Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Lehetséges egy elektromos...

Lehetséges egy elektromos bicikli első kerekébe (ha a hátsó a hajtott kerék) olyan generátorféleséget szerelni, ami visszatölti az akkut?

Figyelt kérdés
Vagy a pedálhoz, hajtókarhoz, stb. A lényeg: meg lehetne-e oldani hogyha tekerem a bicajt, vagy lejtőn megyek, betápláljak az akkuba, így sose kelljen hálózatról tölteni? Pl. Amíg bírja az akku azzal megyek, aztán tekerek, majd ha töltött rá, megint lehet akkuval menni. Vagy emelkedőre felmegyek akkuval, az első kerékbe szerelt generátor meg lejtmenetben visszatölt. Hasonlóan mint a hibridautók.

2013. márc. 20. 01:19
 1/6 anonim ***** válasza:

, így sose kelljen hálózatról tölteni

Megalkotnád a perpetuum-mobilét.(nemfog menni)A generátor felfele menetben miért nem töltene?Csak lejtmenetben töltene?Ezt honnan érzékelné?

2013. márc. 20. 07:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

Nem talaltad fel a spanyolviaszt ... az elektromos rasegitesu kerekparok pont igy mukodnek ... alapbol tekered mint minden biciklit ... hasznalod a rasegitot, ha a csoffadt izomszerkezeteddel nem tudsz felmenni egy emelkedon ... lejtmenetben pedig visszatoltesz nemi energiat.


Gondolod, hogy azok a mernok emberek (valoszinuleg ertenek is hozza) akik ilyen jellegu cegnel vannak foglalkoztatva rohadtsok fizetesert, azok csak kavezgatni jarnak be a munkahelyukre es fogalmuk sincs az egeszrol? :) Ne viccelj mar! Ez olyan sufnitunningos mentalitas, hogy subrijoska nagyobbat akar alkotni egy valoban hozzaerto, a munkait laborkorulmenyek kozott vizsgalo szakembernel. Ne maaaaar!

2013. márc. 20. 08:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
Amugy pedig (szerintem) ... ha az elektromos rasegitesu kerekpar muszaki leirasat elolvasod, minden kerdesedre valaszt fogsz kapni. Termekadatlap gomb megnyomasa utan is egy informacios oldalra jutsz, de az adatok/reszletek felirattol se ijedj meg, az(-ok) a gomb(-ok) mogott is reszletes leirast kaphatsz a termekrol.
2013. márc. 20. 08:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 poiu ***** válasza:
Igen, a rásegítős rendszer ilyen, 50%-ot ad a pedállozáshoz alapban.
2013. márc. 20. 09:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Létezik ilyesmi, úgy hívják, hogy regeneratív fékezés. De nem külön generátorral működik, az felesleges, mert a villanymotor egyúttal generátorként is tud funkcionálni.

Ha agymotor van a hátsó kerékben, azt lehet úgy vezérelni, hogy guruláskor töltse az akkumulátort és közben fékezzen, ehhez megfelelő motorvezérlő kell, amelynek van ilyen funkciója. Ehhez a gázkar mellett lehet egy nyomógomb, amivel fékezni lehet.

De nem sokkal, csak max. 5-15%-kal lehet növelni a hatótávot. Ez végülis érthető, mert normál biciklivel sem töltünk sok időt fékezéssel, csak amikor meg kell állni, vagy meredek lejtőn.

Szóval tekerni sokat kellene ahhoz, hogy teljesen feltöltődjön az akksi, már a veszteségek miatt is, ami mondjuk 30% mindkét irányban (töltés-kisütés). Tehát marad 70% hatásfok, az két irányban márcsak 49%, így kétszer annyit kellene pedálozni, mint amennyit haladni lehet, de ez akkor van, ha nem haladsz közben, csak álló helyzetben pedálozol valami állványon, és minden energia a töltésre fordítódik. Ha haladni is akarsz közben, akkor egyrészt nehezebb lesz pedálozni, másrészt az energia nagy része akkor a haladásra fordítódik, így kb. 10-szer annyi ideig kellene tekerni, mint amennyit utána az akksival haladni lehet. Szóval a pedálozós feltöltésnek sok értelme nincs, a regeneratív fékezésnek van valamennyire, de nem jelentős.

A másik fajta a rásegítős rendszer, amit feljebb írtak, de az nem tölti az akksit, hanem az energia egy részét az akksiból veszi, de közben pedálozni is kell a haladáshoz. Tehát ezt is hálózatról kell tölteni.

2013. márc. 20. 09:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim válasza:

A kérdező szerintem is örökmozgóra gondolt. Van egy olyan fizikai törvény, hogy az elektromos áram iránya olyan, hogy gátolja az őt létrehozó hatást. Ez azt jelenti, hogy ha a hátsó keréken van egy meghajtó motor és az elsőn egy ugyanolyan generátor és a rendszert be akarod tolni a biciklit indításkor, akkor az azonnal meg is állna, mert a motor nyomatéka és generátor fékező hatása kioltanák egymást. A regeneratív hajtást már leírták előzőleg, de ez is vagy-vagy módban működik, vagy motorként üzemel a motoros agy és akkor haladni tudsz vele, vagy generátorként és akkor fékként is működik (az említett fizikai törvény miatt).


Valaki ezt írta: "csoffadt izomszerkezeteddel nem tudsz felmenni egy emelkedon" Na igen, ez a kérdés sem a hardcore bicajosoknak szól. Itt nem az a lényeg, hogy bírja, vagy nem bírja tekerni a biciklit. Aki munkába jár be nyáron bicajjal 5-10 km-re, az ne mondja nekem, hogy nem izzad, mert az hazudik. Aki bicajjal akar fitten beérni, annak ez megváltás. Megjegyezném, hogy ahogy a magasztalt nagy bicajosok izomszerkezetét elnézem, simán lenyomnám őket a lábbal kinyomott súly mennyiségében (kondigépen) és szkanderben, de nem atletizálok, ezért a tekerést ők mégis jobban bírják. Én legalább nem nézem le őket.

2013. dec. 31. 16:51
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!