Az első váltót hogy célszerű használni?
Sosem értettem mi értelme a 3 fokozatnak. Ha nem a legnagyobb lánctányéron van a lánc akkor könnyebb hajtani, ez tény de kb 0 a haladási sebesség emelkedőn. A legnagyobb fokozatban sokkal jobban gyorsítható sík úton is a bringa. Egyáltalán milyen helyzetekben kell a 2 kisebb tányér.
Előre is köszi a válaszokat!
A kis tányért nem szoktam használni, bár néha vannak durva emelkedők, de a legtöbbel megküzdök.
Illetve annyiból is fontos, hogy ne menjen keresztbe a lánc, mert úgy hamarabb tönkremegy+nem vált.
Számolgasd ki az áttételi arányokat, persze vedd ki ezekből azokat, ahol túlságosan keresztbe halad a lánc. Minél több lehetőséged van, vagyis minél több áttétel között válogathatsz, annál hatékonyabban tudod megválasztani az optimálisan, leggazdaságosabban de leghatékonyabban használhatót.
Való igaz: HA nem versenyzel, vagy sík terepen laksz, akkor valóban nem érdemes váltós biciklit tartanod.
Az egyik dolog, ami miatt jobb a többsebességes, hogy a hatékony pedálozástempón (pedálcsapás / perc) nem nagyon érdemes változtatni. Ez sportoló szinten kb 90 / percnél kezdődik. A váltásokkal el tudod érni, h a leghatékonyabb pedálcsapástempóhoz tudod megválasztani az áttételt, vagyis azzal az áttétellel a leghatékonyabb a tekerés, mi mellett tudod tartani a kb 90-es pedálcsapásszámtempót - persze csak versenyzői szinten.
A haladó sportolók mind pörgetnek, és ehhez választanak áttételt - akár országútisokról, akár montisokról van szó.
Röviden: az áttételsorral magadhoz tudod szabni a gépedet, és nem fordítva.
Szia.
A 3 tányér, szükséges.
A kerékpározásnál cél aminél kisebb energia leadás mellé minél nagyobb megtett út.
Az ideálisnak mondható hajtástechnika körülbelül 100hajtás percente.
Mindig ugyan azt a teljesítményt kell leadnod hogy a leggyorsabban haladhass a legtovább.
Tehát ha kicsit fordulsz a szélre, könnybebre váltani hogy megmaradjon a 100as fordulatszám, és ne kelljen jobban erőlködni. stb.
Számold ki hogy melyik áttétellel mennyivel mehetsz, plusz ha nincs wattmérőd, amiben biztos vagyok akkor ahogy érzed még elviselhetően nehéznek de hatékonynak a tekerést szokd meg és az áttétellel úgy variálj.
Megsúgom a nagy tányéron sokat nem lesz a lánc...
A nagy tányér az erős embereknek van és általában jó kerékpárokkal. Most egy tescos montival ami majd szét esik nehéz olyan tempót tartani hogy feltehesd a nagy tányérra.
Másik! Próbáld a láncot nem koptatni azzal hogy elől a nagy tányéron van, meg hátul is, és keresztbe áll a lánc.
Tartsd egyenesbe ha lehet.
Én már régóta kerékpározok versenyszerűen, de még mindig nagyon nehezemre esik a nagytányéron tartani a láncot, pedig csapatom neki 40el.
Igen az 52 17 nagyon jó hozzá. A 15ös már kicsit nehéz, az nekem 45ös hátszeles tempó.
De csak mellesleg a fogaim hátul:
11 12 13 14 15 16 17 19 21 23
15re szoktam még feltenni ha hátszelem van, és tényleg elé edzett vagyok. Van értelme a kisebb tányéroknak.
Talán az alsónak nem sok ha síkon laksz.
A leg ideálisabb az un kompakt hajtás ami aztjelenti h elől van 2 tányér, egy 50es és egy 34es.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!