Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Láncfűrész láncolaj is jó...

Láncfűrész láncolaj is jó kerékpár lánc olajozásra?

Figyelt kérdés

2014. márc. 3. 16:59
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
ha neked mindegy mit kensz rá, akkor jó.
2014. márc. 3. 17:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
Ha előtte jól letakarítod a láncot és utána szakszerűen olajozod meg, a láncfűrész láncolaj is tökéletes. Szerintem a MOL Dynamic Forestre gondolsz.
2014. márc. 4. 08:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
persze, hogy jo
2014. márc. 4. 10:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim válasza:
Helló! Én ezt tudom ajánlani neked , jó sokáig elegendő egy ilyen flakon ! Üdv [link]
2014. márc. 5. 11:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
A 4. válaszoló tanácsát fogadd meg inkább, az olajok csak látszólag (!!!) hasonlítanak egymásra. A láncolajok speciális adalékanyagúak, annak érdekében, hogy a láncról a lánckerekeknél fellépő nagy centrifugális erő ne "lője ki" az olajat. (Sokan használnak szűrt gépjármű fáradt olajat láncfűrészhez, aztán gyakorlatilag kenés nélkül fut a lánc, az első "kanyarban" elbúcsúzik az olaj a lánctól, visszafelé már szárazon fut a lánc.) A javasolt teflonos olaj a kerékpár lánchoz tökéletesen megfelel, az élettartam és üzembiztonság hosszabb távon mindenképpen megtérül!
2014. márc. 5. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:

A németek csináltak egy kenőanyag tesztet. Azon a motorolaj nem volt sokkal rosszabb, mint a spéci láncolajok. Viszont cserébe jóval olcsóbb.

Viszont nem mindegy, hogy milyen típus. 15w40-est használtak.

Aki nekem ajánlotta ő több, mint évi 10000km-t teker. És neki nem kopnak jobban a láncai, mint a drága láncolajjal.

2014. márc. 5. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 A kérdező kommentje:
végül ilyen olajat tettem rá...ez is láncolaj..csak láncfűrész lánc...az is pörög rendesen :D...és elég jó ilyen méz állagú olaj...sztem jó lesz ez
2014. márc. 6. 16:08
 8/12 A kérdező kommentje:

lényeget elfelejtettem :D

[link]

2014. márc. 6. 16:08
 9/12 anonim ***** válasza:

Szerintem hihető a teszt eredménye, azonban a 15W40 nem olaj "TÍPUST" jelöl, hanem némi egyszerűsítéssel viszkozitást, sűrűséget, hőfok tűrést. (A normál gépkenő olajoknál pl. nem mindegy, hogy télen, nagy mínuszok esetén mennyi idő alatt tud az olaj a kenési helyekre jutni, nyáron meg ha nagyon hígfolyóssá válik az olaj, lehet hogy nem alakul ki az az olajfilm, amin pl. egy forgó tengely felületének kellene futnia. Megfelelő körülmények között csúszócsapágyak esetén nem fém a fémen, hanem fém az olajfilmen siklik!)


Különböző gyártók olajtípusai között is megtalálhatók azonos kategóriák, míg az olaj összetétele más lehet. (Szélsőséges példa, de pl. lehet szénhidrogén -szerves-, és szintetikus olaj is hasonló kategóriájú.)


Egyes kenőolaj felhasználási helyeken igen szélsőséges körülmények között (nagyon alacsony, vagy nagyon magas hőmérséklet, nagy nyomás, nagy nyíró igénybevétel, stb.) kell az olajnak helyt állni, a kerékpárlánc esetén az igénybe vétel minimális, úgy hogy oda egy kis túlzással akármilyen olaj megfelelő. (Egy ismerősöm legalább húsz éven át használta a ház körül a kerékpárját, a lánc kenést akkor kapott, ha megázott. A láncszemek látható csúszófelületei szépen ki is voltak fényesedve. Egyszer elég csúnyán a lábát törte a jóember, vagy fél évig nem tekerte a bicajt, szép merevre össze is állt (rozsdásodott) a lánc...)


Kerékpár lánc esetén az elemi csapszemek perselyei ill. a csapszem csúszócsapágyként funkcionál, a kis relatív sebességek miatt itt nem tud a ráfutáshoz szükséges olaj film kialakulni, viszont a felületek állandó olajozottsága nagy mértékben csökkenti a súrlódást, ill. az abból eredő kopást.

Napjainkban egy felkapott súrlódás csökkentő anyag a teflon, kenőolajban, gépzsírokban (jó áron) adalékként már megtalálható. Azonban nincs új a nap alatt!


Az 1960-as években alkalmam volt egy rokonommal, egy akkoriban igen sikeres kerékpár versenyzővel megismerkedni az akkori Ny-Németországban. Ő a kerékpár láncot rezsón forralt BIRKA FAGGYÚBAN "áztatta", edzette elég hosszú ideig (talán egy órán át), időnként "megkavargatva" a láncot az edényben. A forrón hígfolyóssá váló faggyú a kenési helyekre biztonsággal eljutott, a lánc kiemelésekor is maradt a csapokban kenőanyag, és állítólag a forró faggyú valamiféle felületi edzést is végzett, mindenesetre a tapasztalataival nagyon meg volt elégedve, s rendszeresen alkalmazta ezt a megoldást kerékpáros pályafutása során. (Arra már nem emlékszem, hogy milyen gyakorisággal tette ezt.)


Lehet, hogy ez volt akkoriban a hatvanas évek teflonozása?

2014. márc. 6. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:

Na pont, hogy a méz állagú az minden csak nem jó erre a felhasználásra, mert túl sűrű.


Castrol GTX volt a német tesztben.

2014. márc. 6. 16:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!