Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Extrém/trial/DH/MTB? Mi a...

Extrém/trial/DH/MTB? Mi a pontos megnevezése? (leírás)

Figyelt kérdés

Egy komolyabb kerékpárra gondoltam, ami jó aszfalton és terepen (valószínűleg terepgumit fogok hordani mindenhová), összteleszkópos, és tárcsás fékje van. Nem igazán tudom bekategorizálni, ha lehet egyáltalán, ilyesmikre gondolok:

[link]

[link]

[link] (ennek például kifejezetten tetszik a hátsó felfüggesztése/rugózása


Viszont ezek mint látszik használtan is több százezerbe kerülnek, ezért gyűjteni fogok rá és alaposan szeretném átvizsgálni a kínálatot, mire érdemes egyáltalán költeni. Például mennyire megbízhatók bizonyos felfüggesztések, milyen minőségűek bizonyos márkák, mennyi lesz a karbantartása.


Ha valaki tudna ebben segíteni, hogy érdemes utánakutatnom neten, vagy saját tapasztalata van, megköszönném ha válaszolna.

Még utánanézek testbikeon is ha van ilyen részleg, de egyelőre azt sem tudom mit keressek, többnyire a downhill kulcsszóra találtam ilyeneket. Kifejezetten tetszik a vastag kerék, masszív váz, mert nem szeretnék sokat bajlódni velük (van egy bmxem, amit terepen is használok, és folyton csak a gond van vele).


Köszönöm.


2011. szept. 6. 09:18
1 2
 1/16 A kérdező kommentje:

Ez például kifejezetten tetszene [link]

De vajon mennyire megbízhatóak, a dizájn mögött van tartás is?

2011. szept. 6. 09:20
 2/16 bix ***** válasza:

aszfalton dh gépet hajtani...

1: a váz geometriája nem erre van kitalálva.

2: lock out kell első hátsó telóra mert másképp városban agyonrugózza magát, elnyeli a tekerésre fordított energia nagy részét

3:egy normális dh gép vagy másfél tonna, azt aszfalton hajtani minden csak nem jó...


nekem kona sticky 4-em van dh-ra, teló persze duplavállasra cserélve, de aszfalton, városban igencsak korlátozottan használom és akkor is inkább nyűg a súlya, a rugózása, a geometriája... nem oda tervezték ennyi.


ha mindenképp ez a vágyad akkor freeride gépek körül nézelődj, azok között is van össztelós de kicsit szofisztikáltabbak. a dh gépek arra vannak hogy felvisznek a hegyre aztán lefele ereszted ami a csövön kifér. arra isten. minden másra halál

2011. szept. 6. 09:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 A kérdező kommentje:

Köszönöm a választ, akkor ezek szerint mégsem ezt keresem.

Valami olyan kellene, ami aszfalton is jó, bírja a hegymenetet, rázkódást, nagy sebességet, de gondolom olyan bicikli nincs ami mindenhol jó.


Igen, ezt néztem hogy van ilyen kategória is hogy freeride, de nem tudom miben különbözik a downhilltől, de abban biztos vagyok hogy gy egyszerű összteleszkópos mtb (lásd ez a fajta [link] szét fog esni alattam idővel, azt is hallottam, hogy azok a teleszkópok nem bírják sokáig. Teleszkóp nélkülit biztosan nem akarok, mert némelyik út olyan minőségű, hogy terepnek számít.


Tetszik a dh hátsó teleszkóp megoldása, szerintem az tovább bírná mint egy összteleszkópos sima mtb. Nem lehetne a rugózást valahogy keményebbre állítani, hogy kevesebbet nyeljen el a tekerésből, és terepen kicsit lazábbra venni?


Vagy egyáltalán milyen a freeride kategória? Nekem gyakorlatilag egy "emberi erővel meghajtott crossmotor" kellene, tehát mindenképp elviselhető, állóképes rugózás, masszív váz, közepes (45-45) végsebesség.

2011. szept. 6. 09:51
 4/16 anonim ***** válasza:

Azok alapján amiket leírtál szerintem neked egy sima fully XC bringa kellene, vagy egy AM.

Példák:

XC (cross country):

[link]


AM (all mountain):

[link]


A kettő között az alapvető különbség, hogy az AM általában 120mm rugóúttal rendelkezik, míg az XC csak 100-zal. Mint látod az AM bringa emellett általában masszívabb is. De mindkettő arra van kitalálva, hogy tekerje is az ember, ne csak lefelé guruljon. Ezeken tehát tekerni is kényelmes, de ha el akarod ereszteni lejtőn, azt is meg lehet vele tenni.

A Capriolót amit belinkeltél pedig nagyon nem ajánlom. Na az a szétesős kategória.

2011. szept. 6. 10:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 A kérdező kommentje:

Köszönöm a tartalmas választ, és a leírásokat, mostmár tudom mi a dh, fr, xc és am.

Igen a capriolo szerintem is pont az a kategória amire az ember kidob sok pénzt, de nincs benne anyag, ilyeneket semmiképp sem akarok venni.


A xc úgy vettem észre inkább egy versenybicikli terepváltozata, tehát az am lenne az eddigi kiszemelt, és ahogy látom a canyon oldalán itt is a nekem tetsző szerintem masszív hátsó rugózás található meg.

Ha esetleg más megbízható márkákat is tudnál ajánlani ilyen témában, megköszönném, de utánanézek testbikeon is.


