Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Ha terepen és kövesúton is...

Ha terepen és kövesúton is akarom használni a biciklit, milyen gumikombináció ajánlott?

Figyelt kérdés

valahol láttam egyszer, hogy létezik egy olyan megoldás, hogy elől terepgumi, hátul kisebb ellenállású aszfaltgumi, így a kormányzott kerék stabilabb, de a hajtott keréknek kicsi az ellenállása.

ez mennyire jó ötlet? hogy hívják ezt (halfcross)?

vagy egyszerűen mindkét kerékre jobb egy gyengébben bordázott átmeneti gumit tenni?


2011. okt. 7. 21:18
 1/6 anonim ***** válasza:
Ez attól függ, nekem a kövesútról ilyesmi jut eszembe: [link] , erre ajánlom az elől és hátul is erősen bordázottat, de ha sík terepen van akkor elég a közepes elől is és hátul is, olyan nagy különbség szerintem ne legyen elől és hátul, mert úgy inkább romlik a stabilitás, de kicsivel az első valóban lehet bordázottabb és kereshetsz olyan gumikat amik direkt első/hátsónak vannak tervezve(pl. nekem kenda klaw xt/hátsó van hátul és egy continental twister elől, de az elsőnek lehetne jobb tapadása és emiatt jobban is kopik...)
2011. okt. 7. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:

nem, úgy értem aszfalt/beton/macskaköves+salak/füves


gyakorlatilag egy terep+országúti gumiösszeállítást szeretnék, ami mindkét terep használatához előnyös


jelenleg invert kockásom van, ami állítólag multiuse, gyakorlatilag meg inkább dirt szerintem, és a hátsóra tervezek egy vastagított aszfalthoz valót. tehát az első nem túl bordázott, nem is tarajos (nem tipikus négyszögalakú kerék, szépen kerekített), így megfelelő lesz, remélem. köszönöm a tippet, majd kérek tanácsot a boltban is, ahol veszem

2011. okt. 7. 22:25
 3/6 anonim ***** válasza:
Ha csak néha mész salakon és nem lejtőzöl 60km/h-val akkor tényleg tehetsz nagyon enyhe mintázatút, majdnem slicket is az meg szerintem is inkább dirt, annak csak az ellenállása lehet jó nagy.
2011. okt. 7. 22:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
Én sokáig Schwalbe Smart Sam-et használtam elől-hátul. Nagyon jó mindenes gumi és nem kopik gyorsan.
2011. okt. 7. 23:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Az se mindegy, hogy mennyit mész füvön. Én 28-622 slickkel járok, ami erdészeti úton még jó, vizes füvön csúszik, de azért ha át kell vele vágni egy buckás-füves réten, akkor se vészes, csak figyelni kell. Cserébe aszfalton nagyon gyors.


Előtte 37-622 Continental TravelContact volt, amit viszont évek óta nem láttam sehol, de ha rákeresel, találsz képet a mintázatáról. Az se volt rossz aszfalton, havas úton is lényegesen jobban tapadt, mint a 28-622 slick, meg vizes füves buckáson is.

A másik, ami nagyon bevált, az a 37-622 Continental TravelContact, csak olyat már sehol sem látok.

2011. okt. 8. 08:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:

lényegében városi közlekedésre használom+terepen ritkábban, de akkor van offroad, erdei út, salakos, meg fűbuckás/árkos földút lefelé a hegyről


gyakorlatilag a kritérium: minden terepen menjen :)

tudom egy bicikli nem lesz egyszerre downhill meg verseny is egyben, ezért kellene valami átmenet, kiegyezés a kettő közt, gondolom én.


ezért tervezem, hogy az első marad egy közepesen bordázott, a hátsó meg egy aszfaltra való. ilyet valaki próbált már?

2011. okt. 8. 14:31

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!