Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » A durrdefektet miért előzi...

A durrdefektet miért előzi meg mindig a fékek súrlódása?

Figyelt kérdés

Nem arra gondolok, amikor valami éles szilánk, tüske vagy ilyesmi kiböki, hanem amikor valami más miatt szétdurran a gumi. Az elmúlt két évben három ilyen hátsókerék-defektet szenvedtem, amikor valósággal szétrobbant nemcsak a belső, hanem a külső köpeny is. És mindhárom esetben közvetlenül előtte néhány száz méteren keresztül jól hallhatóan súrlódtak a V-fék pofái. Ennek mi az oka?


Egyébként a három defektből egy a felni hibája miatt történt a szerviz szerint, akik előzőleg cserélték a kereket; a másiknál azt mondták, hogy már "elérett" a belső, és magától szétszakadt, bár hogy a külső akkor miért, azt nem tudták egyértelműen megmondani; a harmadikat meg igazából nem tudom, miért történt, az egy másik bicikli volt, aminek nem ismertem az "előéletét". Nem szoktam túlpumpálni a kerekeket, figyelek rá, hogy pont ideális nyomása legyen, szóval nem igazán tudom, mi okozhatta ezeket -- lehet, hogy kicsit túl van terhelve a bicikli? (Végül is mindig a hátsóval volt ilyen, ami a súly nagyobb felét viseli, az első kerékben eddig egy defekt volt, és az egyértelműen tüskétől, de az más is volt, szép lassan engedett le, nem hasadt szét a külső, és nem előzte meg a fékeknek ez a jellegzetes súrlódása sem.)

Sajnos még nem régóta kerekezem, nem is értek még nagyon a bicókhoz, valaki el tudná ezt nekem értelmesen magyarázni?


2013. szept. 23. 17:07
 1/7 anonim ***** válasza:
Milyen kerékpárról is van szó pontosan?
2013. szept. 23. 18:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Súrlódhat a fékpofa ha:

-vizes

-alapból rossz minőségű

-avagy rosszul van beállítva

-esetleg valamilyen szennyeződés van a felnin vagy már szétvan fékezve.


A rosszabb fékbetétek mindig hangosabbak általában,de nem hozható összefüggésbe a defekttel.

2013. szept. 23. 19:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
Hulladék külsőket használsz, ami nem túlfújva is kötelezően tönkremegy. Pl. a felni szegélye mentén megsérül a szálszerkezet, mikor kezd kikönyökölni akkor hallod a súrlódást, aztán nem sokra rá jön is a heveny nyomásvesztés :) Párszor én is jártam így, aztán vettem pár rendes gumit, ami folyamatosan bírja a kőkeményre fújást is.
2013. szept. 23. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

Haverom most volt itt a matuzsalem bringajaval, amin meg eredeti gumik vannak. Mondja, hogy most mar illo lenne lecserelni a gumikat, ha talalna valahol ugyanilyen 20 eveset, akkor lecserelne ... ja, a bringa 40 eves schwinn :)


De a kerdesre (is) reagalva: ha jol hallhatoan surlodik a fekpofa, akkor az erosen fekezi is a kereket, csak megalltal volna azon a bizonyos szazmetereken belul, hogy megnezd mi a helyzet. Lehet akkor eresztett el a levego, amit feksurlodasnak hallottal es csak akkor vetted eszre a defektet, amikor mar a felnin mentel es azert hitted, hogy durrdefekt.

Amugy abban valoban igazad van, hogy a hatso kerek (vagyis a kerekek egyesevel) nagyjabol 60kg-al terhelhetoek ... valojaban fel van tuntetve a termek adatlapokon, de ezzel kevesen foglalkoznak. Tulteher, avagy nem megfelelo kereknyomas is okozhat defektet. De a rosszminosegu gumi is okozhat meglepeteseket. Erdekes ha magad azt mondod, hogy nem bringazol regota, meg is egymas utan nyirod a gumikat. Ez a karmad :P Nem vicc ... van haverom, akinek egyforma gumiaink vannak, meg a belsonk is ugyan olyan, neki surun van defektje, allandoan gumigondja van, nekem meg csak le sem eresztett azota a kerekem :)

2013. szept. 23. 20:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen a válaszokat!

Sajnos valóban úgy tűnik, hogy gyári gumik ilyenek, de amíg garanciálisan javították, addig úgy voltam vele, hogy legyen az, ha ingyen van. De most legutóbb nem oda vittem, hanem a legközelebbi szervizbe, ahol másfajtát tettek rá, ami jobbnak tűnik -- majd meglátjuk, meddig bírja.


A (túl)terhelésről: az én mounain bike-om műszaki leírása szerint legfeljebb összesen 86 kilóval lehetne terhelni. Én pont annyi vagyok, de nyilván ha viszek hátizsákot, vagy a csomagtartóra pakolok, akkor már több a terhelés, és ugye majdnem az egész a hátuljára nehezedik. Lehet, hogy itt van a hiba.

Mit gondoltok -- bocs, hogy már itt megkérdezem, de nem akartam ezt külön kérdésbe kiírni --, ez esetben érdemes lenne inkább duplafalúra cserélni a kerekeket, jó masszív gumikkal? Segíhetne ez a problémán? No meg tudom, fogyjak le, hogy ne legyen túlterhelve a bicikli, no de éppen azért is vettem többek között, hogy fogyjak...

2013. szept. 23. 21:37
 6/7 anonim ***** válasza:

Lehet, hogy csak peched van, bár nem valószínű (ahogy mondják, három eset már nem véletlen).

Nem tudom, milyen külsőid vannak, én 120 kilósan is raktam, nehéz cuccokkal alkalomadtán, úgyhogy sztem nem a súllyal van a gond, hanem valsz a gumi minőségével. Kenda Skinwall, Schwalbe Big Apple nálam lehúzott ~10e km-t gond nélkül, ellenben 1x vettem egy Rubena Cityhopper szettet 6e-ért, na azok mentek a kukába ~4000 km után, az egyik nemes egyszerűséggel levált a drótperemről, a másik meg felpuklisodott, mindkettőnél a szövet adta meg magát. Ha V-fékem lett volna, garantáltan mindkét esetben súrlódott volna, de így is észrevettem a problémát, és megúsztam a durrdefektet. Én minőségi külsők használatát javasolnám első körben.

2013. szept. 23. 22:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Igen-igen! :) A rosszminosegu guminak, hamar gyermekaldas lehet a vege. :)
2013. szept. 24. 12:09
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!