A kerékpárom kormánya jobbra illetve balra is húz. Mi lehet a baja?
Tehát amikor kanyarodok balra akkor könnyen elfordul, de vissza már nehezebben...
Nullkezezésnél is azt csinálja, hogy mihelyt egyik irányba kimozdul, annál inkább fordul el... de mindkét irányba...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
és azt hogy is tudnám megállapítani? :-) mert amúgy én néztem de nem látni rajta ferdülést...
amúgy ebben az az érdekes, hogy mindkét irányba csinálja...
bevallom 6 év alatt nem volt zsírozva a csapágy :-) ez lehet probléma?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Két dolog befolyásolja ezt erősen.
Az egyik a villatengely, vagyis a kormány forgástengelyének talajjal bezárt szöge, ez minél laposabb a 90 foknál, annál inkább kijön az, hogy ha oldalt fordítod, nem kívánkozik vissza egyenesbe. Ez igazán csak olyan egészen "chopperesen" lapos villaszögnél jelentkezik.
A másik az utánfutás, vagyis hogy ha azt a forgástengelyt gondolatban meghosszabbítod, annak a találkozási pontja mennyivel lesz hátrább, mint az a pont, ahol a kerék földet ér.
Nálad valószínű, hogy az utánfutás hiánya a gond.
Gyakran előfordul, ha a bringába egy kis utánfutású első teló kerül a nagy utánfutású merev villa helyett. Vagy akár úgy is, ha egy "csőrős" ugrással vagy járdaperemnek rongyolással hátrahajtottad az első villa alját, neadjisten a váz fejcsövét.
Az is jócskán hozzájárul az ilyen érzéshez kormányzásnál, ha a kormánynnyak illetve a kormány maga nem kerül eléggé előrébb a forgáspontnál.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
hát bevallom, hogy ugrattam is vele 2-3-at...
(egyszer egy olyant is amikor a hátsó kerék ért először földet, majd az első "csapódott le".)
viszont a villa már a kezdetek óta ugyanaz, nem lett cserélve de eddig nem tűnt fel ez a dolog. (pedig már meg van 6 éve)
a "csőrös" ugratás mit is jelent pontosan?
amúgy én még gondoltam a fék- és váltóbowdenházakra is mert pár hete cseréltem őket...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Már tiszta? :D
A meredek landolás első kerékre. Extrém esetben kormány fölötti átkeléssel és arcfékkel. :D
A bowdenezés is bele tud szólni, de az általában simán csak nehezíti a kormányforgást, szóval elengedett kormánnyal tekerésnél nemigen akar fordulni a testsúly-áthelyezéstől.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!