A mountain biciklimnek kotyok a középcsapágya és én nemértek a szétszedéséhez. Valaki segítene? Hogy hogyan lehetne ezt megcsinálni
Jobban jársz szerelővel szerintem, ez nem így megy, hogy máról holnapra megtanulod.
Ha nagyon érdekelne mégis, akkor előbb árban kb 10-13E 3szerszám + 5-12E monoblokkot számíts rá. Ja és tudni kell kiválasztani a megfelelő szerszámokat is.
nah ez mekkora egy hülyeség... a hozzá való szerszámot megkapod max 2000 ért egy új monoblokk meg 3-5ezerből megvan általában...
amúgy a bicikliszerelés nem atomtudomány, szétszeded a középcsapágyat, amennyiben nem ipari csapágyas, abban az esetben kiszeded a tengelyt, megtisztítod a golyókat, megnézed hiányzik e golyó, ha nem akkor jó sok zsírral összerakod úgy, hogy ne lötyögjön a tengely de ne is szoruljon... Ha hiányzik golyó, akkor azt javaslom vegyél iparicsapágyas monoblokkot, vagy ha eleve az van benne akkor pedig csere mert az alapban nem igazán javítható... annak a cseréjéhez szokséges szerszám pár ezer forint...
amúgy a legegyszerűbb valóban a szerviz, 1-2 ezer ft munkadíj max a szükséges alkatrészen kívül... de aki még ezt sem tudja megbütykölni otthon, az szerintem ne is biciklizzen.
Hát ha te 2Eből veszel egy imbuszkészletet, egy hajtókarleszedőt meg egy monoblokkkihajtót, akkor megtapsollak. Legjobb esetben is 4-5E körül jön ki belőle, csak ez függ helytől meg szükséges szerszámtól is.
Már csak azért sem igaz amit írtál, a link tükrében, mert a legolcsóbb GXP/hollowtech monoblokkihajtó is 2300 ftba kerül, kivéve, ha van otthon 12 pontos imbusz készleted, akkor jó az 1600as verzió is...
Aztán elfelejtetted rászámítani az online boltok szállítási költségét, ami +900 ft itt. Magyarul csak A monoblokkhoz 3200ért kapod meg a szerszámot, ami több mint az általad leírt 2E, és akkor még nem is szedtük ki a hajtókart. Aztán ha nem ugyanolyan monoblokkot vettél, mint előzőleg, akkor megint vásárolhatsz másik szerszámot.
Tehát gyakorlatilag mikor elindul az ember hogy 2ért bevásároljon, és valahogy 6-7 lesz belőle, ott áll pénz nélkül. Inkább többet számoljon rá.
Normális extrém monoblokkot meg szerintem 10 alatt nem is találsz, minőségi AM monoblokkot meg 5E alatt. Nem mondom, hogy nem lehet venni 2Eért, csak nem érdemes. Ha feltételezzük hogy valóban használja is a hegyi kerékpárt hegyi környezetben, akkor nem szeretné, ha pár hónap múlva cserélni kelljen újból.
Mivel a kérdező semmit sem árult el a helyéről, kerékpárjáról, használati stílusáról, saját testi adottságairól, anyagi elképzeléseiről, mindent bele kell számolnod a lehetőségekbe. Tény, hogy saját elképzeléseim szerint lőttem be az árat ráhagyással, mert szerintem inkább megéri egy minőségi alkatrészt venni (ami nem egyenlő a drágával, de lássuk be, erősen összefügg), mint a minőségi élettartama alatt 2-3-sokszoros alkalommal megvásárolt vacak.
"amúgy a bicikliszerelés nem atomtudomány, szétszeded a középcsapágyat, "
Már eleve rosszul kezded. A középrészt csak a hajtókar leszedése után lehet kiszedni, és csupán ennek a műveletnek is számtalan gányolási lehetősége van, ami további költségeket szülhet.
Én sem támogatom a kerékpárszerelés fasizálását, de őszintén, aki így fogalmaz, mint a kérdező, és még választ sem ír a válaszokra, az nem hiszem, hogy pont leül majd megtanulni ezeknek a szét- és összeszerelését. Létezik rengeteg videó meg leírás erről. Sőt, ha valaki akkor kezd el kapkodni, amikor már tönkrement a monoblokk, az valószínűleg nem a szerelős kategóriába tartozik.
Azzal nem értek egyet, hogy ne is biciklizzen, de tény, hogy nagyon előnyös megismerni a biciklid, és spórolni a leendő javításokra, mielőtt még tönkremegy.
Nem kell, csak éppen 1 kulcs manapság annyiba kerül mint egy fél készlet, magyarul készletet éri meg venni. Ami ugyan a leszedéshez nem kell, csak aztán rájössz, hogy a biciklin még 3-4 különböző méretű imbusz kell egy rendes karbantartáshoz. Amiből a legolcsóbbak általában hajlanak.
Sznobság:
Igen, pont erről beszéltem, de már az elején láttam, hogy rosszul kezdett neki. Aztán jó lesz a kisbalta az imbusz helyett is, esetleg flex, ha van otthon, vagy egy nagy betondarab a monoblokk kiszedéséhez.
Tarzan szerelni bicikli. Olcsó, csak nem biztos, hogy megéri hosszútávon.
Aztán látjuk a kérdéseket, hogy "szétdaraboltam egy camping biciklit, hogyan csináljak belőle dánhill bájkot?"
Persze felőlem lehet kísérletezni, csak mi szóltunk.
Örülünk, hogy sikerült megcsinálni.
nem kalapáccsal, 2 db fa ékkel, és egy pillanatszorítóval...
amúgy érdekes háztartás ahol nincs imbuszkulcs készlet...
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!