A durrdefektet miért előzi meg mindig a fékek súrlódása?
Nem arra gondolok, amikor valami éles szilánk, tüske vagy ilyesmi kiböki, hanem amikor valami más miatt szétdurran a gumi. Az elmúlt két évben három ilyen hátsókerék-defektet szenvedtem, amikor valósággal szétrobbant nemcsak a belső, hanem a külső köpeny is. És mindhárom esetben közvetlenül előtte néhány száz méteren keresztül jól hallhatóan súrlódtak a V-fék pofái. Ennek mi az oka?
Egyébként a három defektből egy a felni hibája miatt történt a szerviz szerint, akik előzőleg cserélték a kereket; a másiknál azt mondták, hogy már "elérett" a belső, és magától szétszakadt, bár hogy a külső akkor miért, azt nem tudták egyértelműen megmondani; a harmadikat meg igazából nem tudom, miért történt, az egy másik bicikli volt, aminek nem ismertem az "előéletét". Nem szoktam túlpumpálni a kerekeket, figyelek rá, hogy pont ideális nyomása legyen, szóval nem igazán tudom, mi okozhatta ezeket -- lehet, hogy kicsit túl van terhelve a bicikli? (Végül is mindig a hátsóval volt ilyen, ami a súly nagyobb felét viseli, az első kerékben eddig egy defekt volt, és az egyértelműen tüskétől, de az más is volt, szép lassan engedett le, nem hasadt szét a külső, és nem előzte meg a fékeknek ez a jellegzetes súrlódása sem.)
Sajnos még nem régóta kerekezem, nem is értek még nagyon a bicókhoz, valaki el tudná ezt nekem értelmesen magyarázni?










Súrlódhat a fékpofa ha:
-vizes
-alapból rossz minőségű
-avagy rosszul van beállítva
-esetleg valamilyen szennyeződés van a felnin vagy már szétvan fékezve.
A rosszabb fékbetétek mindig hangosabbak általában,de nem hozható összefüggésbe a defekttel.










Haverom most volt itt a matuzsalem bringajaval, amin meg eredeti gumik vannak. Mondja, hogy most mar illo lenne lecserelni a gumikat, ha talalna valahol ugyanilyen 20 eveset, akkor lecserelne ... ja, a bringa 40 eves schwinn :)
De a kerdesre (is) reagalva: ha jol hallhatoan surlodik a fekpofa, akkor az erosen fekezi is a kereket, csak megalltal volna azon a bizonyos szazmetereken belul, hogy megnezd mi a helyzet. Lehet akkor eresztett el a levego, amit feksurlodasnak hallottal es csak akkor vetted eszre a defektet, amikor mar a felnin mentel es azert hitted, hogy durrdefekt.
Amugy abban valoban igazad van, hogy a hatso kerek (vagyis a kerekek egyesevel) nagyjabol 60kg-al terhelhetoek ... valojaban fel van tuntetve a termek adatlapokon, de ezzel kevesen foglalkoznak. Tulteher, avagy nem megfelelo kereknyomas is okozhat defektet. De a rosszminosegu gumi is okozhat meglepeteseket. Erdekes ha magad azt mondod, hogy nem bringazol regota, meg is egymas utan nyirod a gumikat. Ez a karmad :P Nem vicc ... van haverom, akinek egyforma gumiaink vannak, meg a belsonk is ugyan olyan, neki surun van defektje, allandoan gumigondja van, nekem meg csak le sem eresztett azota a kerekem :)
Köszönöm szépen a válaszokat!
Sajnos valóban úgy tűnik, hogy gyári gumik ilyenek, de amíg garanciálisan javították, addig úgy voltam vele, hogy legyen az, ha ingyen van. De most legutóbb nem oda vittem, hanem a legközelebbi szervizbe, ahol másfajtát tettek rá, ami jobbnak tűnik -- majd meglátjuk, meddig bírja.
A (túl)terhelésről: az én mounain bike-om műszaki leírása szerint legfeljebb összesen 86 kilóval lehetne terhelni. Én pont annyi vagyok, de nyilván ha viszek hátizsákot, vagy a csomagtartóra pakolok, akkor már több a terhelés, és ugye majdnem az egész a hátuljára nehezedik. Lehet, hogy itt van a hiba.
Mit gondoltok -- bocs, hogy már itt megkérdezem, de nem akartam ezt külön kérdésbe kiírni --, ez esetben érdemes lenne inkább duplafalúra cserélni a kerekeket, jó masszív gumikkal? Segíhetne ez a problémán? No meg tudom, fogyjak le, hogy ne legyen túlterhelve a bicikli, no de éppen azért is vettem többek között, hogy fogyjak...





Lehet, hogy csak peched van, bár nem valószínű (ahogy mondják, három eset már nem véletlen).
Nem tudom, milyen külsőid vannak, én 120 kilósan is raktam, nehéz cuccokkal alkalomadtán, úgyhogy sztem nem a súllyal van a gond, hanem valsz a gumi minőségével. Kenda Skinwall, Schwalbe Big Apple nálam lehúzott ~10e km-t gond nélkül, ellenben 1x vettem egy Rubena Cityhopper szettet 6e-ért, na azok mentek a kukába ~4000 km után, az egyik nemes egyszerűséggel levált a drótperemről, a másik meg felpuklisodott, mindkettőnél a szövet adta meg magát. Ha V-fékem lett volna, garantáltan mindkét esetben súrlódott volna, de így is észrevettem a problémát, és megúsztam a durrdefektet. Én minőségi külsők használatát javasolnám első körben.





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!