Racsnis agy vs kazettás?
Sziasztok!
Racsnis fogaskoszorúm van.
Van értelmes váltani kazettás agyra?
Testsúlyom 82kg 190cm magas. Valami olyat olvastam, h. a nehezebb emberkének jobb a kazettás agy.
A másik kérdésem, h. van valami szerepük a fogkiosztásoknak?
pl: 13-32 vagy 15-28
Gondolom az áttétnél a gyorsasági sebesség.
Szeretném növelni a sebességet. Mikor már 32 km/h megyek tekerni kell mint az állat, h. még gyorsabban.
Jelenleg egy Shimano MF-TZ21 -s koszorúm van. Menetes tárcsafékes aggyal.
Kazettásba 11-es a legkisebb kerék, menetesbe tuti, hogy nincs ekkora (vagy majd javít egy szaki :)
Milyen bicigli egyébként és mekkora a hajtóművön a nagykerék? Montihoz van 42-es, 48-as nagykerék is, versenyhez jellemzően 52-es.
Neuzer Mistral HD.
De már lecseréltem szinte mindent róla. A váz kialakítása tetszik nagyon.
Kapott szépen új hidrós fékeket. Avid Juky3
Elől 180 hátul 160.
A felni gyári, fracia ha jól olvastam rajta. 26"
Aszfalt CityCont continental gumi van rajta.
Fém pedálok, a hajtóművet hagytam, mert én nem éreztem, hogy bármi probléma is lenne vele.
Hától Shimano M360 Acera GS8 váltó.
Feszítési tartomány: (teljes fogkülönbség elöl) 20T.
Váltási tartomány: 12-34 fog.
11-fogú vezetõ és feszítő görgő.
Elől váltó:
Shimano C050
Ezt viszont leváltani tervezem, mert elég sok problémám van vele. Mindig utána kell állítani.
És a láncot is összeakasztja, akkor megfeszül az egész váltó és durr... el is állítódott egyből. Már a 2. bovdenemet eszi 3 hónapon belül.
Hátsó fogaskoszorúm:
Shimano MF-TZ21 7 sebesség 14-28T.
Hátsó agy:
Assess tárcsafékes agy.
A legjobbat akarom kihozni a bicajból. Meg tervezek nagyobb távok megtételét is, de elég lassucska. Simán kitudom tekerni a 30 km/h csak akkor már eléggé pedáloznom kell. Köszönhető az új aszfalt gumiknak is a könnyű gördülést :)
a racsniról itt ezt írják: [link]
"Menetes racsnit vagy kazettás fogaskoszorút kell vegyek?
A két rendszer között a felépítésben van különbség:
Menetes racsnit az olcsóbb bringákon találunk: a szabadonfutó mechanizmus a lánckerékcsoportba integrálva található. A racsnikat egyszerű menetes agyra lehet feltekerni. Hátránya, hogy a lánckerekek nyúlásával kompletten kell cserélni, míg egy kazettás sort lecserélhetünk úgy, hogy az amúgy hosszabb élettartamú szabadonfutórészt nem cseréljük, ezeken ugyanis az a kerékagy részét képezi.
A drágább fogaskoszorúk alumínium tartóbakra vannak szegecselve: az ilyen rendszer előnye a kisebb súly, és a nagyobb erőátviteli felület: alumínium kazettatesttel rendelkező kerékagyak számára előírás, hogy ilyen legyen a fogaskoszorú, különben az egyes láncerekekből összeállított fogaskoszorú egy ponton terhelné a kazettatestet, ami annak repedését okozná."
az áttételnek igennagy szerepe van, elölre nem ártana neked egy nagyobb lánctányér ha gyorsítani szeretnél
itt van egy áttétel táblázat, néha hasznos:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!