Mi oka lehet a hátsó fék gyengülésének? Nem tudok satuzni vele!
Pár hetes friss bicikli, a hátsó fék kezdetben olyan volt hogy kicsit meghúztam a kart és satuzott.
Most akármilyen erősen húzom nincs satu. Fog a fék, csak gyengébben. Kopás nem lehet pár hét alatt (megnéztem) szennyeződés nincs, olaj nincs-akkor mi lehet?
És mit kéne utánállítani?
na visszavittem a szervizbe-mert garis.
azt mondták: megnézzük, de miért akarok vele satuzni? az nem jó a guminak, meg egyáltalán-fog a fék nem?
akkor meg?
most itt tartunk.
ja, de már a második szervizes mondja hogy : satu? az nem jó!
hát jónak nem jó, de kell!
#7: ezt bírom. Ugye itt az van, hogy kis mértékben igaza van a szerviznek, nagy mértékben pedig nem. Kis mértékben azért, mert ha fékezéskor csúszik a gumi (t.i. állóra fékezted a kereket), akkor tulajdonképp elérted, hogy nincs a fékezésre behatásod. Autóknál is ezért van már jó ideje ABS.
Csakhogy.
Az, hogy mikor és miért kezd el csúszni a gumi (mikor éred el az állóra fékezést) nagyban függ attól, hogy a gumi hogyan tapad az aszfaltra. Jégen értelemszerűen sokkal könnyebb állóra fékezni (még kis fékerővel is), míg kemény, érdes felületen sokkal nagyobb fékerő kell az állóra fékezéshez és eleve jobban fogsz lassulni. Ám ha te aszfalton nem tudod blokkolni a kereket, akkor az azt jelenti, hogy fogalmad sincs, közel vagy-e egyáltalán a maximális fékhatáshoz (ahol még épp nem blokkol a kerék). Ezért szükség van arra, hogy igenis tudj blokkolni nagy fékezéskor. Nem KELL használni (sőt, nem is érdemes), de ettől még neked kell szabályoznod, hogy megteheted-e vagy sem.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!