Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Géplakatos vagyok tudom mit...

Géplakatos vagyok tudom mit jelent a gépek kenése, a fiamnak vennék egy kőzepkategoriájú montit. Kérdezném: Mennyire lehet megbizni a gyári kerékcsapágy zsirzásban? Vagy jobb az új kerékpár esetében is átzsirozni? Vagy elég kb: 1000km útán?

Figyelt kérdés
2011. márc. 20. 16:40
 1/6 bix ***** válasza:

ha valami normális boltban (tacskó és társai soha nem voltak azok...) veszed akkor beállítva és felkészítve kapod kézhez, gyak hozzá sem kell nyúlni.


új gépnél én nem zsíroztam soha, de kb 300 kilónként rommá bontottam a gépet, és mindent átmostam, zsíroztam újra. mondjuk én nem feltétlenül csak gurultam vele, főleg hegyről le, sárban mocsokban, porban... ha nagy volt a retek akkor volt hogy hamarabb szétkaptam.

2011. márc. 20. 18:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Gyárilag be vannak zsírozva, 1 évig nem kell bántani őket. Vannak ipari csapágyas agyak is, ami kényelmesebb megoldás.
2011. márc. 21. 15:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim válasza:
Ha van időd és télleg nem bízol a gyári zsírzásban (amiben általában nem is lehet) akkor nem árt neki egy kis plusz!
2011. márc. 21. 16:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

ipari csapágy... ez mekkora egy parasztvakítás :DDD összvissz annyit jelent hogy egy rendes anyagból készült komplett csapágy van beépítve a tengelyhez, de semmi többet. Ez azért jó mert a biciklin nincs olyan óriási terhelés hogy hamar elkopjanak/berágódjanak a gyárban egyszer bezsírzott csapágyak. A kónuszos megoldásnál csak a nagyon jól lemunkált felületek tudnak biztosítani akadásmentes forgást, és azok valószínű hasonló üzemidőt fognak bírni mint az "ipari" csapágyas cuccok... Ha a kónuszos tengelyt frissen eltörölgetve és jól megkenve tiszta zsírral rákontrázva néhány helyen akad, akkor valamikor majd be fog rágódni valamelyik csapágyrész... Nem is értem hogy miért nem rendes csapágyakkal szerelik alapból a bicókat... sokkal többet kibírnának.

Amúgy igen, párszáz kilóméter után érdemes megnézni hogy áll a csapágy zsírzásilag.

2011. márc. 21. 17:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
Megvásároltam a bicót, átnézegetem főleg a tengelyek kőrnyékét. Kívülről néhány helyen látható zsirzás nyoma. (a kónusznál kivülről kevés zsir a tengelyen) Űgy döntötem egyenlőre marad így ahogy van majd pászáz km- után átnézem. Mindenkitől köszönöm a válaszokat!
2011. márc. 21. 18:24
 6/6 anonim ***** válasza:

Kár ezen rágódni (majd a csapágy fog, haha...) az újakat felesleges átberhelni. De ha a kerékagyon valódi szimering is van a porvédő gumi mellett, akkor sokáig elfeledkezhetsz a zsírzásról.

Versenykörülmények között meg határ a csillagos ég :)

2011. márc. 22. 00:32
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!