Miért tesznek méregdrága elit biciklikre V-féket? Miért nem tárcsaféket?
Nem naygon értek a biciklikhez, de az a lehet téveszmém van, hogy a különféle fékek között eleve van minőségi különbség.
Pl. a V-fék a legegyszerűbb fék.
A tárcsafék még nem olyan egyszerű szerkezet, drágább is, cserébe jóval hatékonyabb.
Azt azért sztem ki lehet jelenteni hogy egy akármilyen jó V-fék se lehet olyan jó mint egy tárcsafék.
Akkor miért tesznek, több százezres -félmilliós bringákra is V-féket?
Kinéztem egy orzságútit pl.
Ára fél milla felett.
ÉS V-fékes.
Meg még X másik hasonló árú is mind az.
Nem futja ennyiből tárcsára?
Vagy a gyártó szerint oútira nem kell tárcsa?
De miért nem:
Nem a V-fék a legegyszerübb,hanem a canti.
A jól beálitott ne adj isten párhuzamositos v-fék és a hozzá való (mert ilyen is van) felni páros van ugyan olyan jó mint egy közepes minőségű tárcsafék.
Magyar viszonyok között (nincs ezerméter feletti hegység) nem is feltétlenül szükséges a tárcsafékek remek hűtése és hatékonysága.
(Amúgy a felni elégnagy "tárcsa" ha úgy vesszük).
Órszágútikra pedig amúgy sem szokás tárcsféket tenni,mert versenyen nem is indulhatnál vele.
Amikor mégis országutin van tárcsafék az igazából cyclocross (vagy mi a bánat) ami nem monti és nem országuti hanem valami keverék.
Mert jó esetben nem tekersz országuti bringával sárban...ha mégis akkor azért megvan lehetöség. De tényleg szükségét érzed?
A gyártók is néha normálisan gondolkodnak...ez abban nyilvánul meg hogy nem adnak el olyat amit a profik nem használhatnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!