Tárcsafékes vagy V fékes biciklit érdemesebb-e venni?
8-as a felniben?? Na neked sem ajánlok biciklit. Tudod azt karban kell tartani. De ha ennyire igénytelen vagy, hogy már 8-as van a kerékben, akkor régen rossz. Egy jól megépített kerékbe meg nem lesz nyolcas normális használattal.
Vegyél valami 1 sebességes városi biciklit az tökéletes lesz neked.
De ha neked nem számít a pénz, akkor vegyél tárcsaféket, végülis csak többszöröse az ára a V-nek, ráadásul a karbantartása is sokkal nagyobb szakértelmet igényel. Ha szarul van beállítva, akkor szarul is fog meg a tárcsát is tönkrevágja. De ha te bicikli szerelő vagy és profin tudod beállítani a tárcsaféket, akkor nem szóltam.
A tartósságról meg annyit, hogy van egy több mint 15 éves V fékem az egyik biciklimen. Egyedül fékpofát kellett benne cserélni.
Szét kéne választani a tárcsást hidraulikasra és bovdenesre, mert sem az árfekvés, sem a karbantartás nem ugyanaz.
Hidr. tárcsás bütyköléshez nyilván kell egy kis rutin, de bowdenes tárcsa karbantartása semmivel se bonyolultabb a V-fékénél. Bovdenesem van, 3 év alatt 1x cseréltem pofát, és talán 3x bowdent, úgyhogy nem kell hozzá rakétamérnököt bérelni :)
csak a bowdenes disznek jo max...hasonlits ossze egy komolyabb hayes mx-4et es egy XT V-feket...az XT veri minden tekintetben ara pedig a harmada...
ha disc akkor hidra de annal is van egy szint ami alatt csak szivsz pl promaxok, tektrok, hayes hdc-k es juicy-k viccnek is rosszak, szval ha oan tarcsat akarsz ami tenyleg mukodik, a karmantyuk nem halnak meg fel ev alatt es karbantartani se nehez akkor min 100ezret ra kell kolteni a szettre
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!