Hogy tudnám a legolcsóbban lecserélni a 7 sebességes váltóm,9 sebességesre?
Elkezdtem számolgatni, és szinte 2/3 biciklimet le kéne cserélnem.
Nyilván új racsni, akkor már új agy, ha új agy akkor erősebb küllők. Ha új racsni, akkor új lánc, ha új lánc, akkor új hajtómű, ezek együtt kopnak. Akkor legyen még a monoblokk. Új váltókarok, és fékkarok. (most fékváltókarom van).
+2 kérdés
az együtt kopó/fogyó alkatrészek külön cseréje mennyire baj (racsni, lánc, első fogaskeréksor)
7es fékváltókarhoz és racsnihozt fel lehet rakni 9 sebességre tervezett váltót?
A legolcsóbban úgy úszod meg, ha a legócskább hulladékot veszed meg, nem?
D
És sokminden kéne, ezt szépen le is vezetted. Miért kéne egyáltalán 9-es? Tényleg érdekel, én 8-assal járok, de a 2 szélső fogaskerék mindig szinte vadonatújként éri meg a kidobást.
"az együtt kopó/fogyó alkatrészek külön cseréje mennyire baj "
Általnosságban erősen ellenjavalt. De próbáld ki, 1-1 alkatrész cseréje után ropogni fog, mint az állat :) Néha azért összejön, hogy a hajtómű kiszolgál 2 garnitúra láncot+racsnit.
Hát olcsón nem. Nyilván nem érdemes valami olcsó hulladékot venni. Ha racsnit cserélsz, akkor láncot is kell (viszont egy racsni kiszolgál két-három láncot). 7-esről 9-esre, ott tényleg mindent cserélni kell.
Utolsó kérdésre: nem.
De tényleg: minek a 9?
Úristen...
Nekem hátul 6 fokozat van, amiből az esetek 90%-ában csak 1-2-t használok. A hajtóművön 2 (42/52 fog), de a mindennapi közlekedésre csak a kistányért használom, a nagyot inkább csak hosszabb, jellemzően lakott területen kívüli utakon. Valószínű, hogy előbb-utóbb hátul 7 fokozat lesz, de csak az alkatrészellátottság miatt...
Nem lesz olcsó.
7es sortól 11esig rohamosan drágulnak az árak.
A váltó száma nagyon fontos.
Ne halgass az olyan válaszokra hogy elég 1-2-t használni.
Nagyon szerves része a kerékpárnak a váltó.
Mindigmeghatározott lábfordulattal kell tekerni, és nem a lábadnak kell igazodnia hanem az áttételnek.
Minél 9es sorral finomabban tudod váltani mondjuk 90lábfordulatról leváltassz 95re (percenként) míg 7essel mondjuk csak 10esével tudnál váltani.
Persze ez függ a sor fogszámától stb.
8-nak:
Élsportolóknál ez részben így is van. De mindennapi bringás nem fog akár 20 méterenként váltogatni 1-1 fog eltérés miatt -amit észre sem lehet venni. Arról nem is beszélve, hogy a több fokozatú rendszer soha nem lehet olyan tartós. Nem véletlen, hogy a "hivatásos" kerékpárosok (pl. futárok) nagyrészt SS ill. fixivel mennek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!