Miért jobb a szénkefés vagy szénkefe nélküli motor elektromos kerékpároknál?
Figyelt kérdés
Mi a szerepe a szénkefének?
A válaszokat köszönöm szépen előre is!
2012. nov. 15. 19:28
1/5 anonim válasza:
Kerékpárnál nem tudom mi a különbség, de a szénkefe valósítja meg az áram átadását a forgórészre. A forgórészen a tekercsekre egy-egy rézlemezke kapcsolódik és a forgómozgás során ezek a lemezek szerre kapnak áramot, mindig az, amelyik a motor forgását segíti. Ez egy plusz kopó alkatrész, de nem tudom melyik kialakítás lehet itt előnyösebb. A nagyobb motorok mind szénkefe nélküliek, általában az ilyen kis barkácsgépekben van szénkefe, sok ilyennek az oldalán látható is ahogy szikrázik.
2/5 anonim válasza:
A szénkefe kopik, és szokták cserélni ha sokat van használva. Az e nélkülinél ilyen nincs.
3/5 Esprimo Mobile válasza:
Régóta van elektromos Bicajom , az elsö egy 7 éves tornádó. TRD28 amit agyon használtam 20-km-re lako barátnömhöz járni és mindenhova ,most apám nyúza 10-km-re lévö munkahejére járni. Ebben a bicajban BLDC kefe nélküli moci van kb 15-20-ezer km van bene és már vagy 4 akkupakot elfogyasztott. A poén ebbe hogy sosem volt szét szedve , a mai napig töketesen müködik a gyári vezérlö egységével a bicikli rohad festegetni kell a müanyag burkolatot ragasztoszallag a
4/5 Esprimo Mobile válasza:
Folyt: (bocs telorol irok véletlen elküldtem befejezetlenül). Szoval a bicajt megette az idö de a kefe nélküli motorja a mai napig ugy megy mint ujkorába karbantartás nélkül , pedig egy gagyi kinai jármü. Szóval az Elönye hogy a csapágyon kivül semmi ojan alkatrész nincs bene ami kopna (pl komutátor , szénkefe) és alacsonyabb fordulatszámon nagyobb nyomatékra képes mint a kefés motor. Hátránya a bonyolultsága , van egy kefenélküli elektromos robogom ami mostanába ment tönkre ugy hogy inkább vetem használtan egy kefe nélküli elektromos bicajt. Tönkre ment. Vezérlöegység és pechemre magával rántotta a motorban lévö halrelé elektronikát. A motorhoz vezetö kábelban 3-db fázis vezeték és 5-db vékony halrelé szál megy. A motor müködésse: a. Motorban lévö hal-relék közlik a motoron kivüli vezérlöegységel a forgórész pillanatnyi pozicioját a vezéregység meg kiszámolja hogy a motorba fikszen bekötött álllootekercsek közül meikbe mien sorendbe stb. vezesen áramot a forgómozgáshoz.
5/5 Esprimo Mobile válasza:
(3-ik részllet) Hátránya a dolognak ha esettleg elromlik nehezebb lokalizálni hogy a vezérlöegységben vagy a motorban vane a hiba mert a motort nemlehet vezérlö nélkül müködtetni. Most ugy hozta a sors hogy kefés motoru bicajt használok (15-ezerér vettem , a rossz bicajra minimum 20-ezret és egy hétvégét kéne költenem-töltenem). Elég gyengécske a gyorsulása, egyszerübb lelkü szerkezet mert ha vezérlö egység nélkül vezetsz a motorjába áramot ugyis müködik. Csak van némi félelmem a szénkefe kopástól, mert egy nyamvatt szénkefe miatt is ugyanugy szétkell huzni az agymotort ami nemkis munka (nem csináltam még de roszakat hallotam rola). Szóval én a kefe nélküli motort kicsit elönyösebnek tartom jármübe (feltéve jominöségü motoral és vezérlövel , ha durognak a fetek és ic-k bene akkor inkább a jo öreg kefés)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!