Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Mi oka lehet a hátsó fék...

Mi oka lehet a hátsó fék gyengülésének? Nem tudok satuzni vele!

Figyelt kérdés

Pár hetes friss bicikli, a hátsó fék kezdetben olyan volt hogy kicsit meghúztam a kart és satuzott.

Most akármilyen erősen húzom nincs satu. Fog a fék, csak gyengébben. Kopás nem lehet pár hét alatt (megnéztem) szennyeződés nincs, olaj nincs-akkor mi lehet?

És mit kéne utánállítani?


2013. júl. 7. 21:33
 1/10 A kérdező kommentje:
Ja: V fék van.
2013. júl. 7. 21:33
 2/10 anonim ***** válasza:
nem lazult meg a bowden?
2013. júl. 8. 09:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:
de lehet bármi lehet csak olyan szinten nem értek hozzá, hogy azt se tudom mi az a bowden (illetve azt még tudnám de meghúzni ellenőrizni-azt se tudom milyen volt)
2013. júl. 8. 09:54
 4/10 anonim ***** válasza:
Mivel vadiúj a bringa, valószínűleg kezdetben nyúlt egy kicsit a bowden. Utána kell állítani kicsit és kész.
2013. júl. 8. 11:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
Ja igen, hogyan: ha nem értesz hozzá, akkor szerintem kérj meg valakit, aki ért hozzá, pár perces dolog csak.
2013. júl. 8. 11:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
Nem nehéz,fogsz egy kombinált fogót,megfogod a bovdent,kilazítod a csavart,majd annyit húzol a bovdenen ,hogy kevesebb legyen a távolság a felni és a fékpofa között.Ne legyen túl kicsi ,mert akkor súrlódni fog,de az sem jó ha túl nagy. A fékpofáknak a megfelelő ponton kell ráfogni a felnire,az sem jó ha a gumit fogja és az sem ,ha a felni alját. Nagyjából középen kell ráfognia.
2013. júl. 8. 15:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:

na visszavittem a szervizbe-mert garis.

azt mondták: megnézzük, de miért akarok vele satuzni? az nem jó a guminak, meg egyáltalán-fog a fék nem?

akkor meg?

most itt tartunk.

2013. júl. 8. 17:11
 8/10 anonim ***** válasza:
hát csak ha jön egy olyan helyzet amikor kell a satu különben alámész az autónak ne egy kis fémsodronyon múljon az életed
2013. júl. 8. 17:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:

ja, de már a második szervizes mondja hogy : satu? az nem jó!

hát jónak nem jó, de kell!

2013. júl. 8. 17:33
 10/10 anonim ***** válasza:

#7: ezt bírom. Ugye itt az van, hogy kis mértékben igaza van a szerviznek, nagy mértékben pedig nem. Kis mértékben azért, mert ha fékezéskor csúszik a gumi (t.i. állóra fékezted a kereket), akkor tulajdonképp elérted, hogy nincs a fékezésre behatásod. Autóknál is ezért van már jó ideje ABS.

Csakhogy.

Az, hogy mikor és miért kezd el csúszni a gumi (mikor éred el az állóra fékezést) nagyban függ attól, hogy a gumi hogyan tapad az aszfaltra. Jégen értelemszerűen sokkal könnyebb állóra fékezni (még kis fékerővel is), míg kemény, érdes felületen sokkal nagyobb fékerő kell az állóra fékezéshez és eleve jobban fogsz lassulni. Ám ha te aszfalton nem tudod blokkolni a kereket, akkor az azt jelenti, hogy fogalmad sincs, közel vagy-e egyáltalán a maximális fékhatáshoz (ahol még épp nem blokkol a kerék). Ezért szükség van arra, hogy igenis tudj blokkolni nagy fékezéskor. Nem KELL használni (sőt, nem is érdemes), de ettől még neked kell szabályoznod, hogy megteheted-e vagy sem.

2013. júl. 8. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!