Lehet a bicaj hátsó abroncsában nyolcas?
Most cseréltem komplett hátsókereket, kivéve az abroncsot és a belsőt, és észrevettem hogy üt a kerék. A felniben nem lehet nyolcas mert 0km-es. A gumiban is lehet ezekszerint?
Már elég rongy és van is rajta egy szakadás ahol kidudorodik kissé, gondolom ez okozza!? A későbbiekben ez okozhat kárt a kerékagyban, felniben?
MÁS:
hogy tudom rögzíteni a hátsó váltót a villához? mert akárhányszor leveszem a kereket a váltó leugrik a tengelyről és lóg. Szét lett szedve az egész még régen és nem tudom hogy és hova kellene rögzíteni. Mert a hátsó villán csak egy horony ahova a kerék tengelye kerül, illetve egy kis furat az alsó végén, de az túl messze van és nagyon feszül a lánc.
Ez egy régi 10-15 éves monti.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Gumi:"van is rajta egy szakadás ahol kidudorodik" Akár ettől is lehet a hiba, de az is lehet ,hogy rosszul állítottad be a keréknél a súlyelosztást és üti a láncvillát. A másik verzió,hogy (ha felni féked van),hogy a fékpofák állnak rossz pozícióban és abba ér bele a felni. Kerékagyban nem lesz ettől nagy kár,ha a vázhoz ér hozzá a gumi akkor viszont le fog jönni a festék és a teljesítményből is sokat levesz.
Váltó: Akkor neked egy átalakítós (sarkantyús) váltórögzítési típusod van,ez esetben van egy apró csavar amit a vázba kell becsavarozni egy olyan apró csavarral amitől még az utolsó fogassoron is elfér a lánc. Ezután a kerékrögzítő csavarral tudod véglegesen rögzíteni az átalakító konzolt(mikor teszed vissza a kereket) ,amire a váltó fel van szerelve. Tedd a láncot-e művelet végre- hajtása közben elől és hátul is a LEGKISEBB fogaskerékre,hogy ne feszüljön a lánc.Sajnos ezért előnytelenebb ez a típus az imbuszossal szemben,ha kiveszed a kereked mindig elmozdul a váltó.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Az is lehet, hogy a belső valahol beszorult a felni és a külső közé. Szerintem ez a leggyakoribb ok, ami miatt a kerék üthet gumiszerelés után. Le kell ereszteni, és a gumileszedővel a külsőt a felnitől eltávolítva be kell nézni a kialakuló résbe, hogy jó helyen van-e a belső.
Az is lehet a gond, hogy a külső drótpereme nem ugrott megfelelően a helyére a felni teljes kerületén.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!