Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Miért lesz hangos a fék, ha...

Miért lesz hangos a fék, ha nagyon felmelegszik?

Figyelt kérdés
A minap ahogy jöttem hazafelé, egy kicsit jobban igénybevettem a fékemet, ami pár méter után iszonyat hangosan elkezdett nyikorogni, zajongni. amikor megáltam (meredek dombról jöttem le) megnéztem, és nagyon forró volt a fékem. Másnak nem volt ilyen gondja?

2014. máj. 24. 20:35
 1/9 anonim ***** válasza:
milyen fék?
2014. máj. 24. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
első V fék.
2014. máj. 26. 15:30
 3/9 Titusztitusz ***** válasza:
A jelenségnek semmi köze ahhoz, hogy mennyire van "felforrósodva" a fék...Annál több köze van viszont ahhoz, hogy mennyire erősen szorítod a féket, illetve milyen minőségü anyagbol készültek a fékpofák, meg a kerék...De legfőképpen az játszik bele a jelenségbe, hogy mennyire ideálisan vannak beállítva a fékpofák, és milyen erős a kopottságuk...(A leghangosabban az erősen lekopott fékpofák szoktak zajongani, meg csikorogni...Azok, ahol már kilátszik a gumi alatt lévő fémfoglalat is...)
2014. szept. 10. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:
Nem nem kopottak a betétek, most néztem, a fékpofák között vannak "mélyedések" azok is még 5mm-esek. 2 helyzetben nyikorog a fék: Az egyik ha elindulok, és rögtön 20 másodpercig húzom a kart menet közben, de a fékpofák hidegek vagy nedvesek, vagy akkor ha már jobban be van járatva a fék és a bicikli és akkor húzom folyamatosan vagy fél percig. Amikor hideg a kerék, akkor eléggé hangosan nyikorog, sikít, de 2-3 másodperc után elmúlik! Szerintem attól, van, hogy a hideg felnit, a gumi hirtelen elkezdi súrolni és melegszik!
2014. szept. 10. 20:54
 5/9 Titusztitusz ***** válasza:
A meglátásaiddal nem akarok különösebben vitába szállni, végülis ha te úgy látod hogy azért "visít" a fék időnként, mivel hideg még vagy a kerék, vagy a fék, akkor lásd úgy...Lehet hogy jók az észrevételeid...Viszont én úgy vettem észre sokszor, hogy akár perceken át is húzhatom a féket ahogy akarom, pl. egy-egy hosszú lejtőn lefelé gurulva,de a fék akkoris nyikorog mint az állat hosszú perceken át, akár meleg a fék meg a kerék, akár nem...Éshát mivel ez a jelenség engemet is zavar, már sok időt töltöttem el a jelenség megszüntetésével, de igazábol teljes sikert még nem tudtam elérni...De azt már megfigyeltem, hogy a jelenség sok okra visszavezethető...És a legfőbb ok meglátásom szerint, amit nemrég figyeltem meg, az valszeg az lehet a sok egyébb ok között, hogy a fékpofák NEM FEKSZENEK RÁ EGYENLETESEN A KERÉKRE, hanem ilyen-olyan irányokban el vannak csúszva...Viszont amikor újra beállítottam nemrég a fékpofákat úgy, hogy lehetőség szerint egyenletesen feküdjenek fel a kerékre, jelentősen csökkent a fékek sívítása-csikorgása, de azért azt nem állítanám, hogy teljesen megszünt volna...Szóval bonyolult ez a kérdés nagyon éshát szerintem is igencsak idegesítő ez a nyikorgás dolog...(Hogy miért hanyagolták hosszú időn keresztül a hajdani jól bevált "kontrafékek" alkalmazását a mai többsebességes bringákon is, az számomra rejtély...Azaz dehogyis rejtély...Valszeg profitérdekek játszottak szerepet a gyártók részéröl,viszont az örvendetes dolog, hogy végre-végre oly hosszú idő után megjelentek már manapság újra a régi jó "kontrafékes" bringák is a kereskedelemben...Még a többsebességes bringák esetében is, pedig eddig arrol volt szó ugye mindig, hogy az ilyen JÓL BEVÁLT, remek fékrendszert mint ami a kontrafékes fékrendszer volt, a többsebességes bringákon nem lehet alkalmazni...Viszont az örvendetes hír, hogy ezek szerint mégiscsak lehet, úgyhogy ne legyünk rosszmájuak, éshát örvendjünk inkább annak, hogy végre-végre ezek szerint sikerült megoldani a gyártóknak azt, hogy a többsebességes bringákat is elkezdjék kontrafékkel felszerelni...Azt hiszem ha van időnként némi, kivételesen ésszerüségre mutató dolog is ebben a mai világban, akkor ez a jelenség az...)
2014. szept. 19. 10:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
Hát igen! Tényleg nagyon bosszantó. Főleg, amikor valakinek mutatod, hogy milyen jó, megállsz vele, és visít a fék. :) Nálam 2 esetben: Ha hideg/nedves, vagy ha nagyon forró. A nedvesség az biztos, mert a múltkor az útszélén állt a víz, a szélére mentem, mire egy 10 cm-es mély kátyúban találtam magam, mert a víz eltakarta a széles és mély kátyút. A víz ellepte a felnit is. Amikor kimásztam a vízből biciklivel együtt elkezdtem tekerni. Rögtön kipróbáltam a fékemet, és mi lett a vége? visított, csikorgott, de fékezés közben néztem, a fékpofák, a felniről szedték le a vizet!
2014. szept. 19. 16:48
 7/9 Titusztitusz ***** válasza:
Mindenesetre próbálkoztam nemrég újracsak azzal, hogy valahogy csökkentsem a fék sívítását, éshát sikerült szerencsére újabb tapasztalatokat is szerezni e téren...A legfőbb dolog amit újfent megfigyeltem az az volt, hogy a sívítás meglehetősen függ a fékbetét anyagátol, és alakjátol is, ugyanis a különböző formáju, és gyártmányu fékbetétek különböző módon sívítottak...A legkevésbé a rövidebb, zömökebb felépítésü fékbetétek sivítottak, a legjobban meg a keskeny, hosszú fékbetétek...Aztánmeg azt is megfigyeltem, hogy a sivítás-csikorgás jelentősen csökenthető azálltal is, ha a kereket beállítjuk a küllőcsavar segítségével nyílegyenesbe...Ugyanis ha csak a legkisebb görbület is van a kerékben, akkor a fékek rögtön neki is kezdenek a csikorgásnak-sivításnak szinte varázsütésre...Szóval vannak azért módszerek, amik álltal javítható jelentősen ez az idegesítő jelenség, mármint a sivítás-csikorgás, de valszeg teljes eredmény csak akkor lenne elérhető, ha a delikvens bringája normális kontrafékkel lenne szerelve...Mint a hajdani, egysebességes bringák esetében volt a dolog...
2014. szept. 24. 08:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:

