellett javítani, így nem is feszegettem rajta semmit.
Itt helyem nem lenne barkácsolni és a macskáim sem hagynának élni közben, így mindenképpen szerviz kellene... félek, hogy pont a nehézkes szétszerelés miatt a csillagokat is elkérik érte :(
Én is a régebbieket nézem, azok valahogy jobban is tetszenek, eléggé elmaradott az ízlésem :D Csak félek, hogy belebotlok valami olyan hibába amit laikusként nem vennék észre, és kiadnék egy rakás pénzt egy használhatatlan gépért...
Hát, szerintem mindenképp vidd be egy szervizbe, ők nagyjából meg fogják tudni mondani, mennyibe fog kerülni, hogy újra fusson. Lehet csomó alkatrész menthető rajta, azok közül amiket leírtál, látatlanban nehéz megmondani.
Ami leginkább érdekes, hogy milyen alkatrészek vannak rajta, tehát milyen típusúak a váltók, fékek, a hajtás, kerékagyak, felnik. Pl. egy régi Shimano Deore szettes montit bűn lenne kidobni, míg valami hobbi kategóriás dolgot a legtöbb esetben nem éri meg piszkálni.
Sajnos most ne tudom megnézni, mert levittük a pincébe :) De abban teljesen biztos vagyok, hogy nem Shimano szett van rajta, legalábbis 100% hogy nem így nézett ki, mint a korabeliek.
Akkor majd valamelyik nap eldöcögök vele a szervizbe, meglátjuk, mit mondanak...
Használtból ezzel szemezgetek, mit gondolsz róla?
1. a fék és váltókarokat ha cserélni kell, akkor az egész bringát kell, mert kb sohasem mennek tönkre. egy bovden is, ha csak nincs szétszakadva, jó. ma utána kell állítani. egy szerelőnek ez pár perc. ma a fékpofákat kell lecserélni. de ezt meg kétlem, kihasználtság hiányában hova koptak volna el? amúgyis max 2000ft.
2. sokkal fontosabbak a forgó kopó alkatrészek. de mivel nem használtad, úgyse koptak. Lehetséges, hogy jót tenne a kerékagyaknak egy zsírzás, meg golyósere, és akkor látszódna, hogy a persely milyen állapotban van. amúgy meg ha kereket kell cserélned, az is 6- ezerből megúszható. de meglepődnék, ha kéne.
lánckopás fogaskerék csere is kérdés. nivel nem használtad, ezt sem valószínű hogy kell cserélni.
A váltók meg tök primitív kis cuccok, az én húszéves otthoni montimon is tökéletesek (SIS) ennél szarabbakat nem nagyon lehet elképzelni. mégis jók, csak be kel lőni őket jóra.
szerintem vidd le a keródat egy nagygenerálra valahová, akkor mindent beállítanak, megzsíroznak rajta, az kb 6-7 rugó, az új belső meg köpeny kijön 5 ezerből
Köszönöm a válaszokat!
Kiemelném újra, hogy egy 20 éves kerékpárról beszélünk, ami sosem volt javítva, de még igazán karban sem tartva.
20 év alatt azért beszélhetünk némi kihasználtságról, 6 éven keresztül mentem vele minden nap, de mindemellett a fékpofák jó állapotban vannak :D
A fék és váltókarok berozsdásodtak, nem működnek a bal oldalon, ez lógott ki a háztető alól és folyamatosan kapott hideget meleget esővizet, ott állt már vagy 5 éve, és egy lélek sem nyúlt hozzá miután elköltöztem. A másik oldalon jól működnek, de ha már úgyis cserélni kell... A bowden két helyen elszakadt, nem véletlenül írtam, amit. Gondolom a macskák vagy a kutya szórakozott vele, mert egyébként jó állapotban lenne.
A forgó részek jó állapotban vannak, ezt egy hozzáértő ismerősöm csodálkozva jegyezte meg, de tisztítás zsírzás muszáj mindenképpen :) A felni elöregedett már szegénykém ennyi idő alatt, szépen be van repedezve. Menne még menne, de már nem lenne biztonságos bemerészkedni vele a forgalomba.
Végül úgy döntöttünk veszek egy másikat, de őt sem dobom ki, ellesz békében a pincében, míg nem szerzek még egy kis pénzt. Akkor begurítom valahová, és újra is fényeztetem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!