Egy nagyobb túrához adnátok tanácsokat?
A túrára mindenképpen vigyél magaddal gumijavításhoz való szerszámokat, pumpát, foltokat és ragasztót. Így elkerülhető hogy több km-t kelljen tolnod laposan a legközelebbi szervizig.
A csapágyakat kb. 3 évente szét szoktam szedni és gázolajban tisztára mosom. Ez után szemrevételezem a golyókat is, mert elő szokott fordulni olyan hogy gyárilag durvaszemcsésre lett hőkezelve és emiatt szabálytalan alakúra kopik. Ettől még lehet menni vele de azért 100 km-es úton csak katonásan rendbehozott biciklivel élvezetes a túra.
A lánc se legyen száraz. Műszerolajat vagy gázolajjal higított olajat szoktam használni. Majd a felesleges olajat ronggyal letörlöm mert vastag porréteget és sok piszkot vonzana magához.
A bowdeneket is ellenőrizni kell, ne legyen rajtuk elszakadt szál.
A világításon kívül egy LED-es fejlámpát is szoktam vinni.
A ragacs is jó ötlet, de még jobb tartalék belsőket vinni. Cserélni jobb, mint leállni ragasztani
Tartalék bowden is hasznos.
Meg pár szerszám, ami kell a géphez.
Meg tisztességes világítás.
És a legfontosabb, hogy félhülye döntéshozóinknak hála, már a főútvonalon is lehet ittasan tekerni :))
Mindazonáltal 100 km-ről van szó, nem Párizs-Dakarról.
világítással nincs problémám, bowdenek nem szakadtak.
A lánccal lesz probléma szerintem. Heti 50 km-t megy mostanában a bicikli, és 2-3 naponta olajozom. Sajnos a sarat még nem szedtem le róla és arra került az olaj. Lehet ettől valamilyen baja, ha csak úgy megolajoztam a láncot, anélkül, hogy előtte leszedtem volna róla a port?
A mai világban már sokszor több a munkadíj mint az alkatrész ára,ha agyat javíttatsz akkor kérd,hogy cseréljenek ki mindent,mert a szerelt tengely meg a golyók nem egy nagy költség viszont ha csak egy golyót cserélnek ki akkor szinte biztos,hogy a probléma visszatér.Egy jobb szervizben ezt nem kell kérni a szerelő tudja,hogy mi a javítás gazdaságos módja.
Sajnos a mai alkatrészek már nem úgy vannak gyártva,hogy három évente egy ki friss zsír és mehet még három évig.
Van aki még ebben hisz és ezt állítja,de ez már nincs így.Sokkal gyakrabban kell szervizelni a mai bringákat,ha meg tényleg sokat használod akkor 4-5 évente érdemes lecserélni.
Ilyenkor tavasszal nem a mennyi a fő probléma hanem a mikor.Mindenki egyszerre kap észbe és a szervizek túl vannak terhelve,a nagy bringások télen javíttatnak mert tudják,hogy akkor a boltokban pangás van és még a tarifák is kedvezőbbek.
A bringa legolcsóbb közlekedési eszköz,de az sincs ingyen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!