Miért a kost fogja a kerékpárversenyző?
A kost 3 pozícióban lehet fogni, esetleg négyben is:
1: Fékkészenléti és váltási fogás, vagy egyszerűen csak normál fogás. Ekkor fogjuk a kost. Ez olyan fél-aero pozíció. Nem mellesleg így lehet a legstabilabban irányítani a gépet, már csak a kéz helyzete miatt is.
2: Kormányközép fogás. Pihentetés a célja.
3: Felső szarvfogás. Jobb aero pozíciót ad, a fék és váltó is elérhető, kezelhető közben.
4: Alsó szarvvég fogás. Ezzel bizonytalanabb az irányítás, de legjobb aero pozíciót adja. Ha nagy az ellenszél van hosszú egyenes lejtő jön, ez a legkedvezőbb.
Így elsőre tehát igen komplikáltnak hangzik a "versenykerékpár" irányítása, a gyakorlatban meg igen egyszerű. A kormány szélességének és magasságának eltalálása ettől lényegesen komplikáltabb feladat.
Terméstetes tartásban akarsz mászni/kigyorsítani, megragadni dolgokat, nem pedig 90 fokban elforgatott csuklóval, alkarral.
Nem felülről lefelé markolsz rá, hanem oldalról ragadod meg a kormányt.
Autó vezetésnél is teljesen egyértelmű, hogy miért a kormány oldalát fogod és nem a tetejét.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!