A motorfék az nem a motor súrlódása?
De igen,az.
Valójában itt nincs semmilyen fékszerkezet sem.
"sűrítéskor pedig jó alaposan össze kell nyomni, amihez szintén energia kell"
Jó de ez a gyújtási ütemben visszajön....
Lenne egy "kérdésem" ez ügyben:
A modern Otto motoroknál hogyha a motor motorfékkor, csak levegőt szív be, akkor a kenés az nincs? semmisem? olajat se kap a motor? Mert szerintem 2500 for/perc-nél igen nem tesz szerintem jót a motornak.
Mikor a modern Otto-motoroknál motorféküzemben nem jut be üzemanyag, akkor sincs gond. Ez ugyanis a négyütemű motorokra igaz, ahol az üzemanyag nem keni a motort. Régen, az ólom-tetraetil tartalmú üzemanyago idején a szelepfészkeket a benzin kente, de ma ez már másképp van. A főtengelyre kötött, tehát üzemanyag-ellátó rendszertől független olajszivattyú ilyenkor is ellátja kenőanyaggal a motort, nem sül be.
Valóban, a sűrítés alatt nem nagy az energiaveszteség. Elővettem a tankönyvemet (látszik, jó rég tanultam már belőle), az is azt írja, hogy a kipufogóütemben nagyobb, ezért szokták (ahogy már írták is előttem) a teherautókon a kipufogó fojtásával kialakítani a kipufogóféket, növelve a motor fékhatását és kímélve az üzemi fékszerkezetet. Viszont a sűrítés sem veszteségmentes folyamat: a levegő felforrósodik, átadja hője egy részét a hengerfejnek, tehát csökken az összenergiája, nem lesz képes ugyanannyit taszajtani a dugattyún, mint amennyit az nyomott rajta - no meg ha képes lenne, akkor is megakadályozná ebben a súrlódás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!