Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Tárcsafékes vagy V fékes...

Runca kérdése:

Tárcsafékes vagy V fékes biciklit érdemesebb-e venni?

Figyelt kérdés
Városi használatra használnám legtöbbet, iskolába járásra és hétvégenkénti túrázásra. Inkább aszfalton de néha földútra is tévedek. A tárcsaféket vagy a V féket egyszerűbb-e szerelni?

2013. dec. 27. 19:34
 1/8 anonim ***** válasza:
ha nem egy hegyről gurúlsz le 70km/h-val és nincs szükséged egy finoman adagolható fékrendszerre, akkor kb semmi szükséged nincs tárcsafékre... mindamellett, hogy egy értelmes tárcsás rendszer árából kapsz egy városi biciklit.
2013. dec. 27. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
A V-t sokkal egyszerűbb szerelni és karbantartani, na meg jóval olcsóbb is. Városban tökéletes.
2013. dec. 27. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
Most váltottam tárcsafékre, eddig a legnagyobb előny az hogy időjárás-független, esőben is ugyanolyan jól működik, mint szárazon. A V-fékek esőben nem fogtak eléggé, sarat is érdemes volt messziről elkerülni vele, stb. Száraz időben olyan nagy különbséget nem érzek, a tárcsa kicsivel erősebb, de a V-fékem sokkal jobban adagolható volt. A felsorolt használatra szerintem is fölösleges tárcsára költeni.
2013. dec. 27. 20:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
azért gondolkodtam a tárcsáson mert nem számít mekkora nyolcas van a felniben, és nem nyikorog mint a V fék és tartósabb is.
2013. dec. 27. 20:56
 5/8 anonim ***** válasza:

8-as a felniben?? Na neked sem ajánlok biciklit. Tudod azt karban kell tartani. De ha ennyire igénytelen vagy, hogy már 8-as van a kerékben, akkor régen rossz. Egy jól megépített kerékbe meg nem lesz nyolcas normális használattal.

Vegyél valami 1 sebességes városi biciklit az tökéletes lesz neked.

De ha neked nem számít a pénz, akkor vegyél tárcsaféket, végülis csak többszöröse az ára a V-nek, ráadásul a karbantartása is sokkal nagyobb szakértelmet igényel. Ha szarul van beállítva, akkor szarul is fog meg a tárcsát is tönkrevágja. De ha te bicikli szerelő vagy és profin tudod beállítani a tárcsaféket, akkor nem szóltam.


A tartósságról meg annyit, hogy van egy több mint 15 éves V fékem az egyik biciklimen. Egyedül fékpofát kellett benne cserélni.

2013. dec. 27. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:
köszi a válaszokat. a V fékeset fogom szerintem választani választani.
2013. dec. 27. 22:55
 7/8 anonim ***** válasza:
65%

Szét kéne választani a tárcsást hidraulikasra és bovdenesre, mert sem az árfekvés, sem a karbantartás nem ugyanaz.

Hidr. tárcsás bütyköléshez nyilván kell egy kis rutin, de bowdenes tárcsa karbantartása semmivel se bonyolultabb a V-fékénél. Bovdenesem van, 3 év alatt 1x cseréltem pofát, és talán 3x bowdent, úgyhogy nem kell hozzá rakétamérnököt bérelni :)

2013. dec. 28. 00:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

csak a bowdenes disznek jo max...hasonlits ossze egy komolyabb hayes mx-4et es egy XT V-feket...az XT veri minden tekintetben ara pedig a harmada...

ha disc akkor hidra de annal is van egy szint ami alatt csak szivsz pl promaxok, tektrok, hayes hdc-k es juicy-k viccnek is rosszak, szval ha oan tarcsat akarsz ami tenyleg mukodik, a karmantyuk nem halnak meg fel ev alatt es karbantartani se nehez akkor min 100ezret ra kell kolteni a szettre

2013. dec. 28. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!