Javítható a teleszkóp vagy cserés?
Melyik NRX?
Mert némelyik NRX, pl S-P-RL levegős, a D RL és E RL fémrugós.
Ahogy Wadmalac írja, ez elég fontos kérdés, hogy acél- vagy légrugós. Utóbbi esetben a nyomás pótlása csodákra lehet képes.
Alapvetően az teljesen normális, hogy ahogy felülsz a bringa, a teleszkóp összeül egy kicsit, viszont a rugóút feléig nem szabadna. Olyan 20-30% tekinthető normálisnak. Ha acélrugós, akkor a preload tekerővel állíthatod valamelyest ennek a mértékét. Ha levegős, akkor pumpálni kell bele, de ehhez speciális teleszkóppumpa kell, mert magas nyomáson üzemel.
Ha a zárás (lockout) nem működik, akkor valószínűleg az egész partont cserélni kell.
Szerintem ezeket a teleszkópokat nem gazdaságos felújítani, hacsak nem elvből, hogy ne termelj hulladékot.
Ha felújítani nem is gazdaságos, de karban tartani az.
Ha levegős a villa, akkor érdemes évente 1-2 alkalommal kipucoltatni, megadni neki a szükséges kenés. (Ha 10.000 km-t mész, akkor inkább 5-6 alkalommal.)
Ha tekerős, akkor acélrugós.
Én amúgy szétszedném magam, de ha valaki nem ért hozzá, akkor irány a szerviz. Kérnék rá egy kis generált, és árajánlatot a javításra/cserére, majd ennek függvényében döntenék.
Ezek szeretik begyűjteni a vizet, ami a becsúszószárakat és a fémrugót is rohasztja.
Lehet, hogy a rugó átlagos keresztmetszete is már csak a kétharmada a gyárinak és attól túl puha.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!