26-os vagy a 28-as kerekű biciklivel könnyebb tekerni, vagy ez az edzettségen kívül mitől függ még?
Tudom a sebességváltón esetleg. (nő vagyok)
Nekem mindig 26-os volt, ami a magasságomnak sem megfelelő. 28-ast jobbnak érzem, gyorsabbnak, kevesebb erőfeszítést igényel, viszont sorozatban az eladók mást mondanak... Gondolom gazdasági érdekből. :D
Köszönöm a válaszokat.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A magasságodhoz a vázméretet kell nézni és nem a kerékméretet!
A kerékméret pedig leginkább attól függ, hogy milyen bicikli, úgy értem mire használatos. Te mire használnád?
Minél kisebb a kerék kerülete, ugyanolyan váltóbeállításnál, annál többet kell tekerned, hogy ugyanakkora távot megtegyél... Tehát pörgősebben kell tekerned...
Nagyobb kerékkel ugyanazt a távot ugyanolyan beállításokkal gyorsabban, kevesebb hajtással teszed meg. Itt viszont nagyobb erőt kell kifejtened a lábaddal.
Vízszintes úton egyértelműen a nagyobb kerék a jobb. De ha nagyon lejtős meredek utakon tekersz, akkor nehezebb a nagy kerekűt hajtani. És ha nem lehet a bringán kellőképp visszakapcsolni, akkor kifulladsz és tolni fogod... :-)
A terep sem mindegy. Aszfaltra tervezel vagy földútra?
Tehát:
Ha az Alföldön tekersz, vagy Budapesten, vagy hasonló síkon és aszfalton, akkor válassz nagy kerekű országútit vagy városit vagy trekkinget.
Ha pedig túrázgatni szeretsz erdőben, dombokon, akkor válassz kiskerekű montit, vagy nagykerekű trekkinget. Ha mindkét terep szóba jön, de sok a földút, akkor is ez utóbbi.
A montik szoktak 26-osok lenni. Azzal úgy vissza lehet váltani, hogy gyalogtempóban is tudsz tekerni meredeken fel anélkül, hogy leszállj. Trekkinggel már picit nehezebb a szuszt tartani, egyébbel meg nem fog menni.
De ha csak aszfalton mész, akkor viszont a monti fárasztó, hisz nagyon kell pörgetni a lábat, ha nagyon akarsz sietni...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
28-assal, de sokat számít a gumiköpeny szélessége is. minél keskenyebb, annál könnyebb tekerni. a 26-os kerekek szélesebbek.
magassághoz a vázméretet kell figyelni, a kerék mérete irreleváns. pl 52-es méretben ugyanúgy kapni 26 (ez monti lesz)és 28as kerekű (cross, city, outi, SS) bringát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!