Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Hogy tudnám a legolcsóbban...

Hogy tudnám a legolcsóbban lecserélni a 7 sebességes váltóm,9 sebességesre?

Figyelt kérdés

Elkezdtem számolgatni, és szinte 2/3 biciklimet le kéne cserélnem.


Nyilván új racsni, akkor már új agy, ha új agy akkor erősebb küllők. Ha új racsni, akkor új lánc, ha új lánc, akkor új hajtómű, ezek együtt kopnak. Akkor legyen még a monoblokk. Új váltókarok, és fékkarok. (most fékváltókarom van).


+2 kérdés


az együtt kopó/fogyó alkatrészek külön cseréje mennyire baj (racsni, lánc, első fogaskeréksor)

7es fékváltókarhoz és racsnihozt fel lehet rakni 9 sebességre tervezett váltót?


2012. ápr. 20. 22:52
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
hallod szerintem jobban jársz ha felkeresed a speed-way kerékpár szervízt,... tényleg! ok szakemberek és bitos jobban értenek hozzá mint egy két bringás aki regisztrálva van gyk-ra.
2012. ápr. 20. 23:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:

A legolcsóbban úgy úszod meg, ha a legócskább hulladékot veszed meg, nem?

D

2012. ápr. 21. 23:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:

És sokminden kéne, ezt szépen le is vezetted. Miért kéne egyáltalán 9-es? Tényleg érdekel, én 8-assal járok, de a 2 szélső fogaskerék mindig szinte vadonatújként éri meg a kidobást.


"az együtt kopó/fogyó alkatrészek külön cseréje mennyire baj "

Általnosságban erősen ellenjavalt. De próbáld ki, 1-1 alkatrész cseréje után ropogni fog, mint az állat :) Néha azért összejön, hogy a hajtómű kiszolgál 2 garnitúra láncot+racsnit.

2012. ápr. 22. 00:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 claidheamohmor ***** válasza:

Hát olcsón nem. Nyilván nem érdemes valami olcsó hulladékot venni. Ha racsnit cserélsz, akkor láncot is kell (viszont egy racsni kiszolgál két-három láncot). 7-esről 9-esre, ott tényleg mindent cserélni kell.

Utolsó kérdésre: nem.

De tényleg: minek a 9?

2012. ápr. 22. 03:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 claidheamohmor ***** válasza:
(7-esem van, 13-23. A felsőt sosem használom, az alsót meg csak kamion után stéherben. A hajtóművön is tök felesleges a kistányér).
2012. ápr. 22. 03:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 Alex Fly ***** válasza:

Úristen...

Nekem hátul 6 fokozat van, amiből az esetek 90%-ában csak 1-2-t használok. A hajtóművön 2 (42/52 fog), de a mindennapi közlekedésre csak a kistányért használom, a nagyot inkább csak hosszabb, jellemzően lakott területen kívüli utakon. Valószínű, hogy előbb-utóbb hátul 7 fokozat lesz, de csak az alkatrészellátottság miatt...

2012. ápr. 24. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 claidheamohmor ***** válasza:
Hát ja, nekem a kistányér 39-es, túl kicsi, gondoltam már, hogy lecserélem 42-esre, de lusta voltam. Amíg menetes racsnim volt, ez 5-össel indult, de később az egész városban nem lehetett kapni, így lett hatos. Aztán vettem egy egy használt gépet, 7-es shimano kazettával, és ez maradt. Én sem látom értelmét a fokozatok "halmozásának", sőt, itt, az alföldön lehet, hogy elég lenne egy hármas agyváltó :P
2012. ápr. 25. 07:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 Linkoln ***** válasza:

Nem lesz olcsó.

7es sortól 11esig rohamosan drágulnak az árak.

A váltó száma nagyon fontos.

Ne halgass az olyan válaszokra hogy elég 1-2-t használni.

Nagyon szerves része a kerékpárnak a váltó.

Mindigmeghatározott lábfordulattal kell tekerni, és nem a lábadnak kell igazodnia hanem az áttételnek.

Minél 9es sorral finomabban tudod váltani mondjuk 90lábfordulatról leváltassz 95re (percenként) míg 7essel mondjuk csak 10esével tudnál váltani.

Persze ez függ a sor fogszámától stb.

2012. jún. 20. 09:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 Linkoln ***** válasza:
Jah sztem a legolcsóbb am ha veszel egy 9es sorral felszerelt kerékpárt valami minőségi fékváltókarral.
2012. jún. 20. 09:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 Alex Fly ***** válasza:

8-nak:

Élsportolóknál ez részben így is van. De mindennapi bringás nem fog akár 20 méterenként váltogatni 1-1 fog eltérés miatt -amit észre sem lehet venni. Arról nem is beszélve, hogy a több fokozatú rendszer soha nem lehet olyan tartós. Nem véletlen, hogy a "hivatásos" kerékpárosok (pl. futárok) nagyrészt SS ill. fixivel mennek.

2012. jún. 20. 17:05
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!