Országúti kerékpárokon használt gumibelsőkön miért nem terjedt el az autoszelep?
A presta szelephez kisebb lyuk kell (talán 8mm az autós 9mm helyett. nem emlékszem. régen fúrkáltam felnit.) Ezt még elbírná a felni. Az új autós szelepek elég magas nyomást is elviselnek.
De:
1,- pumpáláskor a szeleptűt a levegő nyomása tolja be. Itt a prestánál kisebb tulnyomást, egyszerűbb pumpát lehet használni.
2,- a presta szelep tömege a legkisebb. Gyorsan forgó könnyű keréknél nem mindegy, hogy mennyire kiegyensúlyozatlan a szerkezet.
8.- szerintem az autós szelep. Bár sose volt saját pumpálós teleszkópom. De az rémlik.
Az összeillesztett felnik pont a szelepnél a legkönnyebbek. Az illesztés még szeleppel-gumival együtt is nehezebb, ha valaki azt hiszi, hogy a könnyű prestával jól jár, nagyot téved.
A nyomás pont ugyanannyi, még maga a pumpa is ugyanaz, csak az illesztése nem. De a schwalbe nemrégiben rukkolt ki egy új halálos fegyverrel, amivel meg akarják váltani a világot és minden szelep ugyanolyan lesz, csak kell hozzá a saját pumpafejük is :)
Bizony, autós szelep és sokkal magasabb nyomást préselnek bele mint a gumiba. Az külön vicc, hogy az alacsonynyomású, széles felnijű hegyibringa-downhillekben, ami belső nélkül használatos leginkább, mindenhol a prestát erőltetik, holott semmi sem indokolja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!