Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Országúti kerékpárokon használ...

Országúti kerékpárokon használt gumibelsőkön miért nem terjedt el az autoszelep?

Figyelt kérdés
Ha megnézem a webshopok kínálatait, szembetűnő, hogy a tipikusan outis méretekhez (max 25 mm széles gumihoz) alig található autoszelepes
nov. 27. 18:03
1 2
 1/20 anonim ***** válasza:
100%
A nagyobb, 8 mm-es furat gyengítené a keskeny felnit. Nekem egyébként még a montim is prestás. Valahogy ez lett a standard a bringaiparban.
nov. 27. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/20 anonim ***** válasza:
40%
Az presta jobban tudja tartani a kerékpáros guminyomásokat,ami outinál lényegesen magasabb mint pl egy autó normál keréknyomása
nov. 27. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/20 anonim ***** válasza:
75%
Mert a virslifelnire nem tudsz 8mm-es lyukat fúrni úgy, hogy maradjon is belőle valami.
nov. 27. 22:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/20 anonim ***** válasza:
14%
Nagy kalap fos az a presta, dehát aki kínlódni akar, az kínlódjon csak.
nov. 27. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/20 anonim ***** válasza:
61%
Hűha,ki +10 másodperc h9gy kitekerd meg betekerd,hatalmas kínlódás...de nem akkora mint a te "válaszaidat" olvasni ebben a kategóriában
nov. 27. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/20 anonim ***** válasza:
61%
Na az írás még nagyobb kínlódásnak bizonyult,annyi akart lenni a lényeg hogy ne trollkodj már minden kérdés alatt,unalmas
nov. 27. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/20 anonim ***** válasza:
0%
A keskeny gumikba magasabb nyomás kell, amit autószelepbe nem is biztos, hogy bele tudsz fújni. A prestás kicsit más konstrukció, azt könnyebb nagy nyomásra fújni.
nov. 28. 09:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/20 anonim ***** válasza:
65%
A felpumpálandó teleszkópokban milyen szelep van és mekkora nyomásra kell felfújni?
nov. 28. 10:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/20 tothp ***** válasza:

A presta szelephez kisebb lyuk kell (talán 8mm az autós 9mm helyett. nem emlékszem. régen fúrkáltam felnit.) Ezt még elbírná a felni. Az új autós szelepek elég magas nyomást is elviselnek.

De:

1,- pumpáláskor a szeleptűt a levegő nyomása tolja be. Itt a prestánál kisebb tulnyomást, egyszerűbb pumpát lehet használni.

2,- a presta szelep tömege a legkisebb. Gyorsan forgó könnyű keréknél nem mindegy, hogy mennyire kiegyensúlyozatlan a szerkezet.


8.- szerintem az autós szelep. Bár sose volt saját pumpálós teleszkópom. De az rémlik.

nov. 28. 14:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/20 anonim ***** válasza:

Az összeillesztett felnik pont a szelepnél a legkönnyebbek. Az illesztés még szeleppel-gumival együtt is nehezebb, ha valaki azt hiszi, hogy a könnyű prestával jól jár, nagyot téved.


A nyomás pont ugyanannyi, még maga a pumpa is ugyanaz, csak az illesztése nem. De a schwalbe nemrégiben rukkolt ki egy új halálos fegyverrel, amivel meg akarják váltani a világot és minden szelep ugyanolyan lesz, csak kell hozzá a saját pumpafejük is :)


Bizony, autós szelep és sokkal magasabb nyomást préselnek bele mint a gumiba. Az külön vicc, hogy az alacsonynyomású, széles felnijű hegyibringa-downhillekben, ami belső nélkül használatos leginkább, mindenhol a prestát erőltetik, holott semmi sem indokolja.

nov. 28. 17:19
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!