Mennyire tompítható/javítható ez a működés teleszkópcserével? (rugósról hidraulikusra)
Rövidebb tengelytávú trekking bringámon túl gyors, érzékeny a kormányzás. (az elterjedt Alpina Eco, CTM Stark szerű geometria) Jelenleg a bikefit még nem teljesen jó, így extra súllyal is nehezedek a kormányra valamennyire.
Mennyire tompítható/javítható ez a működés teleszkópcserével? (rugósról hidraulikusra)
A sztenderd hosszabb utas teleszkóp trükköt ismerem, de a "marmagasságot" nem szeretném megváltoztatni mert amúgy méretben van a bicikli és egyéb hátrányai is vannak annak a módszernek. A kormányhossz-csere szintén nem tompít annyit tudtommal.
Egyéb véleményt is várnék, hogy kormánycsapágy csere stb. esetleg mi segítene.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nos ha teló csere nem opció akkor csak 2 megoldás van.
1.hosszabb stucni.
2.szélesebb kormány.
Akormány csapágy csere nem tudom miként jutott esezdbe,de az max. annyit tud hogy pár mm-el csökkenti a kormány magasságát amitöl még idegesebb lesz a kormányzás. De csak akkor ha a váz hajlandó fogadni az integralt csapágyat ami nem biztos.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Túrabringa rövid tengelytávval? Okos ember találta ki, sokan megkajálják. :)
Tegyél rá sokkal hosszabban előrenyúló stucnit az ülést pedig emeld feljebb.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
" A kormánycsapágy úgy jön szóba hogy ha túlhúzom, akkor a jelenség nyilván csillapodik és gyárilag egy svédkosaras nem integráltat raktak bele ami a kedves autóútjainktól lazává rázódik."
Milyen gumit használsz, milyen méretben? Maximum körüli nyomással használod?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
MGéza: 42-es Contact Urban, 39-42PSI körül. Szétrázni nem ráz szét, azért nem egy trágya bicikli, de kéz nélkül nem tudok vele biztonságosan menni mert elmászik a kormány (magától).
7: Igen ez a megkülönböztetés fontos, azért is gyanítom hogy ez inkább geometriai nem mechanikai probléma. 70 fok a fejcsőszög, de annyi más kerékpárt nem próbáltam hogy legyen összehasonlítási alapom az ideges kormányzást illetően és több más változó is számít más bicikli geometriájában. Külföldi mtb fórumon írták hogy maguk az olcsó rugós teleszkópok (is) produkálhatnak túlérzékeny kormányzást.
8: Azt nem írtam hogy nem férek bele, pont a megfelelő méretben van szerintem és fájdalom nélkül tudtam vele edzeni. A gyár a közölt adatokkal részben átvert és köszönőviszonyban sincs a valósággal a tengelytáv (114 helyett 108cm). Amennyiben a szervizesemnek van próbára koskormánya ki fogom próbálni, de azt legalább fele akkora stucnival lehetne és akkor megint nem a 'normál' tartományban lenne az érzékenysége.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Jelenleg a bikefit még nem teljesen jó"
Persze, mert nem neked való a bringa. Ha már ennyire extrém megoldásokon töröd az agyad hogy a fél kerékpárt lecseréled, mert úgy HÁTHA jó lesz, akkor érdemesebb elgondolkodni az egész kerékpár cseréjén olyanra ami jó is lenne a tartály testedhez.
Az már más kérdés hogy hogyan használod a bringát? Olyan vagy mit haverom aki elméletben csinál minden, kiszámolja a szögeket, méreteket, költségeket, több 10MB-os színes excel táblákat gyárt. Aztán amikor "kész" a bringa megy vele 5 km-t és káromkodik hogy nem jó. Megint jön 2 hónap maszatolás excelben, meg a neten túrás. Aztán ugyanez megint. Nem tett 200km-t a kerékpárba még idén, de már 500 munkaóra van a beállításban.
Vagy csak simán bicajozni akarsz? Akkor meg vegyél egy neked kb jó vázú kerékpárt, ülj fel oszt mennyé! 40-50 km felett ígyis-úgyis elkezd fájni itt-ott akármilyen is a bájkfit! Ha nem vagy profi nem kell belemenni ennyire a dolgokba, mert úgysem fogod tudni megcsinálni jól. Minimál költségvetésből meg pláne nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!