Mellesleg ma dupladefektet kaptam, valahogy jó lenne az ilyesmit is elkerülni, mert kezd kicsit sűrűvé válni. Vannak strapabíróbb, vastagabb külsők amik akáctövist is bírnak?

2011. szept. 6. 14:55
 6/16 A kérdező kommentje:
Utánanéztem, de a canyonon kívül még a mongoose amit ismerek (bmx) mint márkanevet, valamint olvastam a meridáról egy tesztet, ami alapján tetszetős volt. A többivel nem igazán kezdenék valamit, ezek mennyire megbízhatók am témában, melyikkel érdemes leginkább foglalkozni? (az ár sem a legutolsó, nem akarok sokat fizetni olyan dolgokért amit féláron megvehetek ugyanolyan minőségben csak a név miatt)
2011. szept. 6. 15:52
 7/16 A kérdező kommentje:

Most hogy nézem a mongoose khyber elite rugózását, és 3 perce nem tudok rájönni miért kell +1 hajláspont a hátsó kerekek az ülés és a pedálok közé, úgy döntöttem maradok az egyszerűbb változatoknál, és talán ezt is kilövöm a listáról. Mert előbb vagy utóbb szerelni kell, és aki ezt megszereli/alkatrészt szerez bele, az ügyes ember lesz, de nem én. Inkább hátránynak látom mint előnynek, +1 apró alkatrész ami sérülhet.


Mi a különbség az alu és karbon közt? Melyik strapabíróbb?

2011. szept. 6. 16:23
 8/16 anonim ***** válasza:

Az alu és a karbon között leginkább az ár a különbség. :)

De a viccet félretéve, a karbon nagyobb merevség mellett sokkal könnyebb, mint az alu.


A márkákról:

AM kategóriában a Canyon Nerve-n kívül érdemes megnézni a:


- Giant Trance X-t: [link]

- Cube AMS 125-t: [link]

- Merida One-Twenty-t: [link]

A Canyonnal egyetlen probléma hogy Magyarországon nem forgalmazzák, de árban szerintem az a legjobb. A honlapjukon van Outlet is, ahol nagyon jó áron ki lehet fogni bringákat. Csak valahogy haza kell juttatni.

Nekem Giant Anthem X-em van. De az XC kategória. Viszont maximálisan meg vagyok vele elégedve. A Giant-ek különlegessége, hogy a hátsó háromszög egy merev darab, így kevésbé érzékeny a fékezésre, valamint elég merev.

Páromnak Cube AMS-e van, az is jó kis konstrukció. Ajánlom.

Én Meridát személy szerint nem vennék, de nem tudnám ész érvekkel megindokolni miért. Nem tetszik.

2011. szept. 6. 16:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:

Hello, többiek eddig nagyon jól leírták a dolgokat, AM bringát ajánlanék én is, például szerintem ez eléggé korrekt áron van:

[link]

illetve ha keresgélsz itt gyakran lehetjó áron akár vadi új cuccokat is találni a márkák pedig:

Cannondale, Specialized, Trek, Cube, Merida, Kona

ezek közül én főleg a sepcializedet a trek-et és a cube-ot ajánlanám, bár ezek is egyben a legdrágábbak, a lényeg hogy nagyon alaposan utána kell járni

2011. szept. 6. 16:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 A kérdező kommentje:

ZOL:


Én is ezen az oldalon nézegettem, de sajnos nem vagyok jártas az alkatrészekben.

A giant nekem is szimpatikus volt külsőre, masszívnak tűnik, egyszerűnek, bár a színválasztékban nem jön be a kékfehér világ. De ez már a kisebb gond, ha akarom átfestem, gondolom én. Kicsit ódzkodok a keleti termékektől, de ennek ellenére szép íves, vastag hátsó billenő akármije van, ami szépen átvezeti az erőt, nem fogpiszkálós, nem lehetetlen helyekre van rakva... Kissé érdekes ez a kígyózó hajlított váz, de masszívnak tűnik az is.


Cube - ez a hátsó tag elhelyezés abszolút nem tetszik. Ha fejben lejátszom az eseményt, nagyon előnytelen nyíróerők hatnak majd rá, ráadásul az erőirányra homorú a billenőszerkezet, ami sokkal nagyobb terhelést jelent a csatlakozási pontok közelében. Kizárva.


Merida 1.20 - a cikknek a végefelé kissé negatív hangja van, nem tudom megéri e az árát. ráadásul valahogy nekem sem tetszik. Nem a masszivitás jön le belőle, nekem nagyon fontos, hogy ne essen szét alattam. ebbe beleértem a rögzítéseket is, nem csak a vázat.


A giant trance gondolom olcsóbb, mint a merida, ami már név.

Szóval eddigiek alapján trance x1-x5ig nézelődök, gondolom itt is ismerni kell azt a kategóriát, ami jó évfolyam, már előnyös, és nincsenek benne rossz újítások. X1 használtan?

Nézem a honlapjukat, van egy reign nevezetű változat, ami allroadnak van írva, a trance meg inkább trailnek... Arról mit lehet tudni?


Másik válaszoló, Trek:


Ez például dizájnra bejön, egyszerű szép színe van, kezdésnek talán jobb is mint egy 500E árkategóriás dolog, bár használtan minden olcsóbb...

A treken kívül a többi valahogy nem jött be, de nézelődni fogok még köztük.

2011. szept. 6. 17:19
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!