Országúti kerékpárokon használt gumibelsőkön miért nem terjedt el az autoszelep?
Ketteske, heteske. A kamionokon, buszokon lévő abroncsokban mekkora is a nyomás Milyen szelep is van rajtuk.
Ja és a repülőgépek 12-15 barra fújt futóin is ilyen szelep van. Kéne kicsit nyitni a világ felé mielőtt baromságokat kommenteltek.
A presta nekem azért szeretem jobban, mert könnyen tisztítható. Kicsavarom és megnyomom egy pillanatra és lefújja magáról a koszt, vagy le lehet törölni bármivel. Ezzel szemben a motorszelepbe berakódik a retek ha nincs szelepsapka.
8., 9. az én telómon motorszelep van, a kis vészpumpám feje pont odafér, azzal szoktam fújni ha kell.
Jajj, ne hozz ide kamiont, repülőt, légkondit. Direkt azért írtam a teleszkópokat, mert az mégiscsak a bringán van (és mindegyik felfújós teleszkópont az van.). Szelepsapka mindegyik szelepre kell, típustól függetlenül. A prestát simán oldalba lehet nyikkantani felfújáskor egy szerencsétlen mozdulattal, aztán lehet nézegetni :) A motorszelepessel ilyen balfékség nincs.
Az az új schwalbe szelep szerinted milyen karriert fog befutni?
Ahogy a #8 írja, amit a #7 nem bontott ki. Kisebb túlnyomás kell a presta felfújásához.
Amikor kézipumpád van, akkor ez is szempont. Egy MTB-t felfújsz mondjuk 2,5-3 barra, egy virslit meg akár 7-re, vagy többre. Nem mindegy.
Ráadásul sokkal több szökik az autoszelepből, amikor lehúzod a pumpát, mint a prestából. Ahol fontos a pontos beállítás, ott jobb a finomabb presta szerkezet.
A virslire csak azért raknak prestát mert vékonyabb a csöve.
De a lököttek a belső nélküli MTB-re is prestát raknak pedig pont semmi értelme.
Amikor lehúzod a pumpát akkor a pumpacsőből jön ki a levegő, ha hosszú a csöved akkor sok, ha rövidebb akkor kevesebb.
Ha annyira számítana az állítólagos kisebb túlnyomás, áruld már el, hogy miért nem prestát raknak a levegővel töltött rugóstagokra.
Teló szerintem viszonylag ritkán van a virsligumis szakágakban, a széles gumisok meg autószelepesek, ezért logikusabb/kényelmesebb a telóra is azt tenni.
"Ha csak egy pumpát viszel a túrára..." alapon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!