Hogyan tudok bicikli belsőn "foltot javítani"?
Tegnap javítottam defektet, le is mentem vele 40km-t, nem látszott semmi. Ma mennék vele, és látom lapos...megnéztem, a tegnapi folt alól szépen lassan jön a levegő....
Hogyan tudnám ezt kijavítani? Decathlonos javító, Schwalbe belső.
Nem volt még ilyen esetem, hogy eresszen folt oldalánál, szóval fogalmam sincs mi legyen...
Őszintén szólva én ezekben a sajátmárkás cuccokban nem feltétlenül bízom. A nyeregtáska egy dolog, de defektjavító készlet? Ki tudja, mi van benne vulkanizáló folyadék mellett/helyett.
Ettől függetlenül ilyen esetben foltot leszed (ha jön alóla a levegő, akkor annyira erősen nem tarthat), foltfelrakási műveletet megismétel.
Másik lehetőség (nem kenyerem a reklámozás, de nekem bevált) Slime defektmentesítő folyadék beletöltése a gumiba, ez belülről tömíti el a lyukat, és onnantól kezdve a folt azt csinál magával, amit akar, és később sem fogsz defektet kapni... én amióta ezt használom, korábbi tapasztalatokból extrapolálva már legalább 2 defektjavító készlet árát megspóroltam vele.
Csak szívárog alóla a levegő.
Igazából azt nem tudom, hogyha leszedném a belsőről, akkor nem tépné-e le a vulkanizált részeket a belsőről :S
Ami fontos: mindenképp fel kell érdesíteni a belső gumi felületét a lyuk körül (a folt várható helyén :D), mert a gumikat felületkezelik, hogy ne vulkanizálódjon össze a nyári melegben a külső gumiddal :). Ez természetesen megakadályozza azt is, hogy a foltod összevulkanizálódjon a lyukas belsőddel :P. Ehhez a defektjavító készleben található egy kis darab dörzspapír (vagy egy fém dörzsi, de biciklis készlethez egyre ritkábban adnak olyat.).
a legjobb a Tip-Top javítókészlet, de próbálkozhatsz a decathlonossal is. A javítás menete a következő: megtaláltad a lyukat, a csiszolópapírral jól feldörzsölöd a lyuk környékét, faszául, rongyosra :) (ahová a folt kerül majd), aztán ezt a területet bekened a vulkanizálóanyaggal (vagyis a "ragasztóval") és vársz addig, míg megszárad (nem fénylik). Ez néhány perc (mondjuk legyen 5). Ekkor erősen rányomod a foltot, egy kis ideig tartod. Ha már úgy érzed jó, akkor felfújod a belsőt, hogy leellenőrizd, nem ereszt-e a foltozásnál, és/vagy nincs-e máshol is lyuk. Mielőtt visszatennéd a belsőt, nézd át a külső gumid belsejét is, hogy nem maradt-e benne a lyukat okozó tárgy. Ha ez megvan, össze lehet rakni. A belsőre mehet egy kis hintőpor behelyezés előtt. Érdemes gumileszedő szerszámot használni, nagyon praktikus, és nem nagyon lehet vele kilyukasztani, kicsípni a belsőt, nem úgy, mint pl. csavarhúzóval, amit sokan használnak erre a célra. Összerakás után, de még felfújás előtt nézd meg, hogy nem szorult-e be valahol a belső a külső pereme alá, és nincs-e megcsavarodva. Aztán fújhatsz bele némi levegőt, és hozzápattintgathatod a kereket a földhöz, körben, hogy a belső rendesen elhelyezkedjen bent, és ha ez megvan, lehet felfújni a gumi oldalfalán a gyártó által feltüntetett üzemi nyomásértékek közé :)
claid! értékelem a szándékod, ezért adtam zöld kezet, de a kérdés maga nem erre irányult :/
Annyit mondjuk hozzátennék, hogy a belsőt én kiszoktam feszíteni ragasztásnál, különben feszülni fog mikor felfújom ugye :)
Egyébként most faterom lecsiszolta a foltot, raktunk is újat, meglátjuk mi lesz. (mondjuk vágtam egy fejet mikor elkezdte kőkoronggal csiszolni belsőt, nade az idősebbbeknek mindig megvannak a "jól bevált praktikáik" :)
Én is kidolgoztam a saját ragasztásom már pár éve :)
Tiptop foltot és ragacsot használok. A gumit patikai benzinnel tisztogatom le, utána bekenem a ragaccsal. Saját találmány, hogy a foltot is bekenem. A pár perc szikkadás után ráteszem és fogóval gondosan végignyomkodom az egész foltot és után satuval vagy pillanatfogóval lesúlyozom egy éjszakára. A folt felrakása előtt egy kicsit fújok a belsőbe, hogy majd a felpumpáláskor ne feszüljön.
A teknikám ugyan lábbal tiporja az elméleti ragasztási tanításokat, de nekem kvrvajól bevált :)
Egy éjszakára? o.0
És mi van, ha túrán vagy? :D
ja, annak idején szívtam vele párszor. És raktam már én is asztal lába alá, meg satuba is. Régebben bekentem a foltot is. Aztán rájöttem, tök felesleges. A TipTop ragasztó és folt bevált, az érdesítést gondosan el kell végezni, meg kell várni azt a pár perc ragasztási időt.
Egyébként mindig van nálam tartalék belső, így nem tökölök az út mellett, csak cserélem, a lyukasat meg megragasztom, amikor van rá idő. Évente egyszer-kétszer van ilyen, többször ragasztom az ismerőseimét, mint az enyémet.
Összegzés: a folt alól csak akkor eresztett, ha elkókányoltam valamit a javítás során, általában az érdesítéssel spóroltam régen, vagy nem vártam meg, míg megszikkad a ragasztó, és még nedvesen raktam fel a foltot (akár a belsőt, és a foltot megkenve is - hadd legyen rajta anyag, gondoltam). És persze egyszer szívtam valami tesco gazdaságos ragasztóval is, nem tudom a márkáját, de kihajítottam az egészet a végén.
Az, hogy a kérdésed mire irányult pontosan, hát, az összes irányultságodra kaptál választ, itt leírták, hogyan szedd le az elrontott foltot, aztán nincs más, újra kell kezdeni a ragasztást. Azt a módszert választod, amelyik neked szimpatikus. Ízlés dolga :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!