Egysebességes/váltós 3x8 bicaj? Előnyök, hátrányok, tapasztalatok, vélemények. Mehet minden. (bővebben a leírásban)
Nos.... biciklis futár vagyok, nemrég kezdtem, és jelenleg az átalakított (értsd: új külső gumi és sárvédők) montimmal futárkodok, ami nem éppen ideális, mert nehéz és a lock nem tesz jót a teleszkópnak, tél sem fog jót tenni neki, széles a kormány meg ilyenek, és amúgy is ez volt az első komolyabb bicajom, ezzel voltam első cc versenyemen is, a szívemhez nőtt, nem akarom leharcolni futárkodással.
Úgyhogy akarok venni egy másik bicajt, amivel futárkodhatnék. Már van is egy váz, ami az enyém lehetne, egy BMC trekking váz, elég könnyű. Viszont amin gondolkozom, hogy egysebességes legyen, vagy 3x8-as.
Most vettem hátsó váltó(ka)t 24 ezerért (egy Deore és egy Deore XT Shadow), úgyhogy afelé hajlok, hogy egysebességes legyen, mert igen húzós ezeknek az ára.
Ami az egysebesség mellett szól:
-olcsóbb
-esztétikusabb (szebb szerintem)
-kevesebb dolog mehet tönkre
-olcsóbb fenntartani
-egyszerűbb tisztítani
-a jelenlegi 27 sebességből is csak max 5-öt használok az idő 99%-ában
Ami a 3x8 mellett szól:
-néha jól jön az a kis tárcsa, pl 15-20%-os emelkedőkön.
-ejtős váltópapucs, nem csúsztatós, úgyh egysebességes esetén kéne láncfeszítő görgő
Hazafele beraktam magamnak 44/16-os áttétet a váltóval, és elég kényelmes vízszintes talajon, 30-at kényelmesen lehet tartani, 40 körül lesz kényelmetlenül pörgetős.
Aztán már itthon jött egy HEUREKA pillanat, és arra gondoltam, hogyha már úgyis kell láncfeszítő görgő, nem lehet előre 2 tárcsát rakni? Egy 44-eset meg egy eggyel kisebbet, amin az emelkedőkön tudnék menni jobban, valamint ki lenne véve az egyenletből a hátsó váltó és még mindig letisztult lehetne a bicaj.
Tehát a kérdésem másik része, hogy lehetséges ez? Valamint amint már írtam, lehet ötletekkel dobálózni, tapasztalatokat megosztani, véleményt nyilvánítani, objektív érveket előhúzni az egysebességes vs. váltós bicaj témában. Azonban arra kérek mindenkit, hogy a szubjektív dolgokat NE pontozzátok le, csak az objektíveket.
Köszi előre is :)
Az elől két fogas jó ötletnek tűnhetne, csak hogy vagy ált. 52/38-at kapsz országútihoz, vagy egysebi méretekkel kell számolni. Azaz a 44-hez egy 42-t tudnál rakni, annál kisebbet ált. nem enged a fogsorfelfogatás, ez meg nagyon kis különbség, akár csak a 46/42, (48, ha van esetleg) ráadásul a széles fogsorokhoz a láncvastagságot is be kell lőni.
Én 42/16-tal megyek szabadonfutósan/fixin. Mindenhova jó, kivéve a budai extrém oldalt (Kútvölgyin még felmegy), a kényelmes sebesség 28-nál van, a max. 40. Szóval sík terepen ideális, az ízületeket is kíméli.
Ehhez persze kellene legyen egy alkalmas vázad, hiszen az ejtőpapucsossal már nem lesz letisztult a megjelenés (láncfeszítő, fogsorok stb.).
Szubjektív, de városba láncváltósat semmiképp sem használnék, (most tesztelem a hármas agyváltós városi országútimat: cool).
az elozo total baromsagot irt, tehat probalok segiteni..:D
mivell 44es tanyerrol van szo akkor gondolom 4karos monti-trekking hajtas, akkor felrakhatsz 32es, 34es, 36os vagy akar 38as tanyert is a nagytanyer melle....
de egy hiba van, hogy az 1gorgos feszitonel nem lesz eleg a lanc, vagyisha a 44es tanyenal jo a lancfeszesseg akkor atvaltva kissebb tanyerra mar logni fog a lanc, ezert marad az hogy 2gorgos feszitot teszel ra, de jobbat mondok, 2gorgos eseten mar akar 3tanyerral is jatszhatsz, pl elol48-38-28 hatul meg 14t es istenkiraly vagy mindenhol..:D
elso valtonal ajanlom hjogy inkabb frikcios kart hasznalj pozicionalt helyett, olcsobb es sokkal megbizhatobb (ajanlom a shimano revoshiftet)
hatul gondolom kazis agyat raksz annal meg lehet tudod, de leirom meg1x szerzel 2db rossz kazit, szetszeded oket (elegszetcsavarozni, de ha szegecselve van akkor megfurod a szegecseket), es maris van egy halom hezagologyurud...azokat felrakod a a kazitestre, es probald ugy beloni hogy a hatso fogas a kozepso tanyerral legyen egy vonalba:D
ha teheted akkor probalj talpas fogast szerezni, nekem 2000km alatt elnyalta a kazitest bordait a szimplas fogas..:(
ienre gondoltam:
megvalami...olcsobb megoldasnak tunhet ha egy valtot raksz fel hatra feszitonek, az se rossz, de a titka hogy az L jelu csavart egy baromi hosszura ki kell cserelni mert ha ott nem rogzited akkor a zsenialis paralerogramma geometria miatt mindig balra fog elmozdulni a valto, ami nem kellemes pl: kiallva tekerve lancleeses a tokolyn..:D
fekre gondoltal???
en ajanlanek tarcsat, pedig gyulolom, de futarkent anno nekem teliszezonban elso-hatso felni leamortizalodott, ami nem kis osszeg..(bar egy tarcsafek se olcso, es undorito..:)
Egyebkent Cedric bacsi megmondta a frankot, A fék csak buz.knak valo:D
A 3x8-cal már hegyre is felmehetsz:-)
Mivel az egysebi (szerintem ez a single speed, vagy javítsatok ki) mellett több előnyt soroltál fel, valószínű, hogy inkább afelé hajlasz?
Ha viszont már vettél hátsó váltót, és amúgy is ejtőpapucsos a vázad, akkor - gondolom - szóljon a láncváltó.
A tárcsafék jó ötletnek tűnik pláne télre (látványban a csontig kopott felni sem szép), legfeljebb csak egyik keréken alkalmazod.
én egy még vadabb megoldást mondok:4X, vagy duál bringákon volt:1X9,vagy 1X8.
egy jól megválasztott sorral mindent megoldhatsz,végül is 8,,9 áttétel,ha utána számolsz a 3X8 ban is van annyi.jó24 sebesség,de hány áttétel?
fékre pedig csak tárcsa,nem csak a felni miatt,de egy esős nap alatt egy komlett fékpofa szett is elmehet.meghát a hatékonyság is fontos.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!