Van olyan bicikli, ami ekkora súlyú embert elbír?





Gyakorlatilag egyetlen normális kerékpárnak nem okozhat gondot. Többnapos túrán a kerékpáros és a csomagok együttes súlya bőven meghaladhatja ezt.
Persze kerékpárról beszélünk, nem holmi tecsógazdaságos, kerékpárnak kinéző ipari hulladékról...
Ami tényleg számít: erős, dupla- vagy triplafalú, szegecselt felnik minőségi (pl. DT v. Sapim) küllőkkel fűzve erős és JÓL beállított agyakba fűzve (pl. átlag közlekedéshez nem túlzás pl. egy LX-szintű agyszett) és minél nagyobb nyomású gumikkal használva (a "snake-byte" elkerülése érdekében).
És a nagyobb tehetetlen tömeg miatt fokozottan ügyelni kell a fékekre is...
Körülbelül ezek az alkatrészek, amik eléggé hamar elhasználódhatnak a súly miatt. Egy megbízható kerékpárüzletben biztosan tudnak ajánlani megfelelő modellt.





115kilo nem is olya nagy suly egy ferfiembernek es meg a legpuccosabb, legkenyesebb versenygumi is kibir kerekenkent 60kg-ot. Hol itt a gond?
Ha strapabiro bringat keresel, az acelvazasok kozott kotorassz.
Amugy ne nagyon dietazz, a kerekparsport teljesitmeny alapu es mint ilyen, szukseg van a bevitt energiara, kulonben kipurcantod magad. Tanulmanyozd inkabb a sporttaplalkozas lenyeget es hasznalj jo minosegu taplalekkiegeszitoket. Az ilyen termekekkel foglalkozo oldalak tanacsokkal is szolgalnak, hogy mi es mire valo, hogy egyes sportokban milyen anyagokra van szukseguk a sportoloknak. Nem olcso mulatsag az biztos, de roppant hatasos tud lenni.
Szoval dagikam :) ne aggodj, egyel okosan, sportolj eleget es lehetsz meg te is " sudar jegenyefa"





Én 140 kiló voltam, amikor elkezdtem bringázni. Most 100 vagyok, napi 2500 kalóriát eszek, és heti ~1 kilót fogyok. Igaz, ebben van erősítő edzés (fegyenc) is, nem csak bringázás.
Egy olcsó Neuzer terepbringán kezdtem, egy év után már eléggé szét akart esni :) Azóta egy Mongoose Tyax Elite-et nyúzok, ez egy kb. százezer forintos kommersz monti. Duplafalú felnik, olcsó mechanikus tárcsafék, olcsó első teleszkóp, de eddig a szokásos amortizáción kívül nem volt vele gondom (a vázcsonk elrepedt 1 év után, de ezt inkább annak köszönhetem, hogy túl kicsi vázat választottam és nagyon ki kellett húzni az üléscsövet, egyébként hegesztéssel javították). Szóval ne aggódj, sztem egy hasonló árfekvésű bringa Téged is el fog bírni. A fékekre tényleg kell ügyelni, jól karbantartott fékek nélkül ne indulj el forgalomban, vagy hegyre (bár igazából sehová).





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!