Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Shimano 105 (ST-5600; 2x10)...

BekeN kérdése:

Shimano 105 (ST-5600; 2x10) fékváltókar kattanó hang?

Figyelt kérdés
Kérdésem az lenne, hogy a hátsó fvk. első kettő kattanása szép kattanó hangot ad, de a harmadik egy halkabb tompább kattanással vált. Gyárilag ilyen, vagy kopásból adódó ez a halkabb kattanás? Épp megvettem és még nem szereltem fel.

#Shimano #ST-5600
2014. jan. 15. 15:06
 1/5 anonim ***** válasza:

A váltókarok nem szoktak belül elkopni.

Gondolom bowden nélkül próbáltad ki, így csak a váltókarban a belső rugó forgatja a belső mozgó részt. Ha hozzákötöd a váltóhoz, akkor az is húzza majd a bowdent, úgy egész másmilyen lesz.

2014. jan. 15. 15:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
0%

gratularok

bekotes nelkul valtogatsz...okos

remelem osszetudod legozni ha kiakad

2014. jan. 15. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
0%

es igenis a valtokarok adjak meg leghamarabb magukat, egyertelmu jele a helyes bowdenfeszessegnel kozeptartomanybeli pontatlan valtas...

es a hatso valto ami nem hal meg..kiveve serulesek ill gorgokopas, hiszen a valtokar tartja pozicioban a valtot, ha mar minden resze lotyog akkor is hasznalhato hiszen a jo kar pozocioban tartja, legfeljebb razos uton csorog-csattog..:D

2014. jan. 15. 22:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

HomoHominiLupusEst: hülyeség, a váltókar kétféleképp romolhat el: kilazul a főcsavar és lötyög, ekkor meg lehet húzni. Vagy szorul, mert beszárad a zsír, ezt meg olajjal lehet orvosolni. De sosem kopik el és mindig javítható.

A váltási problémák a hátsó váltó kopása miatt vannak, mert ekkor nem tud pontosan vonalba kerülni a váltógörgő a lánckerékkel, ráadásul fentről vagy lentről váltva más pozícióba áll be a váltó, és ekkor a váltó már javíthatatlan, cserélni kell. Esetleg a bowden szorul be, azt még lehet tisztogatni, de jobb cserélni.

2014. jan. 16. 05:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:

Kedves HomoHominiLupusEst!

Ha pl. teljesen új a váltókar/fékváltókar. Tegyük fel, hogy a hátsó váltó régi és ha pl. a forgáspontja a váltónak kopott (ezért lötyög), tarthatja pozícióban a váltókar/fékváltókar a váltót. A váltógörgő ekkor már nem lesz vonalban a lánckerékkel folyamatosa és ez már adhat váltási prontatlanságokat.

Viszont annak jobban adok a hozzászólására, akinek magasabb a hasznos válaszainak a %-a.

A nem ideillő válaszoktól viszont légyszíves kímélj meg!

Köszönöm!

2014. jan. 17. 16:03

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!