Miért tesznek méregdrága elit biciklikre V-féket? Miért nem tárcsaféket?
Nem naygon értek a biciklikhez, de az a lehet téveszmém van, hogy a különféle fékek között eleve van minőségi különbség.
Pl. a V-fék a legegyszerűbb fék.
A tárcsafék még nem olyan egyszerű szerkezet, drágább is, cserébe jóval hatékonyabb.
Azt azért sztem ki lehet jelenteni hogy egy akármilyen jó V-fék se lehet olyan jó mint egy tárcsafék.
Akkor miért tesznek, több százezres -félmilliós bringákra is V-féket?
Kinéztem egy orzságútit pl.
Ára fél milla felett.
ÉS V-fékes.
Meg még X másik hasonló árú is mind az.
Nem futja ennyiből tárcsára?
Vagy a gyártó szerint oútira nem kell tárcsa?
De miért nem:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
a V-fék 2db erőkar, arra lett kitalálva, hogy minimális erővel meg tudja fogni a kereket, ez egyszerű fizika, a tárcsaféknél sokkal kisebb az erőkar, ott sokkal nagyobb energia szükséges a kerék blokkolásához, emiatt sokkal sokkal könnyebb adagolni a fékerőt... legfőbb képen downhill és hasonló stílusoknál van nagy haszna, mikor egy hegyről lefelé, sár, stb stb a v-fék használhatatlanná válik, ráadásul, ha picit jobban ráfog a kerékre a kelleténél, akkor meghalsz...
Amúgy azt az országútit megnézném, amin V-fék van...
Amúgy egy valamire való tárcsafék rendszer ára ott kezdődik mint egy belépő kategóriás montié, míg egy értelmes v-fék rendszer 25-30.000ből megvan, tehát lényegesen olcsóbb, de mondom, inkább felhasználási terület függő, mint ár kérdés...
Ha országúti szerűt akarsz tárcsafékkel, akkor cyclo cross, abban a sportban is mennek rengetegen sáros földes úton, sőt sokszor hosszú távokon is szükség van a fékerőre, ezért aztán ott indokolt a tárcsafék, így azok tárcsával vannak szerelve...
Az meg aki szerint a v-fék a könnyebben adagolható, annak halvány lila gőze nincs mi fán teremnek a fékek, maximum életében ült egy vacak tárcsás, és egy középkategóriás v-fékes bringán...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Amúgy azt az országútit megnézném, amin V-fék van... "
korabbi valaszban levo linkekben lathatsz ilyen gepet
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
egy bolt teljes katalógusát végigpörgettem benne az összes oútival 150.000-700.000-ig. és kivétel nélkül csak V-fékes.
mind.
vagy 40 kerékpárt jelent ez, meridától cube-on át stb
Amúgy azt az országútit megnézném, amin V-fék van...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
hogy én mit ismerek az egy dolog.
de a gyártó csak tudja mi az a "V-brake" ami a leírásokban van
vfék és a patkófék közti különbséget.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ahogy nézem, outiról beszélünk. Ahogy írod: drága, elit gépekről.
Pontosan ezért nem használnak tárcsákat: azért kerülnek ennyibe, mert a végletekig csökkentik a súlyukat. Egy szint felett már minden egyes gramm lefaragása százdolláros költséggel jár, és éppen ezért nem fognak egy 6-7 kilós gépre plusz súlyokat aggatni. Márpedig még a legkönnyebb tárcsafékrendszer is többszörös súlyban van egy caliper- vagy V-fékhez képest. Fékerőben meg hiába van különbség (mellesleg nem akkora, mint gondolná az ember), egy jó minőségű és megfelelően beállított fék képes blokkolni a kereket -és a lassulást alapvetően az korlátozza, mikor csúszik meg a gumi az aszfalton. Akár V-, akár tárcsafék esetén ugyanazt a maximális lassulást éred el, akkor meg minek túlbonyolítani?
igaz.
vajon az igaz lehet amit a boltos mondott: lassan el lehet búcsúzni a V-fékektől mert a gyártók szinte mindenütt majd a tárcsát preferálják majd?
(mondjuk vszínűleg oútin nem, mert ott folyik a "gramm-őrület")
Akár V-, akár tárcsafék esetén ugyanazt a maximális
lassulást éred el, akkor meg minek túlbonyolítani?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!