Miért nem olyan gyakori a kontrafék mint régen?
Szerintem két oka van:
* olcsóbb lett a láncváltós hajtásrendszer, a sima napi közlekedős biciklikre is érdemes azt rakni, nem csak a túra meg a versenygépre
* megváltozott a biciklik alapvető használata, a legtöbben vagy csak túráznak, vagy túráznak és közlekednek. Csak külön közlekedésre keveseknek van külön bringája (viszont azon kontrafék szokott lenni, legalábbis az én ismerőseim között).
Agyváltó: olyan váltó, ami a hátsó agy belsejében van.
Fékek használata: az első fékkel nagyobb lassulást lehet elérni, de fejre is lehet vele állni, és az első kerék megcsúszását is nehezebb korrigálni. Én szinte mindig az első féket használom, kivéve csúszós (havas, jeges vagy vizes falevéllel felszórt) úton. A gyengébb fékű országútimon viszont egyszerre használom mindkét féket, mert annak a fékje elég gyenge (a kényelmesebbik fékfogásból nem tudom annyira behúzni, hogy blokkolja a kereket).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!