Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A motorfék az nem a motor...

Pagani76 kérdése:

A motorfék az nem a motor súrlódása?

Figyelt kérdés
2011. máj. 20. 14:02
 1/10 anonim ***** válasza:
De.
2011. máj. 20. 14:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:

De igen,az.

Valójában itt nincs semmilyen fékszerkezet sem.

2011. máj. 20. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%
Valami olyasmi. A motorfék a motor által kifejtett fékerő. Az egyik - egyébként jelentős - része a motor súrlódásából, a másik a hengerekben lezajló gázmozgásból származik: a szívás, kipufogás energiát igényel, mert át kell préselni a levegőt a csatornákon, sűrítéskor pedig jó alaposan össze kell nyomni, amihez szintén energia kell.
2011. máj. 20. 14:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:

"sűrítéskor pedig jó alaposan össze kell nyomni, amihez szintén energia kell"


Jó de ez a gyújtási ütemben visszajön....

2011. máj. 20. 14:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
Igen, épp az a motor működésének lényege, hogy gyújtási ütemben visszajön. De motorféküzemben nem jön vissza: ott csak az alapjárati üzemanyagmennyiség jut be (hiszen lelépsz a gázról), ami jóval kevesebb, mint amennyit a motor adott fordulaton igényelne. Így az égés kevés energiát termel, a sűrítésre elmenő energiának csak egy része jön vissza a munkaütemben, tehát végeredményben energiaveszteséggel zárul a körfolyamat. Sőt, mondok jobbat: már vagy 20-25 éve divat az Otto-motoroknál, hogy motorféküzemben elzárják az üzemanyag útját, tehát olyankor abszolút nem jut be benzin, nincs munkaütem, mert jószerivel csak tiszta levegőt szív be a motor. Ott tehát még nagyobb az energiaveszteség, még erősebb a motorfék - és motorfékezés során 0 a fogyasztás.
2011. máj. 20. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

Lenne egy "kérdésem" ez ügyben:

A modern Otto motoroknál hogyha a motor motorfékkor, csak levegőt szív be, akkor a kenés az nincs? semmisem? olajat se kap a motor? Mert szerintem 2500 for/perc-nél igen nem tesz szerintem jót a motornak.

2011. máj. 20. 14:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
A motorfék teherautókon azt jelenti h a kipufogógázok áramlását lezárjuk tehát a motor mint kompresszor fog múkodni és ez fékezi..
2011. máj. 20. 14:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
De olajat kap. A 4 ütemű legalábbis. A 2 ütemű az nem kapna, de éppen emiatt ott nem is alkalmazzák ezt.
2011. máj. 20. 14:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
14:34 azt tudom, hogy nem jut be üzemanyag. De sűrítési ütem előtt lezárnak a szelepek összenyomja a dogattyú a levegőt. De a munkaütem előtt sem nyitnak ki a szelepek, tehát ott meg a nagynyomású levegő nyomja vissza a dugattyút. Úgyhogy igazából semmi jelentősége nincs itt a kompressziónak, csak a súrlódás számít.
2011. máj. 20. 14:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
100%

Mikor a modern Otto-motoroknál motorféküzemben nem jut be üzemanyag, akkor sincs gond. Ez ugyanis a négyütemű motorokra igaz, ahol az üzemanyag nem keni a motort. Régen, az ólom-tetraetil tartalmú üzemanyago idején a szelepfészkeket a benzin kente, de ma ez már másképp van. A főtengelyre kötött, tehát üzemanyag-ellátó rendszertől független olajszivattyú ilyenkor is ellátja kenőanyaggal a motort, nem sül be.

Valóban, a sűrítés alatt nem nagy az energiaveszteség. Elővettem a tankönyvemet (látszik, jó rég tanultam már belőle), az is azt írja, hogy a kipufogóütemben nagyobb, ezért szokták (ahogy már írták is előttem) a teherautókon a kipufogó fojtásával kialakítani a kipufogóféket, növelve a motor fékhatását és kímélve az üzemi fékszerkezetet. Viszont a sűrítés sem veszteségmentes folyamat: a levegő felforrósodik, átadja hője egy részét a hengerfejnek, tehát csökken az összenergiája, nem lesz képes ugyanannyit taszajtani a dugattyún, mint amennyit az nyomott rajta - no meg ha képes lenne, akkor is megakadályozná ebben a súrlódás.

2011. máj. 20. 14:58
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!