Egy teljesen átlagos montira szeretnék tárcsaféket venni. Mire figyeljek?
Nem egyszerű és nem olcsó dolog.
Persze attól függ hogy egy 1500 ft-os nonamet vagy egy 6000 ft körüli shimano-t vagy egy 10-15 ezer körüli BB5 BB7-et akarsz-e venni. (ha nem netről rendeled akkor drágább jóval)
Másrészt nem elég ha van féked ki kel lcserélni a kerékagyat ,ha nincs felfüggesztésed ami a kerékagytól függ. Általában 6 csavaros vagy center lock-os utóbbi Shimanonál fordulhat elő de a 6 csavaros a leggyakoribb.
Egy tárcsás kerékagy hátsó olyan 4-6e az alja elsőnek 3-4.
Általában a fékek kompatibilisek a fékkarral de van olyan is amelyik nem erre kell ügyelni ,mert akkor vehetsz azt is.
Aztán a hátsó kerékaggyal szoktak gondok lenni ,mert ugyebár a tárcsás agyak 90%-a az kazettás és nem menetes. Ha 7 fokozatú hátsó fogaskoszorúd van akkor az 95% ,hogy menetes. Tehát cserélheted azt is. De ha cseréled a fogaskoszorút akkor tuti olyan váltót kell venned ami 8 fokozatot viszi . Ebből az következik ,hogy venned kell egy 8-as fékváltó kart a régi helyett.
Az első féknél probléma csak a teleszkópon jelentkezhet ,ha nincs rajta adapter (ugye az a 2 kis bütyök) mert akkor azt is le kell cserélni ha tárcsaféket akarsz.
Szóval gondolkodj el rajt megéri-e neked a dolog....
van még egy kérdés: mi a különség a kazettés és menetes között?
amúgy az enyém kazettás(ez tuti, még ha nem is tudom mi az)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!