40K-ért milyen bicajt tudok ajánlani? (Igényeim lent)
A kereskedelemben dolgozom, sőt a horgászatban. Tudom, hogy vannak olyan műszaki paraméterek, amikkel meg lehet dobni egy termék árát úgy, hogy az a használati értékét annyira azért nem növeli meg. Tudom, hogy mi parasztvakítás, és mi nem az. Van a Shimano-ból is olyan cucc, ami vacak, és noname-ek közül is, ami jó.
Vannak szempontok, amik KULCSFONTOSSÁGÚAK. Ezeket a szempontokat szeretném megismerni. Adjatok tanácsot PLS!
-A bicajt szinte 100%-ban úton szeretném használni. Az út állapota nem túl jó. Néhol repedések, 1-2 kisebb kátyú. Napi 1 órát használom.
-Nem kell, hogy könnyű legyen a váz, mert az nem érdekel. Aerob mozgásra is használom, így alapba terhelem magam valamennyire. Ha nehéz a váz, könnyebben sikerül. :)
- A váz normál férfi mountainbike-szerű legyen.
- Az előző bicajnál ( elég olcsó volt :) ) a hajtókar tengely elgörbült vagy valami történt, de az első fogaskerekek enyhe 8-as alakban mentek. Na, ez legyen NAGYON ERŐS!
- A váltó egy idő után abszolút nem állt be jól sehová. Ez legyen NAGYON EGYSZERŰ! Melyik a legmegbízhatóbb?
Hát kb. ennyi. Mire figyeljek oda, ha ezek számítanak? 40K-t tudnék rá költeni.
Köszi szépen előre is!
Egy kb teszkós bringával jártam kb 1 hónapig. Összteleszkópos, olyakat rugózott, hogy ááá, belefáradtam a tekerésbe. A váltója tekerős, alig váltott át, hiába tekertem. Még jó, hogy csak vízszintes terepen mentem. Hegyen lerobbantam volna vele.
Az a csavarszerű, amivel a pedál van rögzítve, az kilazult, és egyszer menet közben lehajlott az egész, mert ALUMÍNIUMból van. Totál szétment a menet és visszacsavarni se tudtuk. (Pont egy hosszabb útra indultam aznap...) Ezen kívül az egész pedál műanyag.
Nekem egy 140ezer értékű montim van, amit akciósan 100-ért vettem. (Akciósan ősszel árulják a bringákat...!!!)
Ég és föld a különbség a kettő között, ezzel annyira könnyű váltani, a teleszkóp ki/be kapcsolható, többezer km után is frankó.
Ebben csak a pedál a gagyi. Na persze ez nem alumínium menetű. De műanyag a pedál belső része. A külső fémkeret csavarjait néha meg kell húzni, de ez nem olyan nagy baj. Nekem legalábbis. Aki nagyobb súlyú, annál lehet már letört volna az egész. Na de egy pedálcserébe nem halok bele, ha eljön az ideje. Nagyon szeretem a bringámat, megérte.
Tehát megéri spórolni, inkább kevesebbet enni, vagy bármi... Veszel egy olcsót, tönkre megy, veszel még egyet, lassan ugyanott vagy. Na meg a bosszúság.
Bár abban az esetben, ha lopásnak kitett helyen kell tárolnod, akkor jobb nem drága biciklivel járni. De az olcsó és drága bringát is le kell lakatolni, és ránézni sokat! :-)
Na nem tudom milyet vegyél, de fontold meg jól! Ha jársz pesten március elején...: Lesz bringaexpo, ott ki lehet okosodni! Sok bringás cég egy helyen!
amúgy 59900-ért vesztegetik a 2009-es megmaradt Magellan Dracokat, szerintem ott kezdődik a minőség, két haverom is olyat vett még 2 éve, minden karbantartás nélkül bírják a túrákat, pedig jól meg szokták pakolni a srácok.
Az pedig tévedés, hogy a drágább bringákat jobban lopják. Azt lopják el, amit ránézésre el tudnak lopni, pl. lakatot el lehet csípni vagy nem megfelelő tárgyho van hozzázárva. Mindent lopnak. Egy U-lakathoz általában hozzá sem kezdenek, túl macerás.
Ha nem ragaszkodsz a teleszkóphoz és a montihoz, akkor én is a Schwinn Csepel Landridert ajánlom. Pont a te igényeidhez találták ki. 3 db volt belőle a családban, megbízhatók, strapabírók, minimális karbantartással sokáig mennek.
Egyébként közlekedéshez össze lehet rakni nagyon olcsó bringát is - de azon nem lesz se váltó, se teleszkóp, cserébe a fenntartása is egyszerű. Magyarország területének 90-95%-án ezek nem is szükségesek, főleg, ha nem kell 5-6 km-nél messzebbre menni. Persze van, aki egy kis földutat látva azonnal teleszkópért kiált, de szerintem teljesen fölösleges, hacsak nem versenyzésről van szó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!