Lehet hülye kérdés, de ha a versenyzőknek ennyire számítanak a grammok, akkor miért nem töltik fel a kerékpár gumijait héliummal?
tényleg hülye kérdés
azért nem mert az azért könnyű mert nem sűrű anyag,tehát nehéz lenne vele keményre fújni egy gumit,ha meg már elég hélium ment bele hogy lehessen vele menni akkor meg már nem lenne a hélium súlyának meg az előnye.
Önmagában az nem okozna gondot, hogy a hélium könnyű gáz - ugyanúgy keményre lehetne vele fújni a kereket, mert az a nyomáson múlik.
Becsüljük meg, mennyit lehetne ezzel spórolni. Először is, mennyi a gumi térfogata? Mondjuk 2m a kerülete, 18 mm az átmérője - közelítsük egy 2 m magas, 18 mm "széles" hengerrel. Ennek a térfogata: (0.009m)^2*3.14*2m=0.0005m^3 (kerekítve). Tehát kb. fél liter. Két kerék van, az már 1 l. Namármost, 1 l légköri nyomású levegő az kb. 1.2 g, 10 baros kerekekre kb. 12 g. Héliummal 1.7 g lenne. Tehát a kerekeken spórolunk 10.3 g-ot.
A kérdés már csak az, hogy ez mibe kerül, megéri-e. Ha ugyanabból a pénzből másutt többet lehet spórolni, akkor inkább ott érdemes. Ehhez már nem elég a középiskolás fizika, de azért ötleteim vannak, hogy hol lesz probléma. A hélium atomjai kicsik, így gyorsabban szöknek ki a gumi pórusain, gyorsabban csökken a nyomás a kerékben. Ez lehet gond. Másrészt így egy sima pumpával fel lehet fújni a kereket, a héliumhoz speciális berendezés kéne (mert elég nagy nyomásra sűrítjük). Emiatt a kettő miatt lehet, hogy olcsóbb máshonnét lefaragni azt a 10 g-ot. Harmadrészt az élsportban, ahol erre lenne pénz, ott már más dolgok csökkentésével elérték a szabályok szerinti 7 kg-os határt. Az alá úgysem mehetnek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!