Lehetséges egy elektromos bicikli első kerekébe (ha a hátsó a hajtott kerék) olyan generátorféleséget szerelni, ami visszatölti az akkut?
, így sose kelljen hálózatról tölteni
Megalkotnád a perpetuum-mobilét.(nemfog menni)A generátor felfele menetben miért nem töltene?Csak lejtmenetben töltene?Ezt honnan érzékelné?
Nem talaltad fel a spanyolviaszt ... az elektromos rasegitesu kerekparok pont igy mukodnek ... alapbol tekered mint minden biciklit ... hasznalod a rasegitot, ha a csoffadt izomszerkezeteddel nem tudsz felmenni egy emelkedon ... lejtmenetben pedig visszatoltesz nemi energiat.
Gondolod, hogy azok a mernok emberek (valoszinuleg ertenek is hozza) akik ilyen jellegu cegnel vannak foglalkoztatva rohadtsok fizetesert, azok csak kavezgatni jarnak be a munkahelyukre es fogalmuk sincs az egeszrol? :) Ne viccelj mar! Ez olyan sufnitunningos mentalitas, hogy subrijoska nagyobbat akar alkotni egy valoban hozzaerto, a munkait laborkorulmenyek kozott vizsgalo szakembernel. Ne maaaaar!
Létezik ilyesmi, úgy hívják, hogy regeneratív fékezés. De nem külön generátorral működik, az felesleges, mert a villanymotor egyúttal generátorként is tud funkcionálni.
Ha agymotor van a hátsó kerékben, azt lehet úgy vezérelni, hogy guruláskor töltse az akkumulátort és közben fékezzen, ehhez megfelelő motorvezérlő kell, amelynek van ilyen funkciója. Ehhez a gázkar mellett lehet egy nyomógomb, amivel fékezni lehet.
De nem sokkal, csak max. 5-15%-kal lehet növelni a hatótávot. Ez végülis érthető, mert normál biciklivel sem töltünk sok időt fékezéssel, csak amikor meg kell állni, vagy meredek lejtőn.
Szóval tekerni sokat kellene ahhoz, hogy teljesen feltöltődjön az akksi, már a veszteségek miatt is, ami mondjuk 30% mindkét irányban (töltés-kisütés). Tehát marad 70% hatásfok, az két irányban márcsak 49%, így kétszer annyit kellene pedálozni, mint amennyit haladni lehet, de ez akkor van, ha nem haladsz közben, csak álló helyzetben pedálozol valami állványon, és minden energia a töltésre fordítódik. Ha haladni is akarsz közben, akkor egyrészt nehezebb lesz pedálozni, másrészt az energia nagy része akkor a haladásra fordítódik, így kb. 10-szer annyi ideig kellene tekerni, mint amennyit utána az akksival haladni lehet. Szóval a pedálozós feltöltésnek sok értelme nincs, a regeneratív fékezésnek van valamennyire, de nem jelentős.
A másik fajta a rásegítős rendszer, amit feljebb írtak, de az nem tölti az akksit, hanem az energia egy részét az akksiból veszi, de közben pedálozni is kell a haladáshoz. Tehát ezt is hálózatról kell tölteni.
A kérdező szerintem is örökmozgóra gondolt. Van egy olyan fizikai törvény, hogy az elektromos áram iránya olyan, hogy gátolja az őt létrehozó hatást. Ez azt jelenti, hogy ha a hátsó keréken van egy meghajtó motor és az elsőn egy ugyanolyan generátor és a rendszert be akarod tolni a biciklit indításkor, akkor az azonnal meg is állna, mert a motor nyomatéka és generátor fékező hatása kioltanák egymást. A regeneratív hajtást már leírták előzőleg, de ez is vagy-vagy módban működik, vagy motorként üzemel a motoros agy és akkor haladni tudsz vele, vagy generátorként és akkor fékként is működik (az említett fizikai törvény miatt).
Valaki ezt írta: "csoffadt izomszerkezeteddel nem tudsz felmenni egy emelkedon" Na igen, ez a kérdés sem a hardcore bicajosoknak szól. Itt nem az a lényeg, hogy bírja, vagy nem bírja tekerni a biciklit. Aki munkába jár be nyáron bicajjal 5-10 km-re, az ne mondja nekem, hogy nem izzad, mert az hazudik. Aki bicajjal akar fitten beérni, annak ez megváltás. Megjegyezném, hogy ahogy a magasztalt nagy bicajosok izomszerkezetét elnézem, simán lenyomnám őket a lábbal kinyomott súly mennyiségében (kondigépen) és szkanderben, de nem atletizálok, ezért a tekerést ők mégis jobban bírják. Én legalább nem nézem le őket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!