Erdei utak. Mit tegyek, hogy ne kapjak minden nap defektet?
Figyelt kérdés
Földúton, erdei úton is szoktunk bringázni, és ezzel annyi is a guminak, ez normális? Terepre való külsőt vettem mindig, mégsem bírja a terepet, belemegy egy tüske vagy akármi és vége az egésznek, ez normális dolog? Más is szinte naponta defektet kap aki ilyen utakon jár? Vagy mi a baj? Tanácsok, ötletek?2014. júl. 12. 23:41
1/9 Dreigang válasza:
Gondolom, jó ballonos gumid van, abból kicsit tán többe fog kerülni egy rendes, defektvédős. Tesztekben olvass utána, hogy melyik típust ajánlják, egy biztos, hogy ezekért már mélyebben a pénztárcába kell nyúlni (kb. 10 eFt/db feletti árak). Ha ez sem segítene, akkor vannak a defektvédő folyadékok, ill. indokolt az akácos/királydinnyés helyek kerülése.
2/9 anonim válasza:
mélyen a pénztárcába kell nyúlni és értelmes külsőt kell venni, + defektvédő lötty a gumiba... de az sem hátrány, ha nem jársz tüskés növények közt, nekem valahogy mindig sikerül elkerülnöm.
3/9 anonim válasza:
Minőségi gumi kell, és maradj mindig a kitaposott ösvényeken, földutakon:) Idén még egy defektem sem volt (lekopogom), pedig pár száz km-t letekertem terepen.
4/9 anonim válasza:
Milyen bringával mész földúton,erdei utakon?Monti,trekking,vagy milyen?
5/9 A kérdező kommentje:
Nem nagyon tudom mi a jó és mi nem, bemegyek a boltba, elmondom mi a bajom, az eladó ad egy belsőt, meg egy terepre való külsőt és kész. Így vásárolok, csak lehet nem jó cuccot.
Amúgy montim van. Nem épp új, de ezen kívül semmi baja.
Defektgátló folyadék segíthet? [link]
2014. júl. 13. 12:16
6/9 anonim válasza:
Én is montival tolom és nem kímélem az erdőben és lekopogom,de nem szokott defektem lenni.Pedig lejtmenetben elengedem,hagy menjen és jó kis köves,sziklás részek is vannak.
7/9 anonim válasza:
A Slime jó dolog, régóta használom a montin. A kisebb szúrásokat megfogja, eltömíti, észre sem veszed. A gumi kivételénél viszont készülhetsz, hogy 6 foltot kell felnyalnod a gumira, mert csak addig tömít, amig a gumi fel van fújva. Ha leereszt, ellazul a gumi, előjönnek a lukak. Akkor is gáz van, ha egy nagyobb tüske marad a külsőben és mozog, állandóan cseszteti a lukat és nem marad meg a Slime tömítése. Ezekkel érdemes tisztában lenne, de összességében nekem abszolúte megéri. Én is úgy kezdtem, mint te, folyamatos defektekkel. A trutyival hónapokat megyek el leeresztés nélkül. Tartalék belső ide is kötelező, hisz a szakadások ellen nem véd, vagy ha lukakkal teli állapotában leereszt, nem tudod felfújni.
8/9 anonim válasza:
Bemész a boltba és mondod, hogy szeretnél egy defektvédelmes külsőt, és defektgátló folyadékot. Azt a folyadékot a belső gumiba kell betölteni kb. 1500 ft, és elég 2 kerékre. Ha defekt van akkor a folyadék elkezd szivérogni, és betömíti a lukat. De legyen nálad egy pumpa mert pumpálnod is kell majd. Ha ez a kettő védelmed van akkor nagyon kicsi az esélye a defektnek.
9/9 Titusztitusz válasza:
Hű...Hát a feltett kérdésed valóban egy igen-igen bosszantó dolog, és hogy őszinte legyek, örülök is a kérdésnek, mert ez akkor azt jelenti, hogy nem csak nekem vannak ilyesmi problémáim örökösen a terepbringázások során...Mármint olyan problémák, hogy kissé gazos-bokros terepen egyszerűen képtelenség bringázni még a "speciálisan terepre tervezett" bringákkal is, mivel pillanatok alatt kiszúrja örökösen a gumit valami tüske...Viszont sajnos ezen a dolgon nemigen lehet segíteni, az "öntömítő folyadékok", meg hasonló defektvédelmek csak a tüneti kezelésre alkalmasak, és félmegoldások...(Bár éppen a semmitöl valóban többet érnek...)Amúgy a "defektvédelmet" egyszerü volna megoldani nagyon, viszont ez NEM ÉRDEKE sajnos a gyártóknak, úgyhogy hosszútávon nincs mit tenni, figyelni kell nagyon a terepet magunk előtt, és lehetőség szerint kerülni a tüskéket...De sajnos a saját tapasztalatom az, hogy sokszor még ez se segít, mivel mindig van valahol megbújva az aljnövényzet között valami alattomos tüske, és csak idő, és szerencse kérdése, hogy mikor akad beléjük az ember...Sajnos...(Amúgy ha történetesen nem profitérdekek állnának a gumigyártók ténykedéseinek a hátterében örökösen, és ez a mai un. "piacgazdaság", meg "fogyasztói társadalom" nem lenne gyakorlatilag azonos az "intézményesített, sunyi kirablás" fogalmával, akkor ezeken a bosszantó gumidefekteken könnyen tudnának segíteni már a gyártás során...Pl. úgy, hogy mondjuk a "terepgumik" külső felületét nem kb.centis gumitüskékkel-barázdákkal védenék a tüskéktöl, hanem mondjuk 3-4 centi magas gumifogakkal, avagy barázdákkal...Ez esetben már nem volna az a tüske, amelyik elég nagy lenne ahhoz, hogy elérje a gumibelsőt, és át tudja azt szúrni...Nadehát mint azt írtam, a gyártóknak a defektproblémák megoldása NEM ÉRDEKE,a fogyasztóvédelem, meg az államigazgatás meg rá se izél ilyesmi apróságokra...Úgyhogy mást nemigen lehet sajnos tenni, mint kerülni a tüskés utakat még "speciálisan terepre tervezett" bringákkal is...)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!