Melyiket vegyem meg? (192cm,115kg csak műút)
Az első egy belépőszintű országúti. a második egy trekking/fittnessz. A harmadik egy 29er. Kizárólag műútra én az elsőt venném a három közül, de azt már könnyű földúton is tolni fogod. A másik kettőnél mindegy. Olyan kicsi a különbség, bár hirtelen nem látom, a 29er miért olcsóbb egy tizessel - talán az alkatrészcsalád egyik-másik tagján spóroltak, a trekkingen Deore fékek vannak, a 29er-en meg talán csak Acera, vagy ilyesmi, de itt ez szinte tökmindegy. Sajnos nincs rendesen kiírva a specifikáció. Szóval a második kettőnél annyi, hogy azokkal terepezni is fogsz tudni, mindkettőre tehetsz bordásabb gumit is, vagy slicket is aszfalton suhanáshoz. A váz látszólag ugyanaz. A belépőszintű teleszkópok kicsit segítenek a csuklód kímélésében. Az országúti meg természetesen elegánsabb :) Ennyi, így elsőre.
A döntés a kezedben van :)
köszönöm szépen
tehát akk el kéne döntenem h egyáltalán nem akarok terepezni vagy ha igen akkor az első kilőve:S
am a Schwinn-csepelről mint márka, megbízható avagy keressek másfélét vagy ennyiért mit várok kategória?
A csepel sem rosszabb, mint más. Ebben a kategóriában a legtöbb bicikli váza hasonló, 6061-es alu, a felszereltség meg a shimano termékcsaládok alsó szegmenséből kerülnek ki, némi suntour alkatrészekkel keverve. Általában nincs velük gond, átlagos napi használatban hosszú évekig kiszolgálnak téged. Szóval jó a csepel. Azért körülnézhetsz a piacon, ha nem sürgős a vétel. Új országútit ennyiért nem hiszem, hogy veszel. Azt viszont tényleg csak aszfalton fogod tudni hajtani, és a kátyúkat is jobban megérzi. Nekem is az van, de már megszoktam. Most 700x20-as gumi van rajta, volt 23-as is, meg 28-as is, mindegyik mintázat nélkül, ezekkel már könnyű terepen is szenvedés, vagy lehetetlen menni. Kaptam két 700x35-ös kereket, jó ballonos, rücskös gumival, de nem ment bele a vázba, télire másik biciklit kellett építenem :) Szóval: a két második biciklivel jobban tudsz játszani ilyen szempontból, tehetsz beléjük vékony kereket, mintázat nélküli gumival, vagy tehetsz beléjük ballonosabb terepgumit, vagy "félterep"-gumit is.
Valamint, ha jól láttam, van rajtuk tárcsafékszem, ezért a későbbiek során, ha lesz kedved, meg pénzed rakhatsz rá tárcsaféket (ekkor persze minimum kerékagyat, és hacsak nincs oltári nagy szerencséd, küllőt is kell cserélni).
Ja, jut eszembe, létezik egy kerékpár szakág, a neve ciklokrossz, itt országúti jellegű biciklikkel mennek a dágványban. Ezeknél általában cantilever féket használnak, mert jobb a sártűrése, mint a patkóféknek, és ennek a féknek a húzásaránya megegyezik a patkófékével, tehát országúti fékkarokkal is lehet használni (állítólag jövőre engedélyezni fogják a tárcsaféket, ezért valószínűleg el fog tűnni a cantis fék) Ez azt jelenti, hogy országúti méretekben is lehet kapni rücskösebb és valamivel szélesebb gumikat, ami még befér a vázba, ha mindenáron az országútit akarod megvenni, de rosszabb utakon is haladnál:) (a fék persze patkó marad)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!