Hát igen. A kontrafékes korszak....



Csak mivel én mindig hirtelen rátapostam a fékre, ezért egy idő után szervízben kötött, mert a csapágyban össze zúsztam egy golyót.


Akkor valószínü nálam is, hogy a fékpofa deformálódása miatt csikorog. Mert ugye amikor hideg víz éri, akkor összemegy (mint ahogy melegben tágul), de nyilván nem egyenletesen és ez okozhatja. Ugyanakkor nekem nem is ez a nagyon hosszú vékony de nem is ez a vastag fékbetét van. Melegben meg nyilván tágul a gumi is egy kicsikét. Észrevettem, hogy 1-2 hetente "elferdül a kerék" Komolyan! Menet közben néha ferdének látom egy hajszálnyit, de van amikor akárhonnan nézem meg tök egyenes. Mondjuk biztosan meg van döntve egy nagyon-nagyon-nagyon-nagyon kicsit, mert volt már olyan, hogy belement a szemembe valami, felkiáltottam, erre előttem meg mögöttem mindenki vészfékezett, én meg nem látván semmit 25 km/h-val belerohantam az előttemlévőbe!

2014. szept. 24. 15:34
 9/9 Titusztitusz ***** válasza:
Igen...Én is hajlok arra a meglátásra,hogy a csikorgás fő oka az lehet, hogy deformálódik időszakosan, avagy maradandóan a fékbetét, és emiatt nem fekszik fel optimálisan a kerékre...A deformálódás oka lehet a fékezés közbeni felmelegedés, avagy egy erős erőhatás, amikor mondjuk jól meghúzzuk a féket...Szóval érdemes ezen ügy kapcsán mindent megtenni, hogy a fékpofák minnél egyenletesebben feküdjenek fel lehetőség szerint a kerékre...(Ezen elmélet mellett szól az a tapasztalatom is, hogy időnként előfordul az, hogy ENYHE fékezéskor még nem kezd csikorogni sokszor a fék, csak akkor kezd neki, amikor már ERŐSEN húzom be a fékkart...Elgondolkoztató dolog ez a jelenség is...)A kerék egyenességét amúgy én úgy szoktam mindig ellenőrizni, hogy a fékpofákhoz viszonyítom mindig a kerék oldalát, és kitűzök egy bizonyos távolságot mindig alaptávolságnak, aztán addig állítgatom a küllőket, ameddig a kerék végig azonos távolságban nem lesz a viszonyításnak kiszemelt fékpofátol...Éshát minnél kisebb a viszonyítási távolság, annál pontosabban lehet beállítani a kerék egyenességét...
2014. okt. 3. 08:44
